Kuka kehtaa täällä myöntää, että lapsena tuli soiteltua eri ihmisille pilapuheluita?
Itse ainakin soitin ja teinpä viimeisen pilapuhelun 19-vuotiaana poliisin pojalle. Kyllä mua ja ystävää nauratti.
Kommentit (56)
Eniten ehkä hävettää pilari jossa tuli soitettua vanhemmalle ihmiselle ja kerrottua, että hän oli voittanut lotossa päävoiton ja vakuuteltua, että juttu on täyttä totta. Se oli ilkeää, myönnän.
Toinen silloin hauskalta tuntunut juttu oli soittaa jollekkin randomille ja kysyä vaikka Eskoa puhelimeen, tämä toistettiin monta kertaa eri soittajilla ja nimillä kunnes lopulta soitettiin että "Esko tässä terve, onko mulle kukaan soitellu"
Ala-asteella tuli kaverin kanssa soitettua randomille eläkeläiselle ja kerrottiin että herra on voittanut arvonnassa Harley-Davidson merkkisen moottoripyörän ja vieläpä sivuvaunulla. Kyllä kelpaa rouvaa nyt kyyditellä! Noutopaikkana Kuopion HS Pitkänen tulevana perjantaina klo. 10 aamulla. Hyvin oli soiton kohde iloissaan uutisesta. Harmi kun itse asuimme maalla emmekä kaverin kanssa päässeet paikan päälle vakoilemaan sovittuna ajankohtana. Ah, kultainen nuoruus!
Vierailija kirjoitti:
Eniten ehkä hävettää pilari jossa tuli soitettua vanhemmalle ihmiselle ja kerrottua, että hän oli voittanut lotossa päävoiton ja vakuuteltua, että juttu on täyttä totta. Se oli ilkeää, myönnän.
Aika rajua. Ei käynyt tuollainen mielessä.t.ap
On vastattu puhelimeen: "Ruumishuoneella. Ruumis puhelimessa."
Juu, puhelinluettelosta pystyi aina sopivasti valkkaamaan tulevan uhrin puhelinnumeron. Ysärillä oli aika yleistä puuhaa koulun jälkeen kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla oli miesten ja naisten "treffinumeroita". Veljen kanssa soitettiin niihin, ja tekeydyttiin naisiksi. Hihihihihihi!
Me tehtiin samaa, mutta ollaan tyttöjä eikä esitetty muuta. Silloin sai naiset soittaa ilmaiseksi, mutta miesten linja oli maksullinen. Mahtoivat saada rahoilleen vastinetta.
Klassikko: Robinhoodin nuolivarastolta terve, teillä oli erä nuolia tilauksessa?
Random puhelu: "Soitin vaan kysyäkseni, onko teillä puhelinta?"
Ja puhelinvastaajaan oli myös kiva nauhoittaa kaikkia random-viestejä.
Sitten tosiaan soitettiin myös kuumalle linjalle mutta se soittelu jäi lyhyeen kun varmaan joku pedofiili kysyi multa onko pikkuhousut märkänä ja olin kahdeksanvuotias!!!!! Pelästyin todella.
Laitettiin kavereitten kanssa yksi tuttu mimmi soittamaan bileet missanneen kaverin vastaajaan, että nyt kävi sillee, että oli kiva yö, mutta oon raskaana joten soitatko asap? Kaverin äiti oli sitten kuullut viestin ja keskustelu oli ollut kuumottava.
Minulla oli jättipotti: salainen lankapuhelinnumero ja toinen lankapuhelimen pistoke minun makkarissa. Tietäähän sen, mitä siitä seurasi.
Meille piti ala-asteen tupakkavalistuksen eräs teinipoika, paikallinen julkkis, joka esiintyi TV:ssä Suuressa Seikkailussa (tai jossain vastaavassa). Saimme jostain hänen numeronsa tietoonsa ja soittelimme jatkuvasti samanlaisia pilapuheluita.
"Onko Jeren lautakaupassa? Haluaisimme tilata 5 laatikkoa nauloja ja kahdeksan lautaa."
Parasta oli, että "Jere" oli aina hommassa täysillä mukana ja vastaili asiallisesti tilauksiin.
Jos tutut tunnistaa: terveisiä! :)
Me soiteltiiin tuttujen numeroihin mutta niin että numero näkyi vastaanottajalla salaisena.
Kyseltiin että onko teillä tarvetta jääkaapille? Sit kun vastaaja totesi ettei ole niin todettiin että mepä tullaan hakemaan se pois.
Tutuille terkut :D
Mä en koskaan lapsenakaan ymmärtäny näiden hauskuutta, ja alkoi ärsyttää, kun kaverit halusi noita soitella. Vetäydyin takavasemmalle ja ajattelin, että voi elämän kevät sentän. Olen varmaan sitten tosikko. Melkein kaikki muu hassuttelu oli kyllä mieleistä.
Olen soittanut yhdelle ihastukselle häläreitä. Eipä siinä mitään... Ihastuksen äiti oli ottanut selvää mistä numerosta soitetaan. Tämä siis lankapuhelimien ajanjaksoa. Sisko sai syyt niskaansa. Vitsit kun hävettää vieläkin. Anteeksi kaikille osapuolille! Olin vasta noin 13v eli tyhmä lapsi.
Me soitettiin neiti Ajalle. En tiedä mitä järkeä siinä oli. Sitten johonkin satunnaisiin numeroihin.
Kerran kun joku vastasi, sanoin jotain ” xxx jäi yöpöydälleni”.
En muista enää mikä muka jäi, enkä tajua mistä sen keksin, olin varmaan joku reilu 10-vuotias.
Sitten oli niitä jotain keskustelulinjoja, jossa lähinnä kuunneltiin toisten juttelua. Kännykät tulivat kun olin teini-iässä, silloin loppuivat myös nämä soittelut.
Paikallisen lähikauppiaan nimi oli Eino Oksa. 8-vuotiaina soiteltiin tällaisia puheluita:
- Onko Eino Oksalla?
- On.
- No pyydä se alas sieltä.