Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustatteko pelkillä käsimatkatavaroilla? Kertokaa niksejä miten sen teette

Vierailija
25.04.2022 |

Tiukkoja vaihtoja tulossa lentoon ja houkuttaisi lähteä matkaan pelkillä käsimatkatavaroilla. Onko ihan utopistinen ajatus? Jos joku on onnistunut näin tekemään, niin kertokaahan parhaat vinkkinne :) Kyseessä viiden päivän työmatka.

Kommentit (537)

Vierailija
161/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten otatte hajuveden mukaan? Omaani saa pienimmillään 30 ml pullossa, mutta pullo on silti suuri, koska lasi on paksua ja korkki on valtava härpäke.

En ota mukaan ollenkaan, kuten en muutakaan ei-välttämätöntä kosmetiikkaa.

Vierailija
162/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineet ja pyyhkeet on hotellissa ja lentolaukun lisäksi saa muistaakseni ottaa myös kohtalaisen kokoisen "käsilaukun" eli olkalaukku tms. Kyllä pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten otatte hajuveden mukaan? Omaani saa pienimmillään 30 ml pullossa, mutta pullo on silti suuri, koska lasi on paksua ja korkki on valtava härpäke.

En ota mukaan ollenkaan, kuten en muutakaan ei-välttämätöntä kosmetiikkaa.

Sama. Käytän hajuvesiä Suomessa kyllä mutta mukaan en tarvitse.

Vierailija
164/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiden päivän matkat tekee käsimatkatavaroilla helposti. Otat mukaan alusvaatteet joka päivälle, ja 1-2 alaosaa sekä 1-2 yläosaa, joita sitten yhdistelet eri tavoin. Vaihtokengät, pyjama, hygieniavälinee. Siinä se ja laukkuun jöö vielä tilaa tuliaisillekin.

Siinäpä se tenkkapoo tuleekin,nimittäin hygieniatarkkeiden kohdalla.

Kun pitäis meikit ja hiuslakat ja vaahdot sun muut nesteet saada litran pussiin.

Minulla ei moinen onnistu millään.

Hanki minipulloja tuotteistasi tai osta lentokentältä turvatarkastuksen jälkeen. 

Ihan tosi? Minipulloja!

Niitä ei siihen litran pussiin mahdu tarpeeksi. Ja jos kentältä ostaa, ei ne muutaman päivän reissulla tule käytettyä, en vaan hyväksy tota "osta, käytä 2 kertaa ja loput roskiin".

Niin, minipulloja. Tai laita jo kotona niitä aineita pikkupulloihin.

Ihan tosi!? Voiko jo kotona laittaa pikkupulloihin!?

Tiedossa on... mutta kun ne pikkupullotkaan ei sovi siihen litran minigrippiin.

Käytät varmaan vähän liikaa kemikaaleja sitten. Pikkupulloissa mahtuu hyvin hoitoaine, hiuslakka, hammastahna, parfyymi, kasvovoide, silmänympärysvoide, hiuspuuteri, ripsari, huulirasva ja huulikiilto. Shampoo, suihkusaippua, deo, meikkivoide, peitevoide, poskipuna.. meneekin helpommin paloina tai jauheina.

Se minigrip on täynnä jo melkein siitä, kun sinne laittaa meikkivoiteen ja dödön. Niitä kun ei saa matkakokoisina ja olen tosi monille allerginen, joten täytyy olla tietyn merkkisiä eikä mitkään palat käy. 

Dödö tosiaan on hankala, mutta lähes kaiken muun saa kyllä pakattua itse pieniin matkaputeleihin. 5 päivän meikkivoiteet menee varmasti hyvin hyvin pieneen tilaan. Ei tarvi olla niitä desin matkapurkkeja, niitä on pienempiäkin. Joku aiemmin mainitsi Mujin. Mä oon kans hommannut sieltä matkaputeleita, niitä saa tosi monessa koossa. Ja matkalla selviän kyllä muutenkin paljon pienemmällä tuotemäärällä kuin arkena. En pakkaa mukaan päivä-, yö-, käsi-, silmänympärys-, kroppa-, jalka- ja ties mitä voiteita, vaan yhden. Kyllä sitä reissun ajan pärjää vähemmälläkin. Eri asia tietysti, jos on ihosairauksia ja tarvii siksi montaa eri (lääke)voidetta.

Lääkevoiteita ei lasketa tuohon litraan, voivat olla erillään.

Minulla jäi hyttysvoide Kreikkaan, kun ei mahtunut litran pussiin.

Vierailija
165/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan joka vuosi kosmetiikkajoulukalenterin ihan vaan matkustusta varten. Niistä saa hyvin kaikkia minikokoisia tuotteita. Käytän normaalisti Biothermin rasvoja joten ostan Biothermin joulukalenterin matkustuskäyttöön. Jos käyttäisin Clarinsia niin ostaisin Clarinsin kalenterin tai jos meikit olisi minulle tärkeitä niin sitten sellaisen missä olisi minikokoisia meikkejä.

Tosi hyvä vinkki!! En aikonut kommentoida ketjuun lainkaan, koska en osaa pakata kevyesti. Enkä jaksa läträtä omia pesuaineita matkaputeleihin. Vielä vähemmän haluan pestä niitä jälkikäteen, kun ei niitä roskiinkaan viitsi heittää yhden käytön jälkeen.

Onnistun jostain syystä matkoilla sotkemaan. Viikonlopun kun vietin hotellissa, ja minulla oli kahdet vaihtovaatteet, oli kaikki likaisina lähtöpäivänä 😄

Vierailija
166/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme mieheni kanssa Italiassa muutamia vuosia sitten.

Meillä oli yhteinen matkalaukku.

Minun vaatteita matkalaukussa oli

- 3 T-paitaa

- neuletakki

- hame

- shortsit

- mekko

- yöpaituli

- alusvaatteet.

Siinäpä ne minun vaatteet. Olisin pärjännyt jopa 2:lla vaihto T-paidalla, kun pesin ne aina illan päätteeksi.

KOSMETIIKKA :

- päivävoide

- yövoide

- kasvovesi

- aurinkovoide

- shampoo

- huulipuna 💄

Ei mitään muuta. En meikkaa, joten nuo riittävät minulle myös kotioloissa.

Mieheni otti vielä vähemmän, 3 T-paitaa, shortsit, college puseron ( jos tulee viileää), 3 bokserit, yhden paremman puseron.

Näillä olisi voitu olla toinenkin viikon ☺️.

Vierailija
167/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko outo, kun minulla on matkalla minigrip pussissa vain dödö, matkakokoinen hammastahna, ripsari ja kosteusvoide? Hotellissa on shampoota ja usein myös vartalovoidetta. En ole koskaan käyttänyt hiustuotteita shampoota ja hoitoainetta lukuunottamatta. En myöskään ole omistanut mitään seerumeita tai puutereita. Uralla olen kuitenkin edennyt paremmin kuin hyvin.

Väitän, että kansainväliset työkumppanini eivät myöskään meikkaa tai laittaudu sen kummemmin. N48v DI

Vierailija
168/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 5-7 päivän vaatetuksen saa helposti pakattua käsimatkatavaroihin. Mukaan vain oikeasti tarpeellinen. Huonoimmat alkkarit, sukat ja paidat mukaan, niin ne voi hylätä sitten kohteessa. Samalla tulee tilaa mahdollisille matkakohteen hankinnoille. 

Jos lompakko kestää, niin toinen vaihtoehto on lentää bisneksessä. Sinne saa ottaa reippaammin käsimatkatavaroita kuin economy-paikoille.  

Joo mä hyödynnän kanssa tätä "vanhat kohteessa roskiin"-metodia.

Otan mukaan vanhoja alkkareita, huonoja sukkia, hiutuneen yöpaidan, kosmetiikkaa joka on lopussa ja sitten jätän ne kohteessa roskiin.

Eikö tuo ole aika rasittavaa sille paikalliselle jätehuollolle. Hirveät määrät roskaa yhden matkustajan jäljiltä.

Vierailija
169/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko outo, kun minulla on matkalla minigrip pussissa vain dödö, matkakokoinen hammastahna, ripsari ja kosteusvoide? Hotellissa on shampoota ja usein myös vartalovoidetta. En ole koskaan käyttänyt hiustuotteita shampoota ja hoitoainetta lukuunottamatta. En myöskään ole omistanut mitään seerumeita tai puutereita. Uralla olen kuitenkin edennyt paremmin kuin hyvin.

Väitän, että kansainväliset työkumppanini eivät myöskään meikkaa tai laittaudu sen kummemmin. N48v DI

Voi että! Kylläpä oletkin älykäs! Oikein DI!

Kyllä sä nyt oot niin paljon parempi ja fiksumpi kun me tyhmät kanat <3

C'moon nyt. :D

Vierailija
170/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut sellaisen viiden hajuveden miniaturepakkauksen. Yksi pullo taitaa olla 8 ml, ja just sopiva reissuun. 

Vierailija
171/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tarkkaan käsimatkalaukkunne mitat on syynätty? Meneekö läpi, jos laukku on 5 cm rajoituksia korkeampi, mutta leveys ja syvyys jäävät alle enimmäismittojen? Minulla on tällainen reppu tai rinkka, niin voiko mahdollisesti käydä niin, että mittaavat sentilleen ja pitääkin laittaa ruumaan?

Vierailija
172/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tarkkaan käsimatkalaukkunne mitat on syynätty? Meneekö läpi, jos laukku on 5 cm rajoituksia korkeampi, mutta leveys ja syvyys jäävät alle enimmäismittojen? Minulla on tällainen reppu tai rinkka, niin voiko mahdollisesti käydä niin, että mittaavat sentilleen ja pitääkin laittaa ruumaan?

Lähinnä riippuu vain siitä mahtuuko laukku hyllylle tai penkin alle. Ei ne mitat ole ihan hatusta repäistyjä.

Vierailija
173/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä riippuu vain siitä mahtuuko laukku hyllylle tai penkin alle. Ei ne mitat ole ihan hatusta repäistyjä.

Olen kaksi lentoa tehnyt tuon rinkan kanssa, eikä kummallakaan kertaa mitattu. Kysyttiin vaan, onko mitään ruumaan menevää ja sanoin ettei ole. Mutta mitataanko laukkuja useinkin?

Vierailija
174/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pesette ne pikku matkapullot ja -purnukat? Kosmetiikassa oleva rasvahan härskiytyy, jos muovia ei saa täysin puhtaaksi. Lisäksi hajustetuista tuotteista tuoksu tarttuu muoviin. Jokainen pullo pitäisi olla erikseen nimikoitu, niin että jos nyt laita hajustettua hoitoainetta tiettyyn pulloon niin seuraavalla kerralla en laita herkkäihoisen hajustamatonta kasvovoidetta siihen samaan purkkiin.

Vierailija
175/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan… mitään yleispäteviä käsimatkatavaran mittoja ei ole olemassa. Vaihtelee kai välillä 40-56 cm jo pelkästään pisimmän sivunkin osalta.

Vierailija
176/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kolmen viikon reissun pelkillä käsimatkatavaroilla (48l pieni rinkka) ja se onnistui hyvin. Mukana oli kyllä sitten tosiaan vain aivan välttämättömät tavarat.

Vaatteiden rullaaminen ja lokerointi isoihin minigrip-pusseihin/pakkauskuutioihin helpotti huomattavasti. Otin mukaan vain toisiinsa sopivia vaatteita (5 toppia, 1 t-paita, ohut farkkupaita, hame, shortsit, yöhousut+paita, farkut ja ohuet pitkät housut, sekä alusvaatteita), joita sitten pesin hostelleissa. Hostellissa yöpyessä vaatteita saa pestä ihan muutamalla hassulla eurolla, hotelleista en tiedä.

Kaikki kosmetiikka oli matkakokoisissa pulloissa. Hiuksiin ja vartalolle käytin palashampoota, myös hoitoaine oli palahoitoaine. Meikkejä mukana mahdollisimman vähän (kulmakynä, ripsiväri, pieni luomiväripaletti, kajaali ja pari sivellintä). Lentokoneessa oli paksuimmat vaatteet päällä, muuten reissatessa jaoin kangaskassiin osan tavaroista. Pari kertaa kyllä ärsytti vaatteiden vähäisyys, mutta onneksi tutustuin matkalla uusiin ystäviin, jotka lainasivat vaatteita illanviettoon- tämä toki ei työmatkalla ehkä toimi :)

Oli kyllä tosi vapauttavaa pyyhältää kaupungista toiseen vähäisellä tavaramäärällä. 5 päivän matka onnistuu jo todella hyvin, ja jää vielä tilaa pienille tuliaisille.

Vierailija
177/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pesette ne pikku matkapullot ja -purnukat? Kosmetiikassa oleva rasvahan härskiytyy, jos muovia ei saa täysin puhtaaksi. Lisäksi hajustetuista tuotteista tuoksu tarttuu muoviin. Jokainen pullo pitäisi olla erikseen nimikoitu, niin että jos nyt laita hajustettua hoitoainetta tiettyyn pulloon niin seuraavalla kerralla en laita herkkäihoisen hajustamatonta kasvovoidetta siihen samaan purkkiin.

Pesen kuumalla vedellä ja tiskiaineella. Kaikki pullot on nimikoitu, en muuten edes reissussa tietäisi missä on mitäki. Osalle purkeista taas on ihan sama mitä niissä milloinkin on, ei ole niin tarkkaa. Piilarineste on aina yhdessä ja samassa purkissa, eikä sinne koskaan mene muuta.

Vierailija
178/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla varsinkin halpalentoyhtiöilla olla tarkka käsimatkatavaran koosta....jos ei mahdu mallikehikkoon, tulee lisää maksettavaa.

Itse matkustan melkein aina käsimatkatavaroilla. Viimeksi lomalla oli kyllä ruumalaukku, koska käsimatkatavaroiden koko oli pudotettu 5kg... Kyseessä oli pakettimatka.

Itse laitan painavammat vaatteet päälle. Mietin tarkkaan loman/matkan ohjelman. Suosin kerrospukeutumista niin, että voin vaihtaa esim. hionneen aluspaidan puhtaaseen. Hyödynnän keveitä ja pieneen tilaan meneviä vaatteita.

Vierailija
179/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin kautta.

Vierailija
180/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen kuumalla vedellä ja tiskiaineella. Kaikki pullot on nimikoitu, en muuten edes reissussa tietäisi missä on mitäki. Osalle purkeista taas on ihan sama mitä niissä milloinkin on, ei ole niin tarkkaa. Piilarineste on aina yhdessä ja samassa purkissa, eikä sinne koskaan mene muuta.

Onko nuo purkit ja pullot hyväksytty medikaaliseen käyttöön? Ettei niistä liukene jotain, mitä ei silmään pidä laittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä