Hoitajana olen valmis irtisanoutumaan ja aion niin tehdäkin
Itseasiassa olen jo irtisanonut itseni. Miedän yksikössä on valmiiksi pulaa työntekijöistä. Kesätyöntekijöitä ei ole saatu rekrytoitua edes puolia siitä, mitä tarvitsisi. Tällähetkellä minulla on laajin osaaminen eri alueiden tehtäviin ja eikä minulla ole enää aikomustakaan perehdyttää muita niihin, koska pidän nyt pitämättömät lomani ja sen jälkeen jatkan ihan muihin töihin. Palkka suunnilleen sama, ehkä hitusen parempi ja työ mielekkäämpää. Olen pahoillani siitä, että terveydenhoito ajautuu kaaokseen, enkä halua kuvitellakaan, mitä se meidänkin työpaikalla tulee kesällä olemaan. Onneksi en ole sitä enää katselemassa, joten heippa ja koittakaa pärjätä :)
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hoitajat irtisanoutuvat eikä alalle uusia tule. Kukaan ei siis enää hoida ketään, ei edes näitä irtisanoutuneita hoitajia sitten kun he sairastavat.
Aika vaikea skenaario.
Vanha koulutus ei enää kelpaa, jos joskus vuosien päästä haluavatkin takaisin hoitotyöhön.
Hoitajan työ vaatii jatkuvaa ajantasaistamista, joten vaikea enää uudestaan työllistyä sitten ihan tuosta vaan.
Kannattaisiko lähteä opiskelemaan lääkäriksi? Palkka paranisi ainakin.
Mihin viisikymppistä ihmistä enää palkataan, varsinkin jos ilmenee, että irtisanoutui entisestä työstään kun ei saanut isompaa palkkaa?
Mistä ne isommat palkat otetaan, jos vaatimuksiin suostutaan? Jostain on sitten tingittävä muusta.Miksi se vanha koulutus ei kelpaisi? On se ainakin tähän asti kelvannut. Itse olin lähes 10 vuotta kokonaan pois alalta ja mulle soitettiin joko olisin kiinnostunut palaamaan takaisin hoitotyöhön ja tuosta soitostakin on aikaa jo useampi vuosi. Tänä päivänä tilanne on entistä hullumpi sen osalta että työntekijöitä yritetään löytää vaikka mistä.
Minäkin ehdin olla kuutisen vuotta poissa alalta, lähetin videohakemuksen kesätyöhön perjantai-iltapäivänä ja vielä samana päivänä ylihoitaja meilasi takaisin ja tarjosi töitä. Tuossa kesätyöpaikassani aloitti työt 14 vuotta alalta poissa ollut sairaanhoitaja - hänellä oli vain hiukan tavanomaista pidempi perehdytys, mutta ei se perusosaaminen ollut mihinkään kadonnut. Kyllähän noita pidempiä poissaoloja syntyy jo ihan siitä, kun hoitajat saavat lapsia useampia peräjälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssi yhdistettynä ansiosidonnaiseen parantaakin elämänlaatuasi varmasti.
Karenssista ruikuttaminen on selvästi lähtöisin sossupummilta. Mikä ihmeen karenssi? Ei ole tarkoituskaan hakeutua työkkäriin.
Minullekin hoitajana ihan vieraita käsitteitä ovat karenssi ja ansiosidonnainen. Kela ja sen palvelut myös tuntemattomia. Olen ollut alalla lähes 40 vuotta. Nykyinen työsuhde loppuu kesäkuun alkupuolella, sen jälkeen pidän opettajien kesäloman eli kesä-elokuu. Syksyllä sitten uutta keikkaa firman kautta, tuntipalkka n. 30 e/t.
Jos olet ansiosidonnaisella niin joudut hakemaan 4 työpaikkaa kuukaudessa ja työkkäri soittaa 2 viikon välein.
Ensi viikolla alkaa työttömyysuudistus, virkailijoita on palkattu lisää.
Eikö nämä soitteluahdistelut ole ulkoistettu suurimmaksi osaksi ammattitaidottomille mikälie henkilöille. Käytännössä niiden ei ole tarkoituskaan tukea työnhakua tai uraa, vaan rehellisesti kiusata. Ei kaikilla TE-toimistossakaan ammattitaito ole kovin korkeissa kantimissa, mutta tämä on aivan selkeä askel pahempaan suuntaan.
Minkä takia hoitaisi nuoria mulkeroita tai vanhoja kaikkea vaativia. Lakkoon vain!
Hyvä!
On tärkeää, että pystyy vastaamaan esitettyihin epäilyihin.
Joku voi tietysti väittää kommenttiasi keksityksi.
Itse tiedät, onko näin.
En epäile, etteikö asiasi olisi totta.