Infektiolääkäri Asko Järvinen: Koronan sairastaneet saavat jo palata normaaliin. Heidän pitää kuitenkin muistaa, ettå osa ei vielä ole sairastanut koronaa. Oletko sinä?
"Nuoremmat ihmiset, jotka tietävät koronan sairastaneensa, voivat alkaa pohtia paluuta normaaliin."
"on tärkeää tervehtiessä muistaa riskiryhmäläiset ja ne, jotka eivät ole koronaa vielä sairastaneet.
– Heidän kanssaan meidän kaikkien tulisi olla varovaisia ja heidät huomioida."
https://yle.fi/uutiset/3-12416487
Jos järjestää bileitä tai käy esim. syömässä kaveriporukalla, lienee viisainta kutsua vain koronan sairastaneet.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Olen 64 vuotta vanha nainen. En ole ottanut ns koronarokotusta enkä sairastanut koronaa. Asun isossa kaupungissa ja liikun paljon väkijoukoissa. Olen ollut isoissa juhlissa. Kukaan lähipiiristä ei ole sairastanut koronaa, joten en ole ollut oireeton tartuttaja. Influenssa minulla oli 20 vuotta sitten. En käytä mitään lääkkeitä. Harrastan avantountia ja ratsastusta. Olen laiha.
Jo ymmärrän oikein oikein sun oma immuunipuolustus on vahva! Käytätkö lisävitamiineja tms?
Kuka noita horiskoja enää kuuntelee?
Pelkäsin kaksi vuotta koronaa. Mulla on läskiä ja verenpainetauti. Siihen vielä tupakointi päälle. Ja niin uhkailtiin, että kuolema tulee ja vähintäänkin hengityskonehoito.
No sain sen lähes oireettomana nyt muutama viikko sitten. Samoin kävi puolisolleni. Pelkkä lievä kurkkukipu yhden päivä ajan.
Maskit sai nyt jäädä kaappiin.
Ai niin. Sain sen koronan muuten kauppareissulla ffp2 maskilla. Muuten eristäydyin ja tein etätöitä eikä ollut muita kontakteja.
Just nyt on koko perhe koronassa. Inhoo lihaskipua ja päänsärkyä.
Nyt aletaan sitten syrjiä sairastamattomia? Itsekin odotan vielä vuoroani, mutta en tahallani rupea tautia hakemaan. Elämä kuitenkin jo palannut normaaliksi: matkustan, käyn tapahtumissa ja tapaan ihmisiä.