Mikä on syy, että autossasi on vielä nastarenkaat?
Se, että yöllä voi olla pakkasta ei tarkoita sitä että tiet ovat jäässä. Lisäksi aamuisin keli jo reilusti plussan puolella.
Kommentit (51)
Lööppilehdissä poliisit alkaneet uhkailla jo sakoilla, niin aloin valmistella kesärenkaiden vaihtoa lapioimalla n. 25 senttistä hankea matalammaksi, mutta sen verran kovaa jäätä oli, että muovinen lumilapio särkyi, piti käydä rautainen petkele, jolla sain olan takaa hakattua jäät kappaleiksi. Jäätävä viima viilsi korvia ja sitten alkoi sataa lunta niskaan, mutta perkele hammasta purren, kun kerran suomalainen virkamies on päättänyt, että nyt on kesä, niin sitä ei luonnonlaitkaan muuta...
En ole autoillut kahteen viikkoon
Asun ihan eteläisemmässä Suomessa ja viime vuonna vaihdoin 20.6.
Tänä vuonna voisin ajella vielä päivän pari pidempäänkin :) Toisaalta kohta on syksy taas, alkaa päivä lyhentyä 20. kesäkuuta joten sama se kai on vaikka jättäisi vaihtamatta kokonaan.
Mulla on autolle varattu huoltoaika reilun viikon päähän, siellä ammattilaiset samalla vaihtaa renkaat.
En todellakaan ala käsiäni sotkemaan, eikä näihin nykyautoihin voi itse mitään tehdäkään.
M26
Vierailija kirjoitti:
Mulla on autolle varattu huoltoaika reilun viikon päähän, siellä ammattilaiset samalla vaihtaa renkaat.
En todellakaan ala käsiäni sotkemaan, eikä näihin nykyautoihin voi itse mitään tehdäkään.
M26
Mikä urbaani automyyjien levittämä legenda xD
Kesärenkaat tuli vaihdettua, tosin lumikuuron rätkäisi vielä koeajon aikana, näin kävi viimekin vuonna. Saa nähdä miten kovan takatalven vielä tekee...
Mutta onhan se kyllä mukava ajella taas kesärenkailla nastarenkailla jyrryyttämisen sijaan. Smooth ride ja hiljaista menoa :)
Syy on se, ettei ole vielä vaihettu, eikä vaiheta.
Nastattomilla talavirenkailla ee tie jiällä hevonpaskookaa, pyrkii sutimaan nastarenkaillakkii.
Eipä ole tullut mieleenkään, öisin edelleen n. -5 ja tänäänkin satoi lunta päivällä.
Liikkuminen illalla ja yöllä alueilla, joissa tien pinta menee jäähän. Minulla siis nastarenkaat.
Vaihdan kesärenkaat kun keliososuhteet sen sallivat mutta en sitä ennen. Sama tilanne joka vuosi.