Kuuluuko alkoholi teidän Wappuun?
Vietämme Vappua miehen vanhempien luona ja heillä Vappua juhlistetaan kuohuviinillä ja ruuan kanssa on myös viiniä. Mielestäni ihan mukava tapa juhlia kevättä heidän kanssaan, kun kuitenkaan kukaan ei juo itseään humalaan. Myös lapsille anoppi ostaa alkoholitonta skumppaa jota he saavat juoda oikeista shamppanjalaseista.
Kommentit (57)
Ei kuulu enää mihinkään, koskaan.
AA-lainen
Sanoisin että on vakavan itsetutkiskelun paikka jos juhliminen tarkoittaa automaattisesti päihteiden käyttöä.
Itselle tulee vähän ankea vappu, kun en voi edes simaa tai munkkeja nauttia ruokarajoitusten takia. Kellään vinkkiä, millä korvaavalla voisi herkutella, kun vehnä, hiiva ja sokeri on kiellettyjen listalla?
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että on vakavan itsetutkiskelun paikka jos juhliminen tarkoittaa automaattisesti päihteiden käyttöä.
No piimä on vähän vähemmän juhlavaa kuin skumppa.
Vain kotisiman verran. Muulloin en juo sitäkään vähää.
Ei kuulu. Olen alkoholisti, selvänä kohta kolme vuotta. Nainen 56v.
Ei kuulu vappuun eikä muihinkaan päiviin.
Lopetin noin vuosi sitten alkoholin käytön ja minusta se oli loistava idea. En ole pahemmin viime vuosina muutenkaan juonut, mutta jotenkin tuntui vapauttavalta että voi aina sanoa, että ei kiitos, en käytä alkoholia aina, eikä tartte selitellä mitään syitä.
Saattaa sitä saunakaljan juoda, mutta ei muuten tule nyt ryypättyä.
Vappu on alun perin ollut työläisten juhla. Miks witussa kaikki herran ketkut ja nilkit sitä juhlivat.
Joskus kuuluu, joskus ei. Usein mies joutuu päivystämään vappuna, ja silloin juomme vain simaa. Jos töitä ei ole, saatamme ostaa pullon skumppaa. Mutta emme aina silloinkaan. Aika vähän tulee nykyisin nautittua alkoholia, nuorempana tuli riekuttua ihan riittävästi. Sitäpaitsi vappupäivänä on mukavampaa, kun ei ole kankkusta.
Totta kai! Mitä sitä muka joisi - simaa vai 😄
Varmasti kuuluu. Tosin vasta vapunpäivänä, kun lähden mieheni kanssa vappuajelulle vanhalla jenkkiautolla.
Hän ajaa, minä dokaan takapenkillä.
T. mummeli
Wappu on alkoholia. Ei ole Wappua ilman alkoholia. Jopa lapsille juotetaan ainoastaan Wappuna alkoholipitoista juomaa, simaa.
Minä otan vain lasillisen viiniä jouluaterialla. Koska olen sellainen joka ottaa vain lasillisen jouluaterialla.
Juuri näin. Näkee muuten hyvin ikäluokissa ketkä on niitä suurkuluttajia. 40-50 luvulla syntyneet kuuluu suureen käyttäjäryghmään, siitä on tutkimuskin ollut. Nuorempien käyttö on selvästi maltillisempaa. Itse 80-luvulla syntyneenä en tunne ketään joka joisi itseään enää tässä iässä kunnon humalaan tarkoituksella. Lasketaan deekujen touhuksi. Pari olutta voin juoda, raja tulee siinä vastaan. Eikä sitä puolikuntoista oloa vaan jaksa kukaan.