Ikäihmisten avioliitto ei saa hyväksyntää
Olemme kaksi leskeä ja seurustelleet jo viitisen vuotta. Minä olen 55 ja mieheni 80+. Kaikki on mennyt hyvin, kunnes kerroimme menevämme naimisiin. Miksi teidän pitää mennä naimisiin, kysytään. Nyt miehen lapset (ikäisiäni siis) eivät aio tulla häihin. Miksi mennään naimisiin, no miksi ihmiset yleensä menevät. Asutaan yhdessä, minulla oli vuokra-asunto, miksi olisin sinne jäänyt kun mies halusi minut emännäksi. En keksi muuta syytä kuin että miehellä on arvokas talo hyvällä alueella. Näinkö sitä hylätään, kun ajatellaan, että vaikuttaako tämä perintöön. Äitinsä jälkeen ovat jo perintöosansa saaneet.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gold diggerin ihmettelyt vol. 152
Näköjään on sitten enemmänkin tällaista ajattelua ilmassa. On kyllä jo pidempään seurusteltu että ihan rakkaudesta ollaan yhdessä,
Avioliitossa jos mies kuolee ensin on leskellä oikeus jäädä asumaan yhteiseen kotiin jos toista asuntoa ei ole, niinkuin tässä tapauksessa ei ole. Miehen perilliset joutuvat maksamaan kuitenkin perintöveron. Koska leski ja lapset ovat samaa ikäluokkaa, on pelättävissä, että lapset eivät ehdi taloa saamaankaan. Kyllä se pistää miettimään.
Jep, pistää miettimään, että ahneita lapsia. Välittävät perinnöstään enemmän kuin isästään. Miksi muuten yrittäisivät estää menemästä naimisiin, jos kerran haluaa?
Sulle olis ok maksaa parikin kertaa perintöveroja saamatta mitään vastineeksi?
Mulle olis ok olla perimättä mitään.
Avioehto on keksitty, samoin testametti. Lisäksi perinnöstä voi myös kieltäytyä.
Olen sanonut vanhemmilleni, että en odota heiltä perintöä. Toivon, että käyttävät rahansa ja omaisuutensa mieluummin itseensä ja omaan hyvinvointiinsa ja elävät mahd. pitkään mahd. mukavasti. Mulla on omat rahat, en odota kieli pitkällä vanhempieni kuolemaa päästäkseni nostamaan elintasoa.
Ap:n tyyppiset ihmiset hoitavat sen oman elintasonsa noston jonkun vieraan vanhuksen välityksellä. Vanhuksen lapset joutuvat maksamaan perintöverot perinnöstä, jota he eivät saa.
Tarkoitatko vieraalla vanhuksella pitkäaikaista miesystävääni. On totta, että elämäntasoni nousi, kun hän pyysi emännäkseen. Ja kas, hänen myös, olemme olleet hyviä toisillemme ja tuottaneet iloa elämään. Olen hänen tärkein ihmisensä.
Ja tärkein rahastajansa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua nolottaisi 55-vuotiaana mennä avioon noin vanhan ukon kanssa, vaikka olisi millainen kroisos. Ammattihoitajan voi palkata muutamaksi tunniksi päivässä. Talo kannattaa myydä pois asap, niin perilunnalle ei jää turhaa selviteltävää. Vuokralla oleva vanhus ei sitten ehkä olekaan niin kii nostava?
Ollaanhan me jo asuttukin yhdessä melkein tämä viisi vuotta, miksi nyt naimisiinmeno nolottaisi. Voi hyvänen aika sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kupsahtaa minä hetkenä hyvänsä. Kivaa avioliittoa teille!
Voiko enää ilkeämpää ihmistä olla. Olemme jo monta vuotta olleet yhdessä. Kuin aviopari.
Ja näinkö miehestä tai sinusta tuli kuolematon. Minä uskon, että kenelläkään ei ole yhtään taattua päivää tai edes tuntia.
En ole samaa mieltä, että ikäihmisten avioliittoja yleisemmin karsastettaisi. Olen itsekin avioitunut eläkeiässä mieheni kanssa. Meidän lapset tulivat iloisiksi vanhempien onnesta.
Aloittajan tapauksessa ymmärtää ison ikäeron ja omaisuuden aiheuttaman epäsuhdan. Lasten ikäinen äitipuoli kyttäämässä ukon rahoja.🤣
Vierailija kirjoitti:
En ole samaa mieltä, että ikäihmisten avioliittoja yleisemmin karsastettaisi. Olen itsekin avioitunut eläkeiässä mieheni kanssa. Meidän lapset tulivat iloisiksi vanhempien onnesta.
Aloittajan tapauksessa ymmärtää ison ikäeron ja omaisuuden aiheuttaman epäsuhdan. Lasten ikäinen äitipuoli kyttäämässä ukon rahoja.🤣
Just. Minusta ikäerolla ei ole tässä väliä. Jollei se meitä haittaa niin miksi muita.
Onko frouva ap mielestään jo ikäihminen? Silloin miehen lapsetkin ovat ikäihmisiä. :D Ettet vaan norkoilisi papparaisen rahoja.. ;)
Ihan varmasti saa ikäihmisten liitot hyväksyntää siinä missä nuorempienkin. Kyllä minua keski-ikäisenä ainakin hävettäisi ruveta riiaamaan rikasta vanhusta. Mutta kaikki eivät osaa hävetä. Ah' se raha kun on niin ihanata.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kukaan kieltää voi, mutta arveluttaa tuo miehen korkea ikä
Ei se, että olet 80 tarkoita aina, että just kupsahdat. Ihminen voi olla iäkkäänäkin elinvoimainen. Ja siitä on vielä 10 vuotta yhdeksäänkymmeneenkin. Ja sitäpaitsi nuorempiakin kuolee.
Jos ap:n ukkeli olisi köyhä, menisikö hän silloin avioon ukon kanssa? Tuskinpa vaan.
Onhan se heidän lapsuudenkotinsa. He ovat minun ikäisiäni, omat elämänsä on ihan kunnossa saivat jo äitinsä perinnön. Ei heillä ole mitään taloushuolia. Ei heitä ole minun asuminen haitannut, vaan nyt naimisiinmeno.
Ei olla edes keskusteltu avioehdosta, ihan näillä mennään. Enkä ole nyt kuolemassa olevan miehen kanssa menossa naimisiin vaan esim käytiin talvella matkalla ja hän urheileekin, ihan yhdessä liikutaan.