Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on syy, että autossasi on vielä nastarenkaat?

Vierailija
27.04.2022 |

Se, että yöllä voi olla pakkasta ei tarkoita sitä että tiet ovat jäässä. Lisäksi aamuisin keli jo reilusti plussan puolella.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen illalla ja yöllä alueilla, joissa tien pinta menee jäähän. Minulla siis nastarenkaat.

Vaihdan kesärenkaat kun keliososuhteet sen sallivat mutta en sitä ennen. Sama tilanne joka vuosi. 

Vierailija
42/51 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lööppilehdissä poliisit alkaneet uhkailla jo sakoilla, niin aloin valmistella kesärenkaiden vaihtoa lapioimalla n. 25 senttistä hankea matalammaksi, mutta sen verran kovaa jäätä oli, että muovinen lumilapio särkyi, piti käydä rautainen petkele, jolla sain olan takaa hakattua jäät kappaleiksi. Jäätävä viima viilsi korvia ja sitten alkoi sataa lunta niskaan, mutta perkele hammasta purren, kun kerran suomalainen virkamies on päättänyt, että nyt on kesä, niin sitä ei luonnonlaitkaan muuta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole autoillut kahteen viikkoon

Vierailija
44/51 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ihan eteläisemmässä Suomessa ja viime vuonna vaihdoin 20.6.

Tänä vuonna voisin ajella vielä päivän pari pidempäänkin :) Toisaalta kohta on syksy taas, alkaa päivä lyhentyä 20. kesäkuuta joten sama se kai on vaikka jättäisi vaihtamatta kokonaan.

Vierailija
45/51 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on autolle varattu huoltoaika reilun viikon päähän, siellä ammattilaiset samalla vaihtaa renkaat.
En todellakaan ala käsiäni sotkemaan, eikä näihin nykyautoihin voi itse mitään tehdäkään.

M26

Vierailija
46/51 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on autolle varattu huoltoaika reilun viikon päähän, siellä ammattilaiset samalla vaihtaa renkaat.
En todellakaan ala käsiäni sotkemaan, eikä näihin nykyautoihin voi itse mitään tehdäkään.
M26

Mikä urbaani automyyjien levittämä legenda xD

Vierailija
47/51 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesärenkaat tuli vaihdettua, tosin lumikuuron rätkäisi vielä koeajon aikana, näin kävi viimekin vuonna. Saa nähdä miten kovan takatalven vielä tekee...

Mutta onhan se kyllä mukava ajella taas kesärenkailla nastarenkailla jyrryyttämisen sijaan. Smooth ride ja hiljaista menoa :)

Vierailija
48/51 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nastatyyppi 😎

Vierailija
49/51 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on se, ettei ole vielä vaihettu, eikä vaiheta.

Vierailija
50/51 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastattomilla talavirenkailla ee tie jiällä hevonpaskookaa, pyrkii sutimaan nastarenkaillakkii.

Vierailija
51/51 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut mieleenkään, öisin edelleen n. -5 ja tänäänkin satoi lunta päivällä.