Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään järkeä asua vuokralla itse ja laittaa oma omistusasunto myös vuokralle?

Vierailija
25.04.2022 |

Haluaisin pois nykyisestä asunnosta, mutta myyminen nyt tuottaisi tappiota todennäköisesti. Asunnon saa kuitenkin vuokralle, koska sijainti on keskeinen. Ja olenkin miettinyt, että tekisin niin. Onko siinä mitään järkeä yleisellä tasolla? Saan asunnon vuokrattua siten, että se todennäköisesti kattaa sen lainakulut jne, mutta ei riittäisi kyllä kattamaan itse vuokraamani asunnon kuluja.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan osan sijoitusasunnosta ja asun itse vuokralla saaden asumistukea ja opintotukea. Tämän parempaa järjestelyä ei voisi olla. Yhtiölaina.

Vierailija
22/25 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kannattaako ottaa vuokralainen joka makselee sun lainan pois niin et lopputuloksena sulla on velaton asunto?

Mutta siis omistaja itsekin maksaa vuokraa toisaalle, eli kyseessä ei ole varsinainen sijoitusasunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se toinen vaihtoehto on? Jos ap myis asunnon, oisko sen tarkoitus ostaa sillä rahalla uusi asunto vai asua silti vuokralla? 

Vierailija
24/25 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunnolla on yhtiölaina, diili saattaa hyvinkin kannattaa. Voit vähentää rahoitusvastikkeen verotuksessa, eli siis vuokratulosta. Näin saat verotonta vuokratuottoa (vuokralainen maksaa lainaasi). Lisäksi, jos olet pienituloinen ja asut vuokralla, voit nostaa asumislisää!

Kliffaa hei, lets tienataan!

Vierailija
25/25 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asunnolla on yhtiölaina, diili saattaa hyvinkin kannattaa. Voit vähentää rahoitusvastikkeen verotuksessa, eli siis vuokratulosta. Näin saat verotonta vuokratuottoa (vuokralainen maksaa lainaasi). Lisäksi, jos olet pienituloinen ja asut vuokralla, voit nostaa asumislisää!

Kliffaa hei, lets tienataan!

Siis onko tosiaan näin? Eli vuokraloordit on järkänneet itselleen systeemin, jolla kartuttaa omaisuuttaan ilman veroa!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme