Töissä tiedetään, että olen koronassa. Silti viestejä ja työtehtäviä lähetetään kokoajan
"Ei tarvitse nyt tehdä, mutta sitten kun kykenet.."
"Pystytkö vähän auttamaan? Tiedän että olet sairas, mutta tämä on ihan pikkujuttu"
Nyt kun tänään avasin sähköpostin, se on parin sairaspäivän jälkeen tukittu kaikenmaailman pikkunakeilla. Saman tien alkoi tulla lisää, kun nähtiin kainvihreä pallo profiilini kohdalla.
"Onpa kiva että olet taas töissä, tässä yksi juttu, toivottavasti ehdit tänään".
Olen edelleen puolikuntoinen ja henkeä ahdistaa. Korona oli kova tauti!
Nyt pitäisi sitten ottaa tämä kaikki kiinni ja uudet vastaan tehokkaalla otteella. "Otahan rauhallisesti nyt, pitää malttaa toipua." Ja heti perään pyydetään tekemään nopeasti jotain..?!
Tällaista on "leppoisa" toimistotyö. Sairautta ei ole, jos et ole kuolemankielissä.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Mikset laita sähköpostiin automaattivastausta? Esim. "Olen poissa/sairaana/lomalla .... palaan asiaan kun olen taas töissä ".
Minähän laitoin ja kerroin siitä aiemmassa viestissä.
Uskokaa nyt. Kerroin tiimilleni, että olen sairastunut kotimaan. Laitoin viestin, että olen tosi kipeä, en kykene olemaan pystyssä.
Työkaverit nakittivat minulle töitä "varastoon" ja kyselivät asioita, vaikka kerroin olevani ihan pois pelistä. Asioita, joita voisivat itsekin tehdä.
Ja heti kun palasin töihin, olettavat ilmeisesti että olen tehnyt siihen mennessä nakitetut asiat. Eivät tajua, että minulla on valtava kasa asioita rästissä.
Jos minun työkaverini on sairaana, maltan kyllä odottaa, että hän palaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset laita sähköpostiin automaattivastausta? Esim. "Olen poissa/sairaana/lomalla .... palaan asiaan kun olen taas töissä ".
Minähän laitoin ja kerroin siitä aiemmassa viestissä.
Uskokaa nyt. Kerroin tiimilleni, että olen sairastunut kotimaan. Laitoin viestin, että olen tosi kipeä, en kykene olemaan pystyssä.
Työkaverit nakittivat minulle töitä "varastoon" ja kyselivät asioita, vaikka kerroin olevani ihan pois pelistä. Asioita, joita voisivat itsekin tehdä.
Ja heti kun palasin töihin, olettavat ilmeisesti että olen tehnyt siihen mennessä nakitetut asiat. Eivät tajua, että minulla on valtava kasa asioita rästissä.
Jos minun työkaverini on sairaana, maltan kyllä odottaa, että hän palaa.
Ap
Ne pitää sua vähän tyhmänä kynnysmattona. Jos olet laittanut automaattivastauksen niin nehän saa noihin nakkeihinsa vadtauksen että olet sairaslomalla. Jotenkin musta tuntuu, ettet laittanut.
Meillä ei saa töissä lähettää työsähköposteja kotisähköpostiosoitteisiin. Tietoturva on niissä ihan olematon verrattuna työpaikan sisäiseen sähköpostiliikenteeseen.