Mikä on syy, että autossasi on vielä nastarenkaat?
Se, että yöllä voi olla pakkasta ei tarkoita sitä että tiet ovat jäässä. Lisäksi aamuisin keli jo reilusti plussan puolella.
Kommentit (51)
Ei oo ollut vielä pakko vaihtaa kesärenkaita. Enkä ole ehtinyt ajatellakaan koko asiaa vielä.
Ei, mutta pakkanen ja lumisade (jota on esim. tänne luvattu huomenna) tarkoittaa, että tie on jäässä.
Koska täällä on vielä lunta ja jäätä. Tosin mulla on kitkat mutta talvirenkaat enikeis. Muita fiksuja kysymyksiä?
Niistä kuuluu kiva rapina ajellessa. Kuin sateen ääniä.
Nastat on alla vielä 1,5 tuntia. Ei noilla ole tullut paljon ajettua paljaan asfaltin aikana: kerran lähikaupassa yht. n. 500 metriä viimeisen kuukauden aikana. Ja ennenkuin saan sapiskaa niskaani, oli paljon ostoksia n. 3 viikon sapuskat.
Syynä vaihtamattomuuteen se, ettei ole ollut tarvetta lähteä liikenteeseen eikä siis kiirusta vaihtaa kesäkumeja alle.
Yöpakkasia, lunta tulossa säätiedotuksen mukaan.
Eilen lumisadepilvet kärkkyivät ihan lähellä.
Minulla on kesärenkaat, mutta vähän jänskättää tämä viikko kyllä.
Ööh... Täällä kyllä ON tiet jäässä ja pakkastakin näyttäisi olevan pari astetta, tietääkseni ei myöskään ole yö ja olen jo töissä lounastauolla...
Ei täällä Lapissa vielä niin sulat ole tiet.
Kesärenkaat on vanhassa navetassa. Sen oven eteen on tippunut katolta paljon lunta, maan lähellä lumi on jäässä. En saa ovea auki. Ja tämä tarina on tosi! :-( :-(
Luin, että miksi autossasi on vielä naistenrenkaat😆
No vaikka se että täällä sataa nytkin lunta?
Vierailija kirjoitti:
Luin, että miksi autossasi on vielä naistenrenkaat😆
Mitkä on naistenrenkaat? Väriltään pinkit ja satunnaisesti tyhjänä, mutta se olisi täysin normaalia... :P
Ei ole nastoja enää, mutta tänä aamuna kun lähdin töihin oli -6 pakkasta täällä Etelä-Suomessa.
Ne juhannukset, jolloin on satanut lunta. Niitä olen nähnyt jo niin monta, että ehkä heinäkuun alussa vaihdan kesärenkaat.
Ei se auto kesärenkailla ojaan hyppää, vaikka tiellä vähän jäätä olisikin.
Ajan puoli tuntia viikossa. Ihan sama missä kuussa renkaat vaihtaa, kun eivät ne nastat pilalle kulu.
Miksi oletat, että minulla on auto? 😂😂 Sorry, pakko. Oli vastaavia kommentteja ketjussa.
En asu edes missään Lapissa ja täällä on nytkin pakkasta.
Voi sitä yölläkin joutua ajamaan (esim. päivystykseen jos on joku). Osa tulee töistäkin vasta yöllä tms.
Sääennuste näyttää lähipäiville pikemminkin kylmenevää. Arvelin kuitenkin josko ensi viikonloppuna vaihtaisi kesärenkaat alle.