Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustatteko pelkillä käsimatkatavaroilla? Kertokaa niksejä miten sen teette

Vierailija
25.04.2022 |

Tiukkoja vaihtoja tulossa lentoon ja houkuttaisi lähteä matkaan pelkillä käsimatkatavaroilla. Onko ihan utopistinen ajatus? Jos joku on onnistunut näin tekemään, niin kertokaahan parhaat vinkkinne :) Kyseessä viiden päivän työmatka.

Kommentit (537)

Vierailija
121/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on avutonta porukkaa. Kuinka helkkarin paljon te niitä tököttejä tarvitsette matkalle jos ei litran pussiin niitä saa laitettua matkakokoisina? Minä selviän hienosti, vaikka käytän kosmetiikkaa norminaista enemmän. On seerumit, pohjustustuotteet ym mukana ja hienosti mahtuu. Miten ihmisiltä ei löydy nykyään enää minkäänlaista ongelmanratkaisukykyä?

Vierailija
122/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustan puolet työajasta ja ympäri Eurooppaa ja aina pelkällä käsimatkatavaralla (käsilaukku +lentolaukku). Ei ongelmaa. Jokaiselle päivälle puhtaat alkkarit ja sukat, kahdet rintsikat (yhdet päällä, yhdet vaihtovarana), kolme paitaa, kolmet farkut, meikit, kiharrin ja siinä se. Päälle koneeseen takki/jakku. Ihan hyvin pärjää viikon.

Viikoksi kolmet farkut? plus ne housut mitkä on päällä. Minä pärjään kotonakin yksillä farkuilla koko viikon

Yhdet farkut jalassa, kahdet kassissa. On useamman kerran tippunut/kastunut ruokaa tai juomaa päälle enkä halua käyttää pesulapalvelua matkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh.

Tuli hiki jo pelkästään lukiessa.

Jos pitäisi matkustaa pelkillä käsimatkatavaroilla, niin jättäisin mieluummin kokonaan väliin.

En vaan halua matkustaa nuukuus/niukkuusvaihteella ja laskea ja pestä kulahtaneita sukkia ja rintsikoita ja juosta etsimässä puuttuvia vaatteita/ tarvikkeita.

No sit sä pakkaat sen ison kapsäkin, maksat siitä ekstraa ja raahaat matkustuspäivinä sitä hankalasti mukanas. Ei se meitä haittaa.

Itse olen jo vuosia matkustanut pelkillä käsimatkatavaroilla, eikä mun ihan hirveästi tarvi kuluttaa aikaa tai hermoja pakkaamiseen. Tiedän kokemuksesta, mitä tarviin ja minkä verran. Ja nesteillekin on kaikki tarvittavat matkapurnukat valmiina. Voisin nytkin ex tempore -meiningillä noin vartissa pakata lentolaukun tai repun 1-2 viikon matkaa varten, ellei suurin osa käyttövaatteistani olisi tällä hetkellä pyykkikorissa (joo pitäisi pyykätä). 😄

Vierailija
124/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, viime kesänä kuukausi Eurooppaa kiertäen käsimatkatavaroiden (käsimatkatavarakokoinrn reppu/rinkka) kanssa. Sama luvassa tänä kesänä. Aiemmin pitkiä Intian/ muun Aasian-matkoja käsimatkatavaroin. Kenkiä pakataan yhdet laukkuun/reppuun/rinkkaan, toinen pari jalassa. Nesteitä otetaan vain tarvittavat omat ”erikoistuotteet”. Kaikkea muuta tarvittavaa saa myös kohteesta. Ei mitään turhia kosmetiikkatuotteita, föönejä jne. Etenkin jos kesällä matkustaa, niin vaatteethan ei edes paljoa tilaa vie. Pidemmillä matkoilla vaatteiden pesu esim. itsepalvelupesuloissa tai tarvittaessa vaikka käsin.

Vierailija
125/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsimatkatavaroihin menevä lentolaukkuhan on oikeasti aika iso, enemmän ongelmaksi muodostuu painoraja jos jotain painavampaa haluaisi mukaan. Vaatteet ei ole ongelma.

Vierailija
126/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiden päivän matkat tekee käsimatkatavaroilla helposti. Otat mukaan alusvaatteet joka päivälle, ja 1-2 alaosaa sekä 1-2 yläosaa, joita sitten yhdistelet eri tavoin. Vaihtokengät, pyjama, hygieniavälinee. Siinä se ja laukkuun jöö vielä tilaa tuliaisillekin.

Siinäpä se tenkkapoo tuleekin,nimittäin hygieniatarkkeiden kohdalla.

Kun pitäis meikit ja hiuslakat ja vaahdot sun muut nesteet saada litran pussiin.

Minulla ei moinen onnistu millään.

Hanki minipulloja tuotteistasi tai osta lentokentältä turvatarkastuksen jälkeen. 

Ihan tosi? Minipulloja!

Niitä ei siihen litran pussiin mahdu tarpeeksi. Ja jos kentältä ostaa, ei ne muutaman päivän reissulla tule käytettyä, en vaan hyväksy tota "osta, käytä 2 kertaa ja loput roskiin".

Niin, minipulloja. Tai laita jo kotona niitä aineita pikkupulloihin.

Ihan tosi!? Voiko jo kotona laittaa pikkupulloihin!?

Tiedossa on... mutta kun ne pikkupullotkaan ei sovi siihen litran minigrippiin.

Sitten sun varmaan pitää laittaa laukku ruumaan.

Niinhän mä laitankin.

Litran minigrippiin ei mahdu shampoo, hoitoaine, muotoilutuotteet, suihkusaippua, dödö, vartalovoide, päivävoide, yövoide, putsari, meikkivoide, hammastahna, mitä näitä nyt tarvitsee päivittäin. Hotellin kylppärin tuotteet ei usein ole kovin miellyttäviä.

Miksi sä sitten vänkäät tässä ketjussa jos laitat?

Vierailija
127/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiden päivän matkat tekee käsimatkatavaroilla helposti. Otat mukaan alusvaatteet joka päivälle, ja 1-2 alaosaa sekä 1-2 yläosaa, joita sitten yhdistelet eri tavoin. Vaihtokengät, pyjama, hygieniavälinee. Siinä se ja laukkuun jöö vielä tilaa tuliaisillekin.

Kun pitäis meikit ja hiuslakat ja vaahdot sun muut nesteet saada litran pussiin.

Hanki minipulloja tuotteistasi tai osta lentokentältä turvatarkastuksen jälkeen. 

Ihan tosi? Minipulloja!

Niitä ei siihen litran pussiin mahdu tarpeeksi. Ja jos kentältä ostaa, ei ne muutaman päivän reissulla tule käytettyä, en vaan hyväksy tota "osta, käytä 2 kertaa ja loput roskiin".

Käytät varmaan vähän liikaa kemikaaleja sitten. Pikkupulloissa mahtuu hyvin hoitoaine, hiuslakka, hammastahna, parfyymi, kasvovoide, silmänympärysvoide, hiuspuuteri, ripsari, huulirasva ja huulikiilto. Shampoo, suihkusaippua, deo, meikkivoide, peitevoide, poskipuna.. meneekin helpommin paloina tai jauheina.

Se minigrip on täynnä jo melkein siitä, kun sinne laittaa meikkivoiteen ja dödön. Niitä kun ei saa matkakokoisina ja olen tosi monille allerginen, joten täytyy olla tietyn merkkisiä eikä mitkään palat käy. 

Vierailija
128/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa vaikka on tiukat vaihdot? Jos laukut jää matkalle, niin voi käydä satasella ostamassa uusia vaatteita lehtoyhtiön piikkiin.

Käsimatkatararoihin sen verran vaatetta, että pari päivää selviää.

Vierailija
129/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi? Minipulloja!

Käytät varmaan vähän liikaa kemikaaleja sitten. Pikkupulloissa mahtuu hyvin hoitoaine, hiuslakka, hammastahna, parfyymi, kasvovoide, silmänympärysvoide, hiuspuuteri, ripsari, huulirasva ja huulikiilto. Shampoo, suihkusaippua, deo, meikkivoide, peitevoide, poskipuna.. meneekin helpommin paloina tai jauheina.

Se minigrip on täynnä jo melkein siitä, kun sinne laittaa meikkivoiteen ja dödön. Niitä kun ei saa matkakokoisina ja olen tosi monille allerginen, joten täytyy olla tietyn merkkisiä eikä mitkään palat käy. 

Mikset ota meikkivoiteesta osaa pienempään purkkiin?

Vierailija
130/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi? Minipulloja!

Niinhän mä laitankin.

Litran minigrippiin ei mahdu shampoo, hoitoaine, muotoilutuotteet, suihkusaippua, dödö, vartalovoide, päivävoide, yövoide, putsari, meikkivoide, hammastahna, mitä näitä nyt tarvitsee päivittäin. Hotellin kylppärin tuotteet ei usein ole kovin miellyttäviä.

Minä matkustan 10-13 päivää kuukaudessa Euroopassa ja Amerikassa. Tuosta listasta mun mukana on käsimatkatavaroissa hoitoaine, päivävoide, dödö, minimuotoiluvaahto ja hammastahna.

Hotellista saa shampoon ja suihkusaippua, yksi yleisrasva riittää, meikin saa pois vedellä ja pienellä määrällä hotellin suihkusaippuaa. Ilen opetellut olemaan ilman meikkivoidetta ja kas kummaa, ikoneita enää kuivu.

Vierailija
131/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on avutonta porukkaa. Kuinka helkkarin paljon te niitä tököttejä tarvitsette matkalle jos ei litran pussiin niitä saa laitettua matkakokoisina? Minä selviän hienosti, vaikka käytän kosmetiikkaa norminaista enemmän. On seerumit, pohjustustuotteet ym mukana ja hienosti mahtuu. Miten ihmisiltä ei löydy nykyään enää minkäänlaista ongelmanratkaisukykyä?

Ja sit tällaisten toopejen kanssa tehdään töitä. Sen kyllä huomaakin.

Vierailija
132/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa vaikka on tiukat vaihdot? Jos laukut jää matkalle, niin voi käydä satasella ostamassa uusia vaatteita lehtoyhtiön piikkiin.

Käsimatkatararoihin sen verran vaatetta, että pari päivää selviää.

Ainakaan minulla ei jää työmatkoilla aikaa mihinkään ylimääräiseen shoppailuun. 

Vierailija
133/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli viikko Islannissa meni helposti käsimatkatavaroilla, oli jopa vähän liikaa vaatteita mukana. Meillä oli majoituksessa pesukone käytössä, mutta ei se välttämätön olisi ollut. 

Kaikki turha kosmetiikka pois niin saat ne mahtumaan siihen litran minigrip-pussiin. Max. kahdet kengät, yhdet jalkaan ja kevyemmät laukkuun. Yksi takki, kerrospukeutumista. Siinä se.

Vierailija
134/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka menee nippa nappa käsimatkatavaroilla.

5 päivää eli 4 yötä perillä. Pakkaan siis laukkuun:

- 4 kevyttä yläosaa, jokainen sopii jakun alle. Jakku päälle lähtiessä.

- Yhdet housut tai hame tilanteen mukaan.

- 4 sukat, 4 alushousut ja vaihtorintsikat.

- vaihtokengät, yleensä korkkarit koska työmatkoilla on ainakin kerraan muodollisempi illallinen (Nämä jätän pois ellei ole aivan välttämätöntä).

- rento paita ja lököhousut hotellihuoneessa oleiluun.

- meikit ja hygieniatarvikkeet matkakokoisina ja todella tarkkaan mietittynä.

Trikoo painaa paljon, joten ei trikoovaatteita.

Näin ainakin ennen koronaa. Varmaan lentokoneiden käsimatkatavaroiden painorajat ovat siitä tiukentuneet.

Vierailija
135/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan joka vuosi kosmetiikkajoulukalenterin ihan vaan matkustusta varten. Niistä saa hyvin kaikkia minikokoisia tuotteita. Käytän normaalisti Biothermin rasvoja joten ostan Biothermin joulukalenterin matkustuskäyttöön. Jos käyttäisin Clarinsia niin ostaisin Clarinsin kalenterin tai jos meikit olisi minulle tärkeitä niin sitten sellaisen missä olisi minikokoisia meikkejä.

Vierailija
136/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustan aina pelkillä käsimatkatavaroilla, mikä siinä on niin ihmeellistä? Joku viikonkin matka lämpimiin olosuhteisiin ei vaadi montaakaan vaatekappaletta.

Vierailija
137/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vedän viikon matkankin käsimatkatavaroilla, käsilaukku on mallia iso (LV NF) joten sinne mahtuu myös jotakin, läppäri ja muuta. Takki päällä ja joku ohuempi huppari/vapaa-ajan takki laukussa. Saappaat/isommat kengät jalassa mennessä.

Mietin joka päivälle kengät, asun ja asusteet tarkkaan. Sama jakku ja housut puolet päivistä (paita vaihtuu) ja sitten muutama Filippa K’n paksu musta jersey-mekko väliin ettei käy niin tylsäksi. Menevät suht pieneen tilaan. Mahtuu vielä treenikamat ja lenkkarit lisäksi helposti.

Koko reissu niin paljon helpoimpi näin, vaatii pientä suunnittelua mutta paljon työ-matkustavana sujuu jo aika itsestään

Vierailija
138/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi? Minipulloja!

Niinhän mä laitankin.

Täytyy kyllä olla tyytyväinen, ettei ole tuollaista listaa mukaan otettavista tarvikkeista. Itselle riittää hammastahna, dödö ja hiusvaha. 

Vierailija
139/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosmetiikka ja hiustenhoitotuotteet vie jo yli sen minigrippussin, enkä minä ainakaan halua ostaa jotain markettikamaa periltä.

Viiden päivän reissussa pesee hiukset ehkä 2 kertaa? Jos pesee kotona lähtiessä. Aika pieneen pulloon menee kahden pesukerran shampoo ja hoitoaine.

Itse pesen joka aamu hiukset, mutta kyllä se 100ml shampoota on riittänyt silti ihan reippaasti muutaman päivän reissuille.

Mä pesen joka ilta pitkät hiukseni ja mulla on riittänyt 2vko reissussa 100ml. :D 

Vierailija
140/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan joka vuosi kosmetiikkajoulukalenterin ihan vaan matkustusta varten. Niistä saa hyvin kaikkia minikokoisia tuotteita. Käytän normaalisti Biothermin rasvoja joten ostan Biothermin joulukalenterin matkustuskäyttöön. Jos käyttäisin Clarinsia niin ostaisin Clarinsin kalenterin tai jos meikit olisi minulle tärkeitä niin sitten sellaisen missä olisi minikokoisia meikkejä.

Tämä on muuten oikeasti hyvä vinkki paljon matkustavalle! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi