Hoitajana olen valmis irtisanoutumaan ja aion niin tehdäkin
Itseasiassa olen jo irtisanonut itseni. Miedän yksikössä on valmiiksi pulaa työntekijöistä. Kesätyöntekijöitä ei ole saatu rekrytoitua edes puolia siitä, mitä tarvitsisi. Tällähetkellä minulla on laajin osaaminen eri alueiden tehtäviin ja eikä minulla ole enää aikomustakaan perehdyttää muita niihin, koska pidän nyt pitämättömät lomani ja sen jälkeen jatkan ihan muihin töihin. Palkka suunnilleen sama, ehkä hitusen parempi ja työ mielekkäämpää. Olen pahoillani siitä, että terveydenhoito ajautuu kaaokseen, enkä halua kuvitellakaan, mitä se meidänkin työpaikalla tulee kesällä olemaan. Onneksi en ole sitä enää katselemassa, joten heippa ja koittakaa pärjätä :)
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Palkka suunnilleen sama, ehkä hitusen parempi ja työ mielekkäämpää."
Jos olisit saanut käteen 500 enemmän, eli tonnin bruttona, niin olisitko epämiellyttävässä duunissa jatkanut? Väitän, että erittäin harvalle keskituloiselle (itseni mukaanlukien) tuo raha on kynnyskysymys ja onkin kyseenalaista, kun hoitajaliittojen mukaan isoilla palkankorotuksilla ratkeaa ongelmat.Voi hyvä luoja, paremmalla palkalla saadaan LISÄÄ KÄSIÄ jolloin työtaakka kevenee kaikilla!
Luuletko ihan oikeasti että palkataan enemmän!Kun rahaa on rajoitettu määrä niin taatusti säästetään hoitajien määeästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi asiasta tänne avaudut? Ketä kiinnostaa? Kiinnostaako itseäsi muiden itsellesi tuntemattomien työtilanne?
Kyllähän sinua kovastikin kiinnostaa, kun oikein vaivaudut vastaamaan.::)))
Ja monia, monia muita tällä palstalla kiinnotaa hoitajien palkkaus ja työasiat !! Vaikkei asia teille millään lailla kuulukaan.
Ja turha sanoa että maksatte hoitajien palkkoja veroina! Pas##...n marjat, te ette mitään veroja maksa, yhteiskunnan varoin loisitte vauvapalstaa vahdaten päivätöinänne!!
Tarkoitat varmaan itseäsi kun keskellä päivää on aikaa kirjoitella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssi yhdistettynä ansiosidonnaiseen parantaakin elämänlaatuasi varmasti.
Karenssista ruikuttaminen on selvästi lähtöisin sossupummilta. Mikä ihmeen karenssi? Ei ole tarkoituskaan hakeutua työkkäriin.
Minullekin hoitajana ihan vieraita käsitteitä ovat karenssi ja ansiosidonnainen. Kela ja sen palvelut myös tuntemattomia. Olen ollut alalla lähes 40 vuotta. Nykyinen työsuhde loppuu kesäkuun alkupuolella, sen jälkeen pidän opettajien kesäloman eli kesä-elokuu. Syksyllä sitten uutta keikkaa firman kautta, tuntipalkka n. 30 e/t.
Jos olet ansiosidonnaisella niin joudut hakemaan 4 työpaikkaa kuukaudessa ja työkkäri soittaa 2 viikon välein.
Hoitoalalla on jo pitkään ollut se tilanne että työnataja (joskus myös ihan rivihoitaja) soittaa pääsetkö töihin silloin ja silloin. Ei siihen tarvi vasta kuin joo tai ei.
Jos saat palkkaa niin tuet katkeaa
Tuet? Joo ehkä lastenhoidon tuki tai kotihoidontuki.
Ansiosidonnainen katkeaa, jos tekee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssista ruikuttaminen on selvästi lähtöisin sossupummilta. Mikä ihmeen karenssi? Ei ole tarkoituskaan hakeutua työkkäriin.
Minullekin hoitajana ihan vieraita käsitteitä ovat karenssi ja ansiosidonnainen. Kela ja sen palvelut myös tuntemattomia. Olen ollut alalla lähes 40 vuotta. Nykyinen työsuhde loppuu kesäkuun alkupuolella, sen jälkeen pidän opettajien kesäloman eli kesä-elokuu. Syksyllä sitten uutta keikkaa firman kautta, tuntipalkka n. 30 e/t.
Jos olet ansiosidonnaisella niin joudut hakemaan 4 työpaikkaa kuukaudessa ja työkkäri soittaa 2 viikon välein.
Hoitoalalla on jo pitkään ollut se tilanne että työnataja (joskus myös ihan rivihoitaja) soittaa pääsetkö töihin silloin ja silloin. Ei siihen tarvi vasta kuin joo tai ei.
Ei hoitajat ole saaneet vuosiin mitään työttömyystukia, ei ansio eikä muitakaan sidonnaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi viikolla alkaa työttömyysuudistus, virkailijoita on palkattu lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hoitajat ole saaneet vuosiin mitään työttömyystukia, ei ansio eikä muitakaan sidonnaisia.
Tuo yksi hoitaja kehui olevansa kotona useamman kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksi hoitaja kehui olevansa kotona useamman kuukauden.
Kotonahan voi olla vaikka ei iloittautuisi työkkäriin. Ja mikäs siinä kesä tuolossa ja kaikkea, ehtiihän sitä myöhemminkin.
Kaikki hoitajat irtisanoutuvat eikä alalle uusia tule. Kukaan ei siis enää hoida ketään, ei edes näitä irtisanoutuneita hoitajia sitten kun he sairastavat.
Aika vaikea skenaario.
Vanha koulutus ei enää kelpaa, jos joskus vuosien päästä haluavatkin takaisin hoitotyöhön.
Hoitajan työ vaatii jatkuvaa ajantasaistamista, joten vaikea enää uudestaan työllistyä sitten ihan tuosta vaan.
Kannattaisiko lähteä opiskelemaan lääkäriksi? Palkka paranisi ainakin.
Mihin viisikymppistä ihmistä enää palkataan, varsinkin jos ilmenee, että irtisanoutui entisestä työstään kun ei saanut isompaa palkkaa?
Mistä ne isommat palkat otetaan, jos vaatimuksiin suostutaan? Jostain on sitten tingittävä muusta.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
hei sä oot täällä taas!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hoitajat irtisanoutuvat eikä alalle uusia tule. Kukaan ei siis enää hoida ketään, ei edes näitä irtisanoutuneita hoitajia sitten kun he sairastavat.
Aika vaikea skenaario.
Vanha koulutus ei enää kelpaa, jos joskus vuosien päästä haluavatkin takaisin hoitotyöhön.
Hoitajan työ vaatii jatkuvaa ajantasaistamista, joten vaikea enää uudestaan työllistyä sitten ihan tuosta vaan.
Kannattaisiko lähteä opiskelemaan lääkäriksi? Palkka paranisi ainakin.
Mihin viisikymppistä ihmistä enää palkataan, varsinkin jos ilmenee, että irtisanoutui entisestä työstään kun ei saanut isompaa palkkaa?
Mistä ne isommat palkat otetaan, jos vaatimuksiin suostutaan? Jostain on sitten tingittävä muusta.
Miksi se vanha koulutus ei kelpaisi? On se ainakin tähän asti kelvannut. Itse olin lähes 10 vuotta kokonaan pois alalta ja mulle soitettiin joko olisin kiinnostunut palaamaan takaisin hoitotyöhön ja tuosta soitostakin on aikaa jo useampi vuosi. Tänä päivänä tilanne on entistä hullumpi sen osalta että työntekijöitä yritetään löytää vaikka mistä.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja tinkitäänkö hoitotyöstä vai jostain muusta. Mielenkiinnolla odottelen mitä päätöksiä päättäjät tuon suhteen tekevät.
Ymmärrän kyllä hoitajien turhautumisen ja hädän. Pelkään vain, että työoloja ei koskaan paranneta, jos nämä vaateet palkankorotuksista menevät nyt läpi, eikä tilanne muutu miksikään.
Ihmettlen kyllä myös puheita alan vaihtamisesta. Olen käynyt paljon yleispätevämmän koulutuksen ja moni vanha opiskelukaveri on vuosien mittaan yrittänyt vaihtaa alaa, eikä se todellakaan ole ollut helppoa ja moni on palannut entisiin hommiin.
Hyvä niin, terve tuloa kortistoon vitunääliö
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä hoitajien turhautumisen ja hädän. Pelkään vain, että työoloja ei koskaan paranneta, jos nämä vaateet palkankorotuksista menevät nyt läpi, eikä tilanne muutu miksikään.
Ihmettlen kyllä myös puheita alan vaihtamisesta. Olen käynyt paljon yleispätevämmän koulutuksen ja moni vanha opiskelukaveri on vuosien mittaan yrittänyt vaihtaa alaa, eikä se todellakaan ole ollut helppoa ja moni on palannut entisiin hommiin.
Ihan mielenkiinnosta kysyn mikähän se mahtaa olla se paljo yleispätevämpi koulutus? Hoitotyönkoulutuksella on päästy elintarvikealalle, hyvvinvointipalveluihin, kuntosaleille, opetustehtäviin jne.
Irtisanouduin myös hoitajantyöstä vanhusyksiköstä meidän kotikunnassa alkuvuodesta, koska lähdin opiskelemaan uutta alaa. En olisi voinut käsittääkään, millaisen raivon valtaan se päätös monet sai. Edelleen syyllistetään siitä, että jätin potilaat heitteille ja olen välinpitämätön paskiainen.
Ilmeisesti hoitajat eivät saa vaihtaa alaa, vaikka muut saavat
Vierailija kirjoitti:
Irtisanouduin myös hoitajantyöstä vanhusyksiköstä meidän kotikunnassa alkuvuodesta, koska lähdin opiskelemaan uutta alaa. En olisi voinut käsittääkään, millaisen raivon valtaan se päätös monet sai. Edelleen syyllistetään siitä, että jätin potilaat heitteille ja olen välinpitämätön paskiainen.
Ilmeisesti hoitajat eivät saa vaihtaa alaa, vaikka muut saavat
Luetteloi ja yksilöi jokainen syyllistäjä ja mahdollisimman konkreettisin esimerkein millä tavalla syyllistäminen on ilmennyt.
En usko sinua.
Koska tämä paljon puhuttu joukkoirtisanoutuminen tapahtuu?
Viikko tolkulla puhetta mutta mitään ei tapahdu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hoitajat eivät saa vaihtaa alaa, vaikka muut saavatLuetteloi ja yksilöi jokainen syyllistäjä ja mahdollisimman konkreettisin esimerkein millä tavalla syyllistäminen on ilmennyt.
En usko sinua.
-Enoni ja hänen vaimonsa. Heidän mielestään on vastuutonta lähteä nyt tällaisessa tilanteessa pois paikasta, jossa on suorastaan katastrofaalinen tilanne. Enon vaimon äiti on siellä hoidossa ja tietävät kyllä tilanteet.
-Tuttava haukkui juurikin täksi välinpitämättömäksi paskiaiseksi, koska poistun ja jätän vanhukset heitteille. Hänenkin äitinsä on siellä hoidossa. haukkumista varmaankin edesauttoi hänen humalatilansa
-Naapurin mummeli, joka muutenkin marisee kaikesta. Ystävättärensä vuoksi on huolissaan ja pitää ratkaisuani törkeänä. Olisin kuulemma voinut odottaa, kunnes tilanne muuttuu paremmaksi
-Tuttavan mielestä olen vain rahan perässä juokseva ahne, joka ei välitä kutsumuksesta, vaan rahasta
Mitä muuta tahdot tietää?
Trollausta motivoi usein hallinnan ja voiman tunne: se, että pystyy saamaan aikaan reaktioita muissa mediankäyttäjissä.