Infektiolääkäri Asko Järvinen: Koronan sairastaneet saavat jo palata normaaliin. Heidän pitää kuitenkin muistaa, ettå osa ei vielä ole sairastanut koronaa. Oletko sinä?
"Nuoremmat ihmiset, jotka tietävät koronan sairastaneensa, voivat alkaa pohtia paluuta normaaliin."
"on tärkeää tervehtiessä muistaa riskiryhmäläiset ja ne, jotka eivät ole koronaa vielä sairastaneet.
– Heidän kanssaan meidän kaikkien tulisi olla varovaisia ja heidät huomioida."
https://yle.fi/uutiset/3-12416487
Jos järjestää bileitä tai käy esim. syömässä kaveriporukalla, lienee viisainta kutsua vain koronan sairastaneet.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Korona leviää koska moni ei ole ottanut boosteria
Vaikka kolmas annos on "pakollinen"
Kolmatta annosta oli kyllä jaettu kovin rajoitetusti.
Meillä ikäraja 60 v. -> ja riskiryhmät 18 v. ->.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan sairastattomat meinaa pitää muita panttivankeina?
Kuinka moneen kertaan olet sairastanut koronan?
Yritin palata kevään 2020 koronatartunnan jälkeen normaaliin elämään mutta vaikeaa on ollut kun yhteiskunta sekosi päästään. Hyvä kun lopetitte.
En ole sairastanut, enkä halua sairastaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut koronan muutama viikko sitten ja päätin mennä kauppaan ilman maskia. En ole ikinä saanut yhtä huonoa palvelua kassalla. Että se siitä paluusta normaaliin.
Miten ruma sinä oikein olet? Minä en ole koko aikana käyttänyt maskia ja saan aina iloista ja ystävällistä palvelua. Ihmiset vaikutti suorastaan helpottuneilta nähdessään minut.
En ole sairastanut koronaa, en edes mitään flunssia. Vaikka en ole missään vaiheessa lakannut halaamasta läheisiäni.
Olen riskiryhmään, mutta se oli silti puolen päivän huippaus ja hengenahdistus ja se siitä. Kipeänä en tapaa muita, eli sen verran varon vielä.
Me alettiin elää normaalisti toisen rokoteannoksen jälkeen eli jo viime kesänä.
Ei sitä tiedä onko sairastanut vai ei. En mä mitään pikkunuhia testaile.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha ohje tuo on koska kaikki ei läheskään tiedä sitä onko sairastanut koronan vai ei.
Jos et tiedä sairastaneesi niin silloin et ole sairastanut. Turha mutuilla. Valtaosa tietää sairastaneensa.
Olen rokottamaton,maskia en ole kertaakaan käyttänyt, koronaa en ole tietääkseni sairastanut ellei se ole ollut oireeton. Testeissä en ole kertaakaan käynnyt ja olen elänyt koko pandemian ajan normaalisti.
Olenko minä yhä se paha ja huono ihminen joka pitää rokotettuja panttivankina?
M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha ohje tuo on koska kaikki ei läheskään tiedä sitä onko sairastanut koronan vai ei.
Jos et tiedä sairastaneesi niin silloin et ole sairastanut. Turha mutuilla. Valtaosa tietää sairastaneensa.
Koronan on sairastanut oireettomana, hyvin lievänä flunssana , olet sairastanut ,vaikka et tiedä tai sitten et.
Olen sairastanut koronan muutama viikko sitten. Kaksi rokotetta. En käytä enää maskia edes julkisissa. Iso kaupunki kyseessä ja huomaan, että maskit ovat nyt vähentyneet radikaalisti katukuvasta uusien suositusten myötä. Liian aikaista? Nähtäväksi jää.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut koronan muutama viikko sitten. Kaksi rokotetta. En käytä enää maskia edes julkisissa. Iso kaupunki kyseessä ja huomaan, että maskit ovat nyt vähentyneet radikaalisti katukuvasta uusien suositusten myötä. Liian aikaista? Nähtäväksi jää.
Lisäys vielä, että vaikka en olisi itse sairastanut, olisin silti luopunut nyt maskeista uusien suositusten myötä. Tietysti joissain tilanteissa käytän yhä, mutta esim. julkisissa en enää. On helppoa, koska suurin osa ei enää käytä. Sen verran lammas olen kuitenkin.
Olen sairastanut koronan jo kolmesti. Montako kertaa Asko haluaa minun saavan sen? Sille ei nimittäin tule pitkää immuniteettia sairastamalla, vaa än sen voi saada parin kuukauden välein aina uudestaan.
Ikävä kyllä keuhkoni ovat menneet huonoon kuntoon taudista ja väsymys palaa aina välillä uudelleen ja on tullut rytmihäiriöitä. Olisiko jo Askon oma vuoro saada tauti välillä? Minä en haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tiedä onko sairastanut vai ei. En mä mitään pikkunuhia testaile.
Oireettomia, jotka on kutsuttu jäljitysarmeijan avulla testiin on siis testattu 6 598 579 kertaa. 6 598 579×700€ tekee summan 4 619 005 300€.
Oireettomien ihmisten neniä on kaivettu 4,6 miljardin euron arvosta! (i-piikki)lue kokoartikkeli.
Tämä sama lääkäri taisi viime vuonna ilmoittaa, että rokotteista ei voi tulla haittoja ja ne haitat tiedettäisiin jo.
Tämä näyttää sulkevan hoito-ovet kaikilta ihmisiltä, jotka ovat saaneet vammoja rokotteista; heidän kokemuksensa on mitätöitu etukäteen sepittämällä, että rokotteista tiedetään kaikki jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä sairastamisella on? Sehän on tullut sadoille uudelleen.
Ja varsinkin kun se toinen tai kolmas kerta on usein edellistä pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Tanskassa luovuttiin maskipakosta ja kaikista rajoitteista, kun tartuntoja oli about 50.000/päivä. Silti luvut lähtivät jyrkkään laskuun. Nyt on lähes kaikki jo sairastaneet taudin.
Olen sairastanut hyvin lievänä, testasin kotitestillä ja varmistin virallisella.