Matkustatteko pelkillä käsimatkatavaroilla? Kertokaa niksejä miten sen teette
Tiukkoja vaihtoja tulossa lentoon ja houkuttaisi lähteä matkaan pelkillä käsimatkatavaroilla. Onko ihan utopistinen ajatus? Jos joku on onnistunut näin tekemään, niin kertokaahan parhaat vinkkinne :) Kyseessä viiden päivän työmatka.
Kommentit (537)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiden päivän matkat tekee käsimatkatavaroilla helposti. Otat mukaan alusvaatteet joka päivälle, ja 1-2 alaosaa sekä 1-2 yläosaa, joita sitten yhdistelet eri tavoin. Vaihtokengät, pyjama, hygieniavälinee. Siinä se ja laukkuun jöö vielä tilaa tuliaisillekin.
Siinäpä se tenkkapoo tuleekin,nimittäin hygieniatarkkeiden kohdalla.
Kun pitäis meikit ja hiuslakat ja vaahdot sun muut nesteet saada litran pussiin.
Minulla ei moinen onnistu millään.Hanki minipulloja tuotteistasi tai osta lentokentältä turvatarkastuksen jälkeen.
Mistä saa laadukkaita minipulloja muotovaahtoa ja hiuslakkaa?
Yks reissu ei mene jollain perus-muotovaahdolla tai hiuslakalla? Muotovaahdoista en niin tiedä kun en käytä, mutta hiuslakkoja löytyy moneltakin merkiltä pikkupullona. Markettimerkeistä vaikka Tresemmen lakka on hyvä (vaikka normaalisti käytänkin OSIS 3:sta).
Olen eri, mutta nimenomaan kiireisillä työmatkoilla haluan käyttää just niitä omia, hyväksi todettuja tuotteita joilla saan luonnonkiharat pörröpehkoni mahdollisimman vaivattomasti ja ripeästi sen näköiseksi että voin mennä edustamaan. Rennolla lomamatkalla taas ei ole niin tarkkaa jos välillä näyttää variksenpelättimeltä tai menee kauemmin tukan tuunaamiseen. Kahdehdin ihmisiä joiden hiukset näyttää perussiistiltä aineista riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Huh.
Tuli hiki jo pelkästään lukiessa.Jos pitäisi matkustaa pelkillä käsimatkatavaroilla, niin jättäisin mieluummin kokonaan väliin.
En vaan halua matkustaa nuukuus/niukkuusvaihteella ja laskea ja pestä kulahtaneita sukkia ja rintsikoita ja juosta etsimässä puuttuvia vaatteita/ tarvikkeita.
Minulle tuli hiki siitä, miten paljon jotkut raahaavat mukanaan tavaraa ihan turhaan, ja odottelevat ja rehkivät isojen laukkujensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on avutonta porukkaa. Kuinka helkkarin paljon te niitä tököttejä tarvitsette matkalle jos ei litran pussiin niitä saa laitettua matkakokoisina? Minä selviän hienosti, vaikka käytän kosmetiikkaa norminaista enemmän. On seerumit, pohjustustuotteet ym mukana ja hienosti mahtuu. Miten ihmisiltä ei löydy nykyään enää minkäänlaista ongelmanratkaisukykyä?
Ihan samaa mietin, olen tehnyt reissutyötä useita vuosia ja kyllä viikon ja alle selviää hienosti käsimatkatavaralla.
Litran läpinäkyvään pussiin:
- minihammastahna
- luomien pohjustustuote
- ripsiväri
- huulivoide
Ja seuraavat 10-15 ml purkeissa:
- kasvojen puhdistusvoide
- seerumi
- silmänympärysvoide
- kasvovoide
- meikkivoide
- hiusten muotoiluneste
Meikkilaukkuun:
- stick antiperspirantti
- palashampoo
- misellaarivesi puhdistusliinat
- kampa/harja ja hiuslenkki
- hiuspuuteri
- minikynsileikkurit ja pinsetit
- vanupuikkoja
- silmänrajaus- ja kulmakynät
- poskipuna ja sivellin
Jos on tiedossa jotain iltamenoa otan lisäksi pienen luomiväripaletin ja siveltimet.
Suihkugeeliä ja vartalovoidetta on saatavilla joka ikisessä hotellissa.
Isommat , painavimmat vaatteet ja kengät päälle .
Kerrospukeumista koneeseen.
Itse otan vain max 3 vaihtopuseroa , kahdet päälyshousut/ tai farkut / tai hameen/ tai mekon.
Yöpaituli.
Kosmetiikkatuotteet.
Se on siinä.
Pesen puseroita perillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiden päivän matkat tekee käsimatkatavaroilla helposti. Otat mukaan alusvaatteet joka päivälle, ja 1-2 alaosaa sekä 1-2 yläosaa, joita sitten yhdistelet eri tavoin. Vaihtokengät, pyjama, hygieniavälinee. Siinä se ja laukkuun jöö vielä tilaa tuliaisillekin.
Kun pitäis meikit ja hiuslakat ja vaahdot sun muut nesteet saada litran pussiin.
Minulla ei moinen onnistu millään.Hanki minipulloja tuotteistasi tai osta lentokentältä turvatarkastuksen jälkeen.
Yks reissu ei mene jollain perus-muotovaahdolla tai hiuslakalla? Muotovaahdoista en niin tiedä kun en käytä, mutta hiuslakkoja löytyy moneltakin merkiltä pikkupullona. Markettimerkeistä vaikka Tresemmen lakka on hyvä (vaikka normaalisti käytänkin OSIS 3:sta).
Olen eri, mutta nimenomaan kiireisillä työmatkoilla haluan käyttää just niitä omia, hyväksi todettuja tuotteita joilla saan luonnonkiharat pörröpehkoni mahdollisimman vaivattomasti ja ripeästi sen näköiseksi että voin mennä edustamaan. Rennolla lomamatkalla taas ei ole niin tarkkaa jos välillä näyttää variksenpelättimeltä tai menee kauemmin tukan tuunaamiseen. Kahdehdin ihmisiä joiden hiukset näyttää perussiistiltä aineista riippumatta.
Minulla taas ei luonnonkiharat asetu kuin ankaralla laittamisella, mitä en tosiaankaan tee kuin johonkin juhliin. Olen täysin sinut sen kanssa, että en ole naamasta mallin tasoinen enkä hiuksistakaan hiusmallin tasoinen. En minä silti variksenpelätiltä näytä.
Miespuoliset työkaverit ovat ihan ällistyneitä siitä, että jollain voi olla näin kiharat hiukset. Kuvittelevat, että joka aamu väännän tällaiset ennen kuin tulen töihin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi? Minipulloja!
Niitä ei siihen litran pussiin mahdu tarpeeksi. Ja jos kentältä ostaa, ei ne muutaman päivän reissulla tule käytettyä, en vaan hyväksy tota "osta, käytä 2 kertaa ja loput roskiin".Niin, minipulloja. Tai laita jo kotona niitä aineita pikkupulloihin.
Ihan tosi!? Voiko jo kotona laittaa pikkupulloihin!?
Tiedossa on... mutta kun ne pikkupullotkaan ei sovi siihen litran minigrippiin.Käytät varmaan vähän liikaa kemikaaleja sitten. Pikkupulloissa mahtuu hyvin hoitoaine, hiuslakka, hammastahna, parfyymi, kasvovoide, silmänympärysvoide, hiuspuuteri, ripsari, huulirasva ja huulikiilto. Shampoo, suihkusaippua, deo, meikkivoide, peitevoide, poskipuna.. meneekin helpommin paloina tai jauheina.
Se minigrip on täynnä jo melkein siitä, kun sinne laittaa meikkivoiteen ja dödön. Niitä kun ei saa matkakokoisina ja olen tosi monille allerginen, joten täytyy olla tietyn merkkisiä eikä mitkään palat käy.
Dödö tosiaan on hankala, mutta lähes kaiken muun saa kyllä pakattua itse pieniin matkaputeleihin. 5 päivän meikkivoiteet menee varmasti hyvin hyvin pieneen tilaan. Ei tarvi olla niitä desin matkapurkkeja, niitä on pienempiäkin. Joku aiemmin mainitsi Mujin. Mä oon kans hommannut sieltä matkaputeleita, niitä saa tosi monessa koossa. Ja matkalla selviän kyllä muutenkin paljon pienemmällä tuotemäärällä kuin arkena. En pakkaa mukaan päivä-, yö-, käsi-, silmänympärys-, kroppa-, jalka- ja ties mitä voiteita, vaan yhden. Kyllä sitä reissun ajan pärjää vähemmälläkin. Eri asia tietysti, jos on ihosairauksia ja tarvii siksi montaa eri (lääke)voidetta.
Dödön kun ostaa stickinä niin ei tarvitse laittaa nesteisiin.
Hauska kuinka täällä on sama ilmiö kuin reppureissaja-foorumeilla, mahdollisimman pienillä kapsäkeillä matkustavat nostavat itsensä kuninkaaksi ja mollaavat muut. :D Ei mitään käsitystä siitä kuinka ihmisillä voi olla erilaisia tarpeita ja elämäntilanteita.
Itselläni tulee kosmetiikkapussukkaan sen verran että valitsen usein mielummin ruumalaukun.
Kaikki ovat minipulloissa ja purkeissa
- shampoo
- hoitoaine
- suihkusaippua
- hiuskiinne
- hiusöljy (ainoa tapa tasoittaa harakanpesä)
- meikinpoistoaine
- silmämeikinpoistoaine (vedenkestävälle merkille)
- kasvovoide
- vartalovoide (käy myös käsi- ja jalkavoiteena)
- meikkivoide
- meikin kiinnitysaine (vain kajaalia varten pikkupullossa)
- kortisonivoide ihottumaan
Ripsaria ja huulirasvaa en ole laittanut nestepussiin eikä se ole koskaan ollut ongelma (vaikka sääntöjen mukaan pitäisi kyllä laittaa).
Matkustan vähintään 20 lentoa vuodessa, joten aika hyvä käsitys siitä mitä itse tarvitsen jotta selviän työmatkasta ilman ylimääräistä säätöä. Työmatkat on ainakin itselläni aika hektisiä ja en kaipaa yhtään ylimääräistä säätöä ja ajantuhlausta siksi että vaikkapa hiuksia ei saa siistin näköiseksi koska ei ole omat aineet mukana tai että iho ärtyy hotellin suihkusaippuasta. Muilla toki eri tavalla.
Näillä saan litran pussukan niin täyteen että se on ongelma joka kerta. Joku puhui ongelmanratkaisusta - ratkaisen ongelman laittamalla tavarat ruumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas ei luonnonkiharat asetu kuin ankaralla laittamisella, mitä en tosiaankaan tee kuin johonkin juhliin. Olen täysin sinut sen kanssa, että en ole naamasta mallin tasoinen enkä hiuksistakaan hiusmallin tasoinen. En minä silti variksenpelätiltä näytä.
Miespuoliset työkaverit ovat ihan ällistyneitä siitä, että jollain voi olla näin kiharat hiukset. Kuvittelevat, että joka aamu väännän tällaiset ennen kuin tulen töihin. :D
Kuulostaa että sulla on tosi kauniit luonnonkiharat, ihan mahtavaa. Itselläkin oli nuorempana ja kaiholla muistelen sitä. Nyt hiukset näyttää luonnontilassa siltä kuin niitä ei olisi edes yritetty harjata viime juhannuksen jälkeen. Hiusmallilta ei tarvitse täälläkään näyttää mutta perussiistiltä kylläkin ja se vaatii vähän duunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljon mitä kohteessa tehdään, mikä majapaikan varustelu ja mikä keli mutta itse pakkaisin jotenkin näin: Viidet alkkarit, yhdet rintsikat, sukkia, pitkät housut, 2 yläosaa. Ehkä vaihtokengät. Kosmetiikka matkakokoa. Ilmakiharrin. Takki kulkee päällä.
Yhdet rintsikat? Ja vain kaksi yläosaa(tarkoitatko T-paitaa tms?)? Vai meinasitko nyrkkipyykätä joka ilta? Aika ällö ajatus käyttää samoja rintsikoita useampi päivä putkeen.
Ei se pelkillä käsimatkatavaroilla matkustaminen ole sen arvoista, että olisi likaisissa vaatteissa tai viettäisi kaikki illat pyykäten. Ennemmin ottaa mukaan vaatteita, jotka on tehty järkevistä ohuista materiaaleista, jotta ei tarvitse olla montaa päivää samoissa.
Useimmissa hotelleissa pyykätään vaatteet pientä korvausta vastaan.
En tiedä millaisella budjetilla muut matkustavat, mutta viimeksi kun katsoin hinnastoa niin minusta se oli ihan muuta kuin pieni korvaus. Tyyliin sukat 3€/pari, alushousut 5€/kpl, t-paita 8€/kpl.
Joka kerta ku menee thaikkulaan on mennessä vaa pikku reppu ,paikan päältä saa kaiken ostettua .
Reissut aina 3vk - muutama kk .
Ja kohta mennään taas :) .
Vierailija kirjoitti:
Hauska kuinka täällä on sama ilmiö kuin reppureissaja-foorumeilla, mahdollisimman pienillä kapsäkeillä matkustavat nostavat itsensä kuninkaaksi ja mollaavat muut. :D Ei mitään käsitystä siitä kuinka ihmisillä voi olla erilaisia tarpeita ja elämäntilanteita.
Itselläni tulee kosmetiikkapussukkaan sen verran että valitsen usein mielummin ruumalaukun.
- shampoo
- hoitoaine
- suihkusaippua
- hiuskiinne
- meikinpoistoaine
- kasvovoide
- meikkivoide
- kortisonivoide ihottumaanRipsaria ja huulirasvaa en ole laittanut nestepussiin eikä se ole koskaan ollut ongelma (vaikka sääntöjen mukaan pitäisi kyllä laittaa).
Matkustan vähintään 20 lentoa vuodessa, joten aika hyvä käsitys siitä mitä itse tarvitsen jotta selviän työmatkasta ilman ylimääräistä säätöä. Työmatkat on ainakin itselläni aika hektisiä ja en kaipaa yhtään ylimääräistä säätöä ja ajantuhlausta siksi että vaikkapa hiuksia ei saa siistin näköiseksi koska ei ole omat aineet mukana tai että iho ärtyy hotellin suihkusaippuasta. Muilla toki eri tavalla.
Näillä saan litran pussukan niin täyteen että se on ongelma joka kerta. Joku puhui ongelmanratkaisusta - ratkaisen ongelman laittamalla tavarat ruumaan.
Tässä nyt oli aiheena miten reissata pelkällä käsimatkatavaralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi? Minipulloja!
Niitä ei siihen litran pussiin mahdu tarpeeksi. Ja jos kentältä ostaa, ei ne muutaman päivän reissulla tule käytettyä, en vaan hyväksy tota "osta, käytä 2 kertaa ja loput roskiin".Niin, minipulloja. Tai laita jo kotona niitä aineita pikkupulloihin.
Ihan tosi!? Voiko jo kotona laittaa pikkupulloihin!?
Tiedossa on... mutta kun ne pikkupullotkaan ei sovi siihen litran minigrippiin.Käytät varmaan vähän liikaa kemikaaleja sitten. Pikkupulloissa mahtuu hyvin hoitoaine, hiuslakka, hammastahna, parfyymi, kasvovoide, silmänympärysvoide, hiuspuuteri, ripsari, huulirasva ja huulikiilto. Shampoo, suihkusaippua, deo, meikkivoide, peitevoide, poskipuna.. meneekin helpommin paloina tai jauheina.
Se minigrip on täynnä jo melkein siitä, kun sinne laittaa meikkivoiteen ja dödön. Niitä kun ei saa matkakokoisina ja olen tosi monille allerginen, joten täytyy olla tietyn merkkisiä eikä mitkään palat käy.
Dödö tosiaan on hankala, mutta lähes kaiken muun saa kyllä pakattua itse pieniin matkaputeleihin. 5 päivän meikkivoiteet menee varmasti hyvin hyvin pieneen tilaan. Ei tarvi olla niitä desin matkapurkkeja, niitä on pienempiäkin. Joku aiemmin mainitsi Mujin. Mä oon kans hommannut sieltä matkaputeleita, niitä saa tosi monessa koossa. Ja matkalla selviän kyllä muutenkin paljon pienemmällä tuotemäärällä kuin arkena. En pakkaa mukaan päivä-, yö-, käsi-, silmänympärys-, kroppa-, jalka- ja ties mitä voiteita, vaan yhden. Kyllä sitä reissun ajan pärjää vähemmälläkin. Eri asia tietysti, jos on ihosairauksia ja tarvii siksi montaa eri (lääke)voidetta.
Lääkevoiteita ei lasketa tuohon litraan, voivat olla erillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitsee joka päivälle uudet alkkarit, ihan hyvin voi ottaa parit ja pestä. Uusavutonta
Juuri noin se tehdään. Aikuinen ihminen kyllä osaa pestä käsin omat kalsarinsa, se onnistuu esimerkiksi lavuaarissa ihan tavallisen saippuan avulla. Myös sukat, tai lähes minkä vain voit pestä käsin reissussa ollessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- shampoo
- hoitoaine
- suihkusaippua
- hiuskiinne
- meikinpoistoaine
- kasvovoide
- meikkivoide
- kortisonivoide ihottumaanRipsaria ja huulirasvaa en ole laittanut nestepussiin eikä se ole koskaan ollut ongelma (vaikka sääntöjen mukaan pitäisi kyllä laittaa).
Tässä nyt oli aiheena miten reissata pelkällä käsimatkatavaralla.
Ja oli myös kysymyksenä onko ihan utopistinen ajatus. Itse luen mielelläni ajatuksia molemmista näkökulmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitsee joka päivälle uudet alkkarit, ihan hyvin voi ottaa parit ja pestä. Uusavutonta
Juuri noin se tehdään. Aikuinen ihminen kyllä osaa pestä käsin omat kalsarinsa, se onnistuu esimerkiksi lavuaarissa ihan tavallisen saippuan avulla. Myös sukat, tai lähes minkä vain voit pestä käsin reissussa ollessasi.
Olen joskus tehnyt tätä mutta siinä vaiheessa kun saapuu hotellille dinneriltä klo 23 ja herätys klo 6 niin tekee mielummin jotain ihan muuta kuin pesee nyrkkipyykkiä.
Viikon reissu menee helposti käsimatkatavaroilla.
Kerran menin käsimatkatavaroilla, ei se ollut hyvä idea. Mitään naisten vaatteita ei myyty kaupungissa. Naiset pitivät T-paitaa ja kaapuja, froteeta , vanhoilla oli punanen kaapu. Oli talvi Suomessa kun lähdettiin. Hotelli oli hienompi , joten olin liikkeellä väärillä vaatteilla. Yöllä olikin kylmää. Ja onneksi oli yksi lämmin verryttelypuku yöksi. Henkilö kunta kuitenkin auttoi hameitten hankinnassa. Joku ompeli minulle sopivan mekon päivässä ja halaatthousut tuli tarpeeseen Oltiin siis Afrikassa. Matka oli muutenkin hankala kun lentokone oli rikki jo Seutalassa. Jouduimme Vantaalla hotelliin siksi aikaa kun konetta korjattiin. Nyt otan repullisen vaatteita.
No miten otatte hajuveden mukaan? Omaani saa pienimmillään 30 ml pullossa, mutta pullo on silti suuri, koska lasi on paksua ja korkki on valtava härpäke.
Vierailija kirjoitti:
No miten otatte hajuveden mukaan? Omaani saa pienimmillään 30 ml pullossa, mutta pullo on silti suuri, koska lasi on paksua ja korkki on valtava härpäke.
https://www.sokos.fi/fi/sokos/cailap-taytettava-parfyymipullo-YH633099