Ikäihmisten avioliitto ei saa hyväksyntää
Olemme kaksi leskeä ja seurustelleet jo viitisen vuotta. Minä olen 55 ja mieheni 80+. Kaikki on mennyt hyvin, kunnes kerroimme menevämme naimisiin. Miksi teidän pitää mennä naimisiin, kysytään. Nyt miehen lapset (ikäisiäni siis) eivät aio tulla häihin. Miksi mennään naimisiin, no miksi ihmiset yleensä menevät. Asutaan yhdessä, minulla oli vuokra-asunto, miksi olisin sinne jäänyt kun mies halusi minut emännäksi. En keksi muuta syytä kuin että miehellä on arvokas talo hyvällä alueella. Näinkö sitä hylätään, kun ajatellaan, että vaikuttaako tämä perintöön. Äitinsä jälkeen ovat jo perintöosansa saaneet.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kukaan kieltää voi, mutta arveluttaa tuo miehen korkea ikä
Ei voi kieltää, mutta jokainen kai toivoisi läheisiltä onnentoivotuksia jne. kannustusta.
Vierailija kirjoitti:
Gold diggerin ihmettelyt vol. 152
Näköjään on sitten enemmänkin tällaista ajattelua ilmassa. On kyllä jo pidempään seurusteltu että ihan rakkaudesta ollaan yhdessä,
Avioehto toki lepyttää lapset. Eli luovutte avio-oikeudesta toistenne omaisuuteen. Teette myös edunvalvojavaltuutuksen pankissa ja miehen lapset ottavat vastuun hänen tapauksessaan, jos tolkku menee. Omaisuus yleensä katsotaan kuuluvan siihen sukulinjaan, jossa se on koottu puolisoiden työllä, bisneksillä ja vuosikymmenien perhe-elämän suomalla tuella ja turvalla, myös silloin, kun toinen on hoitanut yhteisiä lapsia tms. Vieraat ihmiset eivät kajoa toisten omaisuuteen, koska se ei vaan ole oikein. Toki jokainen voi päättää itse mitä haluaa tehdä omaisuudellaan, mutta pointti onkin se, että rahallista hyötyä liitosta saava osapuoli ymmärtää olla astumatta miinaan. Eli ei pidä ottaa, vaikka tarjotaan. Lisäksi on vielä lesken asumisoikeus. Puolisolle pitää jäädä koti, joten asumisoikeutesi ja kuluihin osallistuminen kestäisi vuosikymmenet. Vaikka talo myytäisiin, sinua ei saa pois lain nojalla. En minäkään tykkäisi enkä itse menisi tuollaiseen kuvioon.
Mies kupsahtaa minä hetkenä hyvänsä. Kivaa avioliittoa teille!
Vierailija kirjoitti:
Onnenonkija !
Siis mitä? Tällä palstalla jatkuvasti ulistaan että miehen pitää olla paaaaljon vanhempi kuin nainen. No nyt on, ja sekin on ilmeisesti väärin. Päättäkää jo!
Ei kai ole pakko mennä naimisiin ,vai onko perinnön vuoksi? En näe muuta vastausta !
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ole pakko mennä naimisiin ,vai onko perinnön vuoksi? En näe muuta vastausta !
Menevätkö kaikki ihmiset naimisiin perinnön takia? Miksi syrjit vanhempia ihmisiä?
Ihan asiallinen kysymys, että miksi?
Jos raha ei ole kyseessä, niin mikä muu ihme syy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menevätkö kaikki ihmiset naimisiin perinnön takia? Miksi syrjit vanhempia ihmisiä?
Ei leski peri mitään, jos on lapsia.
Kerro sukulaisille, että on vauva tulossa. ;D Minä ainakin pirulisin minkä ehtisin. Elämäsi on sinun!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät, mutta jos 55v. nainen menee yli 80--vuotiaan miehen kanssa naimisiin, niin jokaisella tulee mieleen.
Tuskin äijä mikään tyhjätasku tässä tapauksessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gold diggerin ihmettelyt vol. 152
Näköjään on sitten enemmänkin tällaista ajattelua ilmassa. On kyllä jo pidempään seurusteltu että ihan rakkaudesta ollaan yhdessä,
Avioliitossa jos mies kuolee ensin on leskellä oikeus jäädä asumaan yhteiseen kotiin jos toista asuntoa ei ole, niinkuin tässä tapauksessa ei ole. Miehen perilliset joutuvat maksamaan kuitenkin perintöveron. Koska leski ja lapset ovat samaa ikäluokkaa, on pelättävissä, että lapset eivät ehdi taloa saamaankaan. Kyllä se pistää miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista kun kuusikymppiset miehet saavat huoletta naida parikymppisiä, mutta kahdeksankymppinen ei kuuttakymppiä lähestyvää.
Vierailija kirjoitti:
Kerro sukulaisille, että on vauva tulossa. ;D Minä ainakin pirulisin minkä ehtisin. Elämäsi on sinun!!!
Menee varmaan läpi, että 55-vuotias on raskaana🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei peri, mutta pariskunnan omaisuudet lasketaan yhteen ja jaetaan kahdella toinen puoli menee lapsille ja toinen puoli leskelle, mikäli ei ole tehty avioehtoa. Toki vanhus on voinut tehdä myös testamentin, josta sitten riidellään oikeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perikään, mutta jos avioehtoa ei ole, tulee ositus.
Ei sitä kukaan kieltää voi, mutta arveluttaa tuo miehen korkea ikä