Matkustatteko pelkillä käsimatkatavaroilla? Kertokaa niksejä miten sen teette
Tiukkoja vaihtoja tulossa lentoon ja houkuttaisi lähteä matkaan pelkillä käsimatkatavaroilla. Onko ihan utopistinen ajatus? Jos joku on onnistunut näin tekemään, niin kertokaahan parhaat vinkkinne :) Kyseessä viiden päivän työmatka.
Kommentit (537)
Vierailija kirjoitti:
Aika monilla on yöpaita? Mitä sillä tekee?
Moni varmaan on tottunut nukkumaan yöpaita päällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan riippuu siitä, kuinka pitkäksi aikaa ja millaiselle matkalle on menossa. 4 päivän työmatka menee vielä ihan hyvin käsimatkatavaroilla, kun osan saa pakattua vielä läppärilaukkuun. Pitää vain oikeasti miettiä ne vaatteet, että ottaa mukaan sen minimin, mitä todella tarvitsee, eikä mitään ylimääräistä. Kevyttä materiaalia, helposti yhdisteltävissä. Vaatteet mahtuvat tiukasti rullattuina oman kokemuksen mukaan parhaiten ja pysyvät vielä sileinäkin.
Läppärilaukun saa erikseen vaan jos matkustaa busineksessa, mihin meistä tosi harva työmatkaaja pääsee. Halvimmat lennot.
Millä lentoyhtiöllä muka? Ihan kuule siellä perus pulliasiten joukossa on jokaisella lentoyhtiöllä saanut olla läppärilaukku erikseen ja käsimatkavara erikseen. Halpisyhtiöistä en sitten tiedä, jos niillä on tarve rahastaa ekstraa.
Normalistahan saa nyt viimeinkin, luojan kiitos, matkakokoisia pakkauksia kosmetiikkaa. Suomesta ei ole muuten tahtonut saada niitä yhtään mistään, paitsi ehkä jonkun shampoon ja hoitoaineen yhdeltä merkiltä.
Mujissa on kasa erilaisia matkapakkauspurkkeja sen ziljoonassa eri koossa ja tarpeessa. Maksavat vähän enemmän mutta valikoima on tosi hyvä. Japanilaisethan reissaavat työmatkoillaankin paljon, joten kaikki mahdollinen ja mahdoton pitää saada mahtumaan siihen pieneen matkatavaralaukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikka ja hiustenhoitotuotteet vie jo yli sen minigrippussin, enkä minä ainakaan halua ostaa jotain markettikamaa periltä.
Viiden päivän reissussa pesee hiukset ehkä 2 kertaa? Jos pesee kotona lähtiessä. Aika pieneen pulloon menee kahden pesukerran shampoo ja hoitoaine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiden päivän matkat tekee käsimatkatavaroilla helposti. Otat mukaan alusvaatteet joka päivälle, ja 1-2 alaosaa sekä 1-2 yläosaa, joita sitten yhdistelet eri tavoin. Vaihtokengät, pyjama, hygieniavälinee. Siinä se ja laukkuun jöö vielä tilaa tuliaisillekin.
Siinäpä se tenkkapoo tuleekin,nimittäin hygieniatarkkeiden kohdalla.
Kun pitäis meikit ja hiuslakat ja vaahdot sun muut nesteet saada litran pussiin.
Minulla ei moinen onnistu millään.Hanki minipulloja tuotteistasi tai osta lentokentältä turvatarkastuksen jälkeen.
Mistä saa laadukkaita minipulloja muotovaahtoa ja hiuslakkaa?
Olen ostanut kampaajaltani pikkupulloja lakkaa. En ole ajatellut onko ollut vaahtoakin kun en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiden päivän matkat tekee käsimatkatavaroilla helposti. Otat mukaan alusvaatteet joka päivälle, ja 1-2 alaosaa sekä 1-2 yläosaa, joita sitten yhdistelet eri tavoin. Vaihtokengät, pyjama, hygieniavälinee. Siinä se ja laukkuun jöö vielä tilaa tuliaisillekin.
Kun pitäis meikit ja hiuslakat ja vaahdot sun muut nesteet saada litran pussiin.
Minulla ei moinen onnistu millään.Hanki minipulloja tuotteistasi tai osta lentokentältä turvatarkastuksen jälkeen.
Ihan tosi? Minipulloja!
Niitä ei siihen litran pussiin mahdu tarpeeksi. Ja jos kentältä ostaa, ei ne muutaman päivän reissulla tule käytettyä, en vaan hyväksy tota "osta, käytä 2 kertaa ja loput roskiin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikka ja hiustenhoitotuotteet vie jo yli sen minigrippussin, enkä minä ainakaan halua ostaa jotain markettikamaa periltä.
Viiden päivän reissussa pesee hiukset ehkä 2 kertaa? Jos pesee kotona lähtiessä. Aika pieneen pulloon menee kahden pesukerran shampoo ja hoitoaine.
Itse pesen joka aamu hiukset, mutta kyllä se 100ml shampoota on riittänyt silti ihan reippaasti muutaman päivän reissuille.
Ärsyttää nuo pelkillä käsimatkatavaroilla matkustavat. Koneen matkatavarahylly pursuaa eikä sinne meinaa mahtua oma pikku lentolaukku eikä edes takki. Ja juu, en riiputa takkiani etummaisen penkin lenkissä ja putsaa koneen lattiaa takkini helmalla. Kaksi matkustajaa meillä, mukana yksi ruumaan menevä ja yksi lentolaukku käsimatkatavarana. Maksan kyllä mieluummin siitä ruumaan menevästä kuin yritän ahtaa kaikkea pikkuiseen lentolaukkuun, tulee siinä jo painorajakin vastaan. Eikä kohteessa voi olla niin kova kiire minnekään, ettei ehtisi laukkujaan odotella.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan puolet työajasta ja ympäri Eurooppaa ja aina pelkällä käsimatkatavaralla (käsilaukku +lentolaukku). Ei ongelmaa. Jokaiselle päivälle puhtaat alkkarit ja sukat, kahdet rintsikat (yhdet päällä, yhdet vaihtovarana), kolme paitaa, kolmet farkut, meikit, kiharrin ja siinä se. Päälle koneeseen takki/jakku. Ihan hyvin pärjää viikon.
Oikeesti, tarvitseeko viikossa kolmet farkut? Ja jos, niin miksi ihmeessä? Eri värisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei moinen onnistu millään.
Minulla onnistuu oikein hyvin. Meikeistä nestettä on vain muutenkin alle 100 ml meikkivoidetuubi, ripsari ja huulirasva. Hiuslakkaa yms. tököttiä en käytä, mulla on todennäköisesti ihan erilainen hiustyyppi kuin sinulla. Eikä niitä nesteitä muutenkaan saa olla kuin sen desin purkki, eli pitäisi olla matkakoon hiuslakka ja vaahto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi? Minipulloja!
Niitä ei siihen litran pussiin mahdu tarpeeksi. Ja jos kentältä ostaa, ei ne muutaman päivän reissulla tule käytettyä, en vaan hyväksy tota "osta, käytä 2 kertaa ja loput roskiin".
Niin, minipulloja. Tai laita jo kotona niitä aineita pikkupulloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan puolet työajasta ja ympäri Eurooppaa ja aina pelkällä käsimatkatavaralla (käsilaukku +lentolaukku). Ei ongelmaa. Jokaiselle päivälle puhtaat alkkarit ja sukat, kahdet rintsikat (yhdet päällä, yhdet vaihtovarana), kolme paitaa, kolmet farkut, meikit, kiharrin ja siinä se. Päälle koneeseen takki/jakku. Ihan hyvin pärjää viikon.
Kolmet farkut?
Mä en edes omista kolmia farkkuja.
Paljon työmatkusteleva ja matkoillaan mm luennoiva tuttuni tekee niin, että käy ennen matkaa kampaajalla laitattamassa hiuksiin kunnon kampauksen, joka kestää siistinä koko reissun ajan, vähintään viikon. Hänellä siis pitkät hiukset joita ei arjessakaan pese päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi? Minipulloja!
Niitä ei siihen litran pussiin mahdu tarpeeksi. Ja jos kentältä ostaa, ei ne muutaman päivän reissulla tule käytettyä, en vaan hyväksy tota "osta, käytä 2 kertaa ja loput roskiin".Niin, minipulloja. Tai laita jo kotona niitä aineita pikkupulloihin.
Joo. Tyhjiä matkakoon pulloja on saanut Suomesta jo sen sata vuotta, senkus täyttää omilla pesuaineillaan. Ei tarvitse ostaa erikseen jonkun Sebastianin 100 ml tuotetta, kun voi siitä kodin isosta pullosta truutata shampoota matkalle.
Olin kerran kaverin kanssa viikon reissussa ja hänellä oli pelkkää kosmetiikkaa saman verran kuin minulla koko viikon matkatavarat. Sitten piti hidastella joka välissä, kun hän ei jaksanut vetää sitä kassikavalkadiaan perässään samaa tahtia kuin itse omaa pikkulaukkuani.
Vierailija kirjoitti:
Alushousut nyt ei paljon paina saati vie tilaa riippumatta onko niitä mukana 2 vai 5.
Alushousut ja sukat voi rullata vaihtokenkien sisään. Muutenkin tiiviillä rullalla kaikki vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalta.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nuo pelkillä käsimatkatavaroilla matkustavat. Koneen matkatavarahylly pursuaa eikä sinne meinaa mahtua oma pikku lentolaukku eikä edes takki. Ja juu, en riiputa takkiani etummaisen penkin lenkissä ja putsaa koneen lattiaa takkini helmalla. Kaksi matkustajaa meillä, mukana yksi ruumaan menevä ja yksi lentolaukku käsimatkatavarana. Maksan kyllä mieluummin siitä ruumaan menevästä kuin yritän ahtaa kaikkea pikkuiseen lentolaukkuun, tulee siinä jo painorajakin vastaan. Eikä kohteessa voi olla niin kova kiire minnekään, ettei ehtisi laukkujaan odotella.
Toi on kyllä totta. Mahdollisimman ison käsipakaasin lisäks sitten kentältä muutama muovikassillinen tuliaisia vielä.
Ymmärtäähän sen kun ruumalaukut tuppaa tulemaan aika hintaviksi, silti mulla aina menee laukku ruumaan. Vaaratilanteitakin tulee kun niiden isojen kassien kanssa matkustamossa kikkaillaan, ohimennessä osuu naamaan tai olkapäähän, tai ylälokerosta ottaessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tiukka vaihto, on kiva tietää että laukku ehtii mukaan. Siitä kait tässä aloituksessakin oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks reissu ei mene jollain perus-muotovaahdolla tai hiuslakalla? Muotovaahdoista en niin tiedä kun en käytä, mutta hiuslakkoja löytyy moneltakin merkiltä pikkupullona. Markettimerkeistä vaikka Tresemmen lakka on hyvä (vaikka normaalisti käytänkin OSIS 3:sta).
Läppärilaukunhan saa ottaa erikseen. Eli se paino katsotaan vain siitä sinun varsinaisesta käsimatkatavarastasi - ei mitään järkeä siis pakata läppäri sinne pikkumatkalaukkuun. Toiset kengät jos on pakolliset, niin niistäkin se kevyin ja vähiten tilaa vievä malli. Kosmettiikka niin pienissä purkeissa kuin mahdollista. Itse aina keräilen kaikki näytepussit ja purnukat talteen reissuja varten. Koskaan ei ole ollut ongelmaa saada mahtumaan edes viikon kosmetiikkoja siihen pikkupussiin.