Nainen, kuinka voit samanaikaisesti fanittaa #metoo:ta ja elokuvaa jossa nainen siepataan seksiorjaksi?
Miksi se mikä on äärimmäisen pahaa tosielämässä, onkin kiehtovaa, kiihottavaa ja maksamisen arvoista viihteessä? Näetkö tässä itse edes pientä ristiriitaa?Tavalliset suomalaisnaiset villiintyivät Netflix-elokuvan roiseista seksikohtauksista some sauhuaa liekeissä: 'En pistäis yhtään vastaan, jos...'...Laura retkahtaa väkivaltaiseen ja alistavaan kidnappaajaansa.Elokuvasta nousi myös kohu, koska sen katsottiin ihannoivan naisten alistamista, seksuaalista hyväksikäyttöä ja ihmiskauppaa."https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000008776969.html
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Fantasiat vs tosielämä.
Joo mutta kysymys juuri olikin miten ne voivat olla täysin päinvastaiset?
Ihminen, kuinka voit vastustaa väkivaltaa ja fanittaa väkivaltaisia elokuvia?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, kuinka voit vastustaa väkivaltaa ja fanittaa väkivaltaisia elokuvia?
Kuinka moni vastustaa kaikkea väkivaltaa, esimerkiksi poliisin työssään tekemää? Väkivaltaisissa elokuvissa tai niitä katsellessa harvemmin ihannoidaan esimerkiksi jengiväkivaltaa.
Ap, sinulla ei taida olla ymmärrystä naisen tosiolevuudesta? Ei ole olemassa mitään ristiriitaa. Ammoisista ajoista alkaen naiset lähes poikkeuksetta ovat alistuneet halukkaasti valloittaja-alistajalle. Tämä on koodattu naisten geeneihin. Alistu, että selviät hengissä ja voit jatkaa sukuasi voimakkaan miehen kanssa. Tiedän, että tästä kirjoituksestani ei moni nainen pidä, vaikka alitajuntaisesti ymmärtävät minun olevan oikeassa tämän väitteen osalta.
Pidän sarjamurhaajatarinoista esim. juuri se tutuin eli uhrilampaat. Arvioisin itseni aika hyväntahtoiseksi silti. Myöskin kauhujutut-hyvät sellaiset on kivoja-en silti ole dracula enkä tunne taipumusta ihmissuteiluun. Onko tää sitten ristiriita, luulen että ei oo jos ei tahdo tehdä sellaiseksi.
Elokuvat ovat viihdettä, samoin vitsit, ei niitä pidä sekoittaa tosielämään tai aatteisiin tai muuta, kunnon n-sanan vitsistäkin pitää osata nauttia vaikka sellaisia olisi kaveripiirissäkin, otetaan jutut juttuina ja faktat faktoina niin ei tule mitään ristiriitoja eikä ongelmia.
Erittäin moni tykkää kaikista murhasarjoista ja leffoista vaikka vastustavat väkivaltaa ja murhaamista.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinulla ei taida olla ymmärrystä naisen tosiolevuudesta? Ei ole olemassa mitään ristiriitaa. Ammoisista ajoista alkaen naiset lähes poikkeuksetta ovat alistuneet halukkaasti valloittaja-alistajalle. Tämä on koodattu naisten geeneihin. Alistu, että selviät hengissä ja voit jatkaa sukuasi voimakkaan miehen kanssa. Tiedän, että tästä kirjoituksestani ei moni nainen pidä, vaikka alitajuntaisesti ymmärtävät minun olevan oikeassa tämän väitteen osalta.
Entä sitten se fanaattinen ja ehdoton #metoon kannattaminen?
Vierailija kirjoitti:
Erittäin moni tykkää kaikista murhasarjoista ja leffoista vaikka vastustavat väkivaltaa ja murhaamista.
Harvemmin niissä kuitenkaan se murhaaja on minkäänlainen sankari ja onnistuu suunnitelmissaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fantasiat vs tosielämä.
No olisiko vaikka siksi, että useimmat meistä kykenevät ymmärtämään fiktivisen elokuvan nimen omaan fiktiivisenä eikä totena.
Tykkään minä katsoa vaikka sotaelokuviakin, vaikka en todellakaan pidä sodasta yhtään.
Puolisoksi naiset haluavat miehekkään ja dominoivan miehen, mutta politiikassa he taas haluavat painaa miehet tossun alle.
Tämä saattaa tulla joillekkin yllätyksenä, mutta elokuvat eivät ole totta. Jos elokuvassa tapahtuu raiskaus, se on (ainakin nykyisin) lavastettu eikä henkilölle, joka näyttää tulevan raiskatuksi kohtauksessa, todellisuudessa tehdä mitään mitä tämän kanssa ei ole etukäteen sovittu. Näyttelijät ovat ammattilaisia, jotka osaavat esittää hyvin uskottavan oloisesti kärsivänsä tapahtuneesta. Tällaisen viihteen tai taiteen katsomisessa ei ole mitään pahaa. Siinä, että ihminen raiskataan todellisuudessa, eli tätä kohtaan tehdään seksuaalista väkivaltaa ilman tämän suostumusta, on täysin eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fantasiat vs tosielämä.
No olisiko vaikka siksi, että useimmat meistä kykenevät ymmärtämään fiktivisen elokuvan nimen omaan fiktiivisenä eikä totena.
Tykkään minä katsoa vaikka sotaelokuviakin, vaikka en todellakaan pidä sodasta yhtään.
Entä sitten tuo osuus, että kiihotutaan tosi paljon miehestä, joka pitää kaikkia #metoo-sääntöjä pilkkanaan? Miten se kiihottuminen voi olla niin voimakasta elokuvan ääressä, mutta ilmeisesti loppuu sitten kokonaan tosielämässä?
Se elokuva on fiktiota. Etkö ymmärrä todellisuuden ja fiktion eroa? En tosin itse ole kyseistä elokuvaa nähnyt, mutta olen kyllä katsonut vaikka mihin aiheisiin keskittyviä leffoja ja sarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin niissä kuitenkaan se murhaaja on minkäänlainen sankari ja onnistuu suunnitelmissaan
Ai niin kuin Kill Bill tai vaikka Bondit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fantasiat vs tosielämä.
Tykkään minä katsoa vaikka sotaelokuviakin, vaikka en todellakaan pidä sodasta yhtään.Entä sitten tuo osuus, että kiihotutaan tosi paljon miehestä, joka pitää kaikkia #metoo-sääntöjä pilkkanaan? Miten se kiihottuminen voi olla niin voimakasta elokuvan ääressä, mutta ilmeisesti loppuu sitten kokonaan tosielämässä?
No edelleen fakta vs. fiktio. Etkö todellakaan ymmärrä eroa?
Joo ja miehet fanittaa splatter, sota, kidutus jne juttuja. Mut ajatteleehan miehetkin aina edustavansa niitä keksijiä ja yritysjohtajia, vaikka saman verran miehiä on petofiilejä, raiskureita ja muuta sellasta. Valikoiva yleistämisen logiikka
= miehen logiikka
Fantasiat vs tosielämä.