Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Infektiolääkäri Asko Järvinen: Koronan sairastaneet saavat jo palata normaaliin. Heidän pitää kuitenkin muistaa, ettå osa ei vielä ole sairastanut koronaa. Oletko sinä?

Vierailija
25.04.2022 |

"Nuoremmat ihmiset, jotka tietävät koronan sairastaneensa, voivat alkaa pohtia paluuta normaaliin."

"on tärkeää tervehtiessä muistaa riskiryhmäläiset ja ne, jotka eivät ole koronaa vielä sairastaneet.

– Heidän kanssaan meidän kaikkien tulisi olla varovaisia ja heidät huomioida."

https://yle.fi/uutiset/3-12416487

Jos järjestää bileitä tai käy esim. syömässä kaveriporukalla, lienee viisainta kutsua vain koronan sairastaneet.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitään oireita, mutta melko varmasti on ollut oireeton korona, mutta eipä siitä koronasta tarvitse enää välittää.

Vierailija
42/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin koronan täysin ilman rokotetta, vuosien treenaamisen peruskunnon myötä se oli vain kuiva yskä, ääni paineessa, vilun väristyksiä, ja uneliaisuutta. Otan novavaxin rokotteen vielä päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te sairastamista lykkäävät!!!

Ymmärrättekö, että turhaan pitkitätte epidemiaa?? Asiantuntijoiden mukaan koroka kyllä.käy kaikki läpi.

Tilastot kertovat, että korona kannattaa sairastaa pois mahdollisimman nuorena eikä lykätä sairastamista vanhemmalle iälle.

Itse sairastin koronan pois jo 2020.

Vierailija
44/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan saanut koronan oireita. Testissä en ole käynyt.

Vierailija
45/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ovat saaneet koronan jo toista tai kolmatta kertaa. Eli ei mahdollinen sairastuminen koske pelkästään niitä, jotka eivät vielä ole sairastaneet kertaakaan.

Good point. Olet pätevämpi kuin Asko Järvinen.

Vierailija
46/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairastanut, ellen sitten oireettomana. Kolme rokotusta alla. Käytän maskia edelleen julkisissa tiloissa ja joukkoliikenteessä.

Vierailija
47/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini tietää noin kymmenvuotiaan, jolle vasta kolmas korona oli raju.

Myös kerran jo sairastaneen ja kolmesti rokotetun, joka päätyi teholle.

Eli ei voi tietää.

Immuunipuolustus voi mennä ylikierroksille aiempien jälkeen.

Vierailija
48/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrättekö, että turhaan pitkitätte epidemiaa?? Asiantuntijoiden mukaan koroka kyllä.käy kaikki läpi.

Tilastot kertovat, että korona kannattaa sairastaa pois mahdollisimman nuorena eikä lykätä sairastamista vanhemmalle iälle.

Häh?! Kun ei tule, niin ei tule. Aspa-työssä koko korona-ajan. Työkaverit sairastaneet. Eikä vaan tule. Maaliskuuhun mennessä luvattiin kaikille.

Vierailija
49/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sinun sairastaminen estä sua uudelleen sairastumasta.Kuka tahansa voi saada taudi toisen tai kolmannenkin kerran,ei siihen mitään immuniteettia tule.

Vierailija
50/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona leviää koska moni ei ole ottanut boosteria

Vaikka kolmas annos on "pakollinen"

Koronarokote on edelleen vapaaehtoinen. Älä levitä väärää tietoa.

Vierailija
51/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan sairastattomat meinaa pitää muita panttivankeina?

Kunnes alatte maksaa niitä lunnaita.

Vierailija
52/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sairastanut koronaa, en edes mitään flunssia. Vaikka en ole missään vaiheessa lakannut halaamasta läheisiäni. 

En mäkään muuten. Eli kaikki ne flunssat vuosien saatossa onkin tulleet muilta kuin läheisiltäni!

Vierailija
53/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun riskiryhmään ja olen saanut kolme rokotusta. En tiedä, olenko sairastanut koronan. Reilu kuukausi sitten on viikon verran lievässä flunssassa, oli nuhaa ja kurkku jonkin verran kipeä, ei muita oireita. Silloin oli jo ilmoitettu, että jos on lieviä oireita, ei tarvitse mennä testiin, ellei sitten työpaikalle pidä toimittaa todistus. En ole enää työelämässä, joten en edes pyrkinyt testeihin. Pysyttelin sen viikon kotosalla enkä lähtenyt vasiten hakemaan kaupasta tai apteekista kotitestiäkään, joten arvoitukseksi jää, oliko se koronaa vai tavallista räkätautia. Maskia en kylläkään ole vielä nakannut pois. Tosin viime viikolla kävin kampaajalla ilman maskia, sillä kampaajakin oli ilman, joten en kaivanut taskusta sinne varaamaani maskia. 

Vierailija
54/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut, mutta elin kyllä melko normaalia elämää ennen koronaakin. Korona oli lievä ilman rokotteitakin ja oikeastaan lähipiirissä kukaan rokotettukaan ei ole päässyt vähemmällä. Moni normaali flunssa ollut inhottavampi.

Vierailija
55/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut koronan muutama viikko sitten ja päätin mennä kauppaan ilman maskia. En ole ikinä saanut yhtä huonoa palvelua kassalla. Että se siitä paluusta normaaliin.

Miten ruma sinä oikein olet? Minä en ole koko aikana käyttänyt maskia ja saan aina iloista ja ystävällistä palvelua. Ihmiset vaikutti suorastaan helpottuneilta nähdessään minut.

Ihme, että tuollainen kusipää saa hyvää palvelua. Ilmeisesti osaat esittää ystävällistä.

Vierailija
56/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairastanut, enkä ole rokotettu. Olen elänyt melko normi elämää, käynyt töissä, kaupassa ja välillä ravintolassa syömässä yms. Mutta olen vältellyt isoja ihmismassoja ja tilaisuuksia.

Työkavereita on ollut koronassa, varsinkin ne jotka rokotettu. Mutta ehkä se ensi viikolla on minussakin, sillä kaikki tuttavatkin jotka on tulleet Lapista ovat sen heti sairastaneet...

Vierailija
57/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairastanut koronaa, enkä ole ottanut rokotuksia. Olen altistunut lukuisia kertoja, mutta tauti ei vain ole iskenyt. Normaalisti olen kuitenkin elänyt. Maskiakin käytin vain ihan pakollisissa paikoissa kuten sairaalassa. Ei se näköjään tartu kaikkiin,enkä sitä pelkääkään. Tulee, jos tulee.

Vierailija
58/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ollan jo normaalissa

Vierailija
59/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona leviää koska moni ei ole ottanut boosteria

Vaikka kolmas annos on "pakollinen"

Kahdella selviää

Vierailija
60/85 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo se vöyhötys. Korona oli nuha ei mikään muu jos siihen kuolee niin on jo aikakin kuolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi