Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Infektiolääkäri Asko Järvinen: Koronan sairastaneet saavat jo palata normaaliin. Heidän pitää kuitenkin muistaa, ettå osa ei vielä ole sairastanut koronaa. Oletko sinä?

Vierailija
25.04.2022 |

"Nuoremmat ihmiset, jotka tietävät koronan sairastaneensa, voivat alkaa pohtia paluuta normaaliin."

"on tärkeää tervehtiessä muistaa riskiryhmäläiset ja ne, jotka eivät ole koronaa vielä sairastaneet.

– Heidän kanssaan meidän kaikkien tulisi olla varovaisia ja heidät huomioida."

https://yle.fi/uutiset/3-12416487

Jos järjestää bileitä tai käy esim. syömässä kaveriporukalla, lienee viisainta kutsua vain koronan sairastaneet.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tietää olenko sen sairastanut vai en.

On jotain flunssaa välillä ollut, mutta en ole testannut onko se koronaa.

Olen kuitenkin flunssassa pysytellyt kotona.

Vierailija
2/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut koronan ja olen kuusikymppinen riskiryhmäläinen (rokotettu kolmesti), joka on elänyt ihan normaalisti jo pitkään, matkustanut, käynyt ravintoloissa, tavannut ystäviä, halannut ja kätellyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairastanut koronaa. Kuulun riskiryhmään ja olen ottanut kolme rokotusta.

Vierailija
4/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairastanut, kun ei vaan tartu niin ei tartu. Kaikki läheiset (mies ja lapset) ja työkaverit ovat sairastaneet koronan, muhun ei vaan tule.

Vierailija
5/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä olen koko ajan elänyt normaalisti.  

Vierailija
6/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat saaneet koronan jo toista tai kolmatta kertaa. Eli ei mahdollinen sairastuminen koske pelkästään niitä, jotka eivät vielä ole sairastaneet kertaakaan.

Vierailija
7/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sairastamisella on? Sehän on tullut sadoille uudelleen.

Vierailija
8/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut koronan muutama viikko sitten ja päätin mennä kauppaan ilman maskia. En ole ikinä saanut yhtä huonoa palvelua kassalla. Että se siitä paluusta normaaliin.

Vierailija
9/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua palata normaaliin, koskaan. Ei kai kukaan halua, autoruuhkia, melua, saasteita, riehumista.

Vierailija
10/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairastanut koronaa, enkä halua sairastaakaan. En myöskään halua palata normaaliin.

Haluan uuden normaalin. Missä se viipyy? 2v sitten sitä hehkutettiin joka tuutissa. Nyt ei kukaan puhu siitä mitään.

Vierailija
11/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä sairastamisella on? Sehän on tullut sadoille uudelleen.

Lähes jokainen tuttavani, joka on sairastanut korona, on sairastanut sen vähintään 2 kertaa. Itse en ole tietääkseni kertaakaan sairastanut. 

Vierailija
12/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ovat saaneet koronan jo toista tai kolmatta kertaa. Eli ei mahdollinen sairastuminen koske pelkästään niitä, jotka eivät vielä ole sairastaneet kertaakaan.

Nimenomaan. Kaikkien pitäisi muistaa varovaisuus kaikkia kohtaan. Mitä tuo Järvinen taas sekoilee?

Vierailija
13/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://tekniikanmaailma.fi/korona-tuhoaa-aivoja-vuosilla-tutkijat-hava…

Jo kevyenä tai kohtalaisena sairastettu COVID-19-tauti jättää jälkensä ihmisen aivoihin, ilmenee tuoreesta brittitutkimuksesta.

Vierailija
14/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos ei ole sitä tiettävästi sairastanut, mutta ei myöskään niin välitä vaikka sen saisikin?

Vierailija
15/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairastanut eikä perheeni vaikka altistuksia ollut todella paljon. Voin myös ottaa uuden normaalin ja maskit käyttöön loppuiäksi. Potuttaa pärskivät ihmiset.

Vierailija
16/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha ohje tuo on koska kaikki ei läheskään tiedä sitä onko sairastanut koronan vai ei.

Vierailija
17/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmesti rokotettu ja sairastanut koronan lievänä. En minä aio enää tuhlata elämääni. Jos joku ei ole sairastanut eikä halua, niin mieluummin he voisivat elämäänsä rajoittaa.

Vierailija
18/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairastanut, eikä ole yhtää rokotusta.

Vierailija
19/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona leviää koska moni ei ole ottanut boosteria

Vaikka kolmas annos on "pakollinen"

Vierailija
20/85 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona leviää koska moni ei ole ottanut boosteria

Vaikka kolmas annos on "pakollinen"

Neljäskin annos varmaan tarvitaan pian, viimeistään syksyllä. Niin kuin vuosittain influenssarokote.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi