Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustatteko pelkillä käsimatkatavaroilla? Kertokaa niksejä miten sen teette

Vierailija
25.04.2022 |

Tiukkoja vaihtoja tulossa lentoon ja houkuttaisi lähteä matkaan pelkillä käsimatkatavaroilla. Onko ihan utopistinen ajatus? Jos joku on onnistunut näin tekemään, niin kertokaahan parhaat vinkkinne :) Kyseessä viiden päivän työmatka.

Kommentit (537)

Vierailija
41/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastavinta mulla on saada nestekiintiö riittämään, varsinkin jos työmatkalla täytyy olla vähänkään edustuskunnossa eli tarvitsee myös meikkejä. Siksi kosmetiikan osalta suosin yhdistelmätuotteita, esimerkiksi 2-in-1 shampoo/hoitoaine ja misellaarivesi kasvoille. Joiltakin merkeiltä löytyy myös puuterimaista kasvojenpuhdistusainetta ja joskus olen ottanut hiuslakan sijaan kuivashampoota. Ei ehkä normaalikäytössä mitään lempituotteitani, mutta muutaman päivän niiden kanssa pärjää.

Vierailija
42/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vaatteet se ongelma ole, vaan nesterajoitukset. En mä ainakaan saa siihen litran pussiin kaikkea tarvittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti viikon reissu lentolaukulla, loma tai työmatka.

Mulla on siistejä ns iltavaatteita ohutta rypistymätöntä kangasta, ei vie tilaa juuri mitään, näitä voi käyttää 2x. Työmatkalle 1 jakku+ housut tai hame ja siihen paita/pvä. Farkut tms arkihousut lennolle, laukkuun ohuita paitoja. Neule(takki) 1 lennolle, 1 laukkuun. Mekkokengät (ja rantatossut) laukkuun, kävelykengät jalkaan.

Alusvaatteet

.Minimoin kosmetiikan: pikkupulloissa shampoo, hoitoaine, vartalovoide. Lisäksi hammasharja ja mini tahnatuubi, ripsari. Harjakiharrin ja puh laturi.

Läppäri repouun tai kassiin johon laitan myös pienen käsilaukun

Vierailija
44/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kysyttiin miten matkustaa pelkillä käsimatkatavaroilla

Kysymys kuului: "Onko ihan utopistinen ajatus?"

Vastaus puolestaan kuuluu: On.

Ellet sitten ole sellaisissa hommissa joissa on ihan OK haista jo kolmantena päivänä mutta vastauksista päätellen täällä on useampiakin haisuliineja paikalla.

Puoli koneellista huomaa nämä paluulennolla mutta ovat itse niin tohkeissaan siitä vartin ajansäästöstä etteivät tajua muiden matkustajien vaihtavan paikkaa ympäriltään.

Jos on joka päivälle vaihtovaatteet, ja hotellistakin löytyy varmasti suihku, niin miten siinä haisee yhtään enemmän verrattuna niihin, jotka raahaavat mukanaan puolet omaisuudestaan ruumaan menevässä laukussa?

Vierailija
45/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon mitä kohteessa tehdään, mikä majapaikan varustelu ja mikä keli mutta itse pakkaisin jotenkin näin: Viidet alkkarit, yhdet rintsikat, sukkia, pitkät housut, 2 yläosaa. Ehkä vaihtokengät. Kosmetiikka matkakokoa. Ilmakiharrin. Takki kulkee päällä.

Yhdet rintsikat? Ja vain kaksi yläosaa(tarkoitatko T-paitaa tms?)? Vai meinasitko nyrkkipyykätä joka ilta? Aika ällö ajatus käyttää samoja rintsikoita useampi päivä putkeen.

Ei se pelkillä käsimatkatavaroilla matkustaminen ole sen arvoista, että olisi likaisissa vaatteissa tai viettäisi kaikki illat pyykäten. Ennemmin ottaa mukaan vaatteita, jotka on tehty järkevistä ohuista materiaaleista, jotta ei tarvitse olla montaa päivää samoissa.

En vaihda rintsikoita joka päivä. Ajatus siitä ei siis mielestäni ole ällö. Sinä olet vapaa toimimaan omalla tavallasi.

Vierailija
46/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellet sitten ole sellaisissa hommissa joissa on ihan OK haista jo kolmantena päivänä mutta vastauksista päätellen täällä on useampiakin haisuliineja paikalla.

Puoli koneellista huomaa nämä paluulennolla mutta ovat itse niin tohkeissaan siitä vartin ajansäästöstä etteivät tajua muiden matkustajien vaihtavan paikkaa ympäriltään.

Jos on joka päivälle vaihtovaatteet, ja hotellistakin löytyy varmasti suihku, niin miten siinä haisee yhtään enemmän verrattuna niihin, jotka raahaavat mukanaan puolet omaisuudestaan ruumaan menevässä laukussa?

Useimmilla sitä paitsi on sama jakkupuku töissäkin monta päivää päällä, eikä varmasti pestä sellaista joka ilta. Aluspaita vaihdetaan tietenkin ja jakussa voi käyttää sellaista vanhanajan keksintöä kuin kainalolappuja.

Eniten haisemiseen vaikuttaa peseytymättömyys ja hygieniatuotteiden käyttämättömyys.

Vierailija
47/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän dödöä ja käyn joka päivä suihkussa. Käytän normaalistikin esim. samaa paitaa 3,4 päivää putkeen. 

Ihmiset on erilaisia. Mulla on esim. kaveri joka ei hikoile yhtään. Saattaa pitää koko talven samaa neuletta pesemättä (ellei sitten tiputa siihen ruokaa), eikä hän haise miltään.

Vierailija
48/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaankin naisten keskustelua.

Miehenä mulla on aina vain pieni selkäreppu, jossa on vaihtoalusvaatteet ja toilettilaukku. Jos kohteessa on oikein lämmintä, niin sitten voi olla shortsitkin ja kaulus-t-paita.

Likaiset alusvaatteet pesen aina hotellin lavuaarissa illalla, ovat tällöin kuivat aamulla.

Muutoin koko loman ajan sama takki, housut, paita ja kengät.

Ihanaa kun samat kengät muhii viikon-pari jaloissa. Kenkiä täytyy tuulettaa välillä. Siksi otan mukaan vaihtokengät. Ovat vuoropäivinä jalassa.

Ja siis oikeastiko olet samoissa vaatteissa? Pesetkö edes välillä? Mahtaa olla aromit.

Ei mulla ole edes arkena vuoropäivinä eri kengät käytössä. Ei siis matkallakaan.

Vierailija
49/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän vaatteet se ongelma ole, vaan nesterajoitukset. En mä ainakaan saa siihen litran pussiin kaikkea tarvittavaa.

Totta. Itse en meikkaa ollenkaan, joten litra riittää hyvin. Ja kaikelle tarvittavalle nesteelle multa löytyy matkapurkit tai tuote valmiiksi matkakoossa. Nuorempana kuitenkin meikkasin, ja eihän siihen litraan siten millään mahtunut kaikki tarvittava. Silloin tein niin, että ostin shampoon, hoitoaineen, aurinkorasvan ja kenties dödön ja hammastahnankin vasta kohteesta. Noita löytyy joka paikasta edullisesti ja helposti. Siihen litran pussukkaan sitten mahtui ripsarit, meikinpoistoaineet, naamarasvat yms. Toki tuossakin on oma säätämisensä, mutta koin sen helpommaksi kuin vaihtoehdon.

Vierailija
50/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän sitä litran pussia meikkipussina :D Eli pakkaan sinne melkein kaikki.

Yleensä mulla on siellä: meikkivoide, peitevoide, hammastahna, kasvovoide, shampoo (pienessä matkapurkissa), ripsari, kulmaväri, yksittäispakattu luomiväri, huulirasva,  kasvojenpesuaine (matkapurkissa) ja öljyiset silmämeikinpoistolaput. 

Sitten mulla on joku pieni lisäpussukka jossa on harja, hammasharja ja meikkisiveltimet, meikkisieni, ponnarit ym.

Vierailija
51/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä mulla on aina vain pieni selkäreppu, jossa on vaihtoalusvaatteet ja toilettilaukku. Jos kohteessa on oikein lämmintä, niin sitten voi olla shortsitkin ja kaulus-t-paita.

Likaiset alusvaatteet pesen aina hotellin lavuaarissa illalla, ovat tällöin kuivat aamulla.

Ihanaa kun samat kengät muhii viikon-pari jaloissa. Kenkiä täytyy tuulettaa välillä. Siksi otan mukaan vaihtokengät. Ovat vuoropäivinä jalassa.

Ja siis oikeastiko olet samoissa vaatteissa? Pesetkö edes välillä? Mahtaa olla aromit.

Ei mulla ole edes arkena vuoropäivinä eri kengät käytössä. Ei siis matkallakaan.

Hyi olkoon. 

En oo ikinä tajunnut ihmisiä jotka hiihtää vuoden ympäri samoissa kengissä. Pesetkö ees niitä koskaan?

Vierailija
52/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erilaisia paino- ja kokorajoituksia eri lentoyhtiöillä.

Vierailija
53/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hamstraan naistenlehtien välissä tulevia kosmetiikkanäytteitä matkakäyttöön. Jollain meikkivoidenäytteellä saa kyllä kahden päivän meikin tehdyksi ja nämä vievät tilaa ihan minimaalisen vähän. Kaikki pesuaineet ja muut nesteet m.l. hiuslakka minipulloissa. Meikinpoistoaineen sijaan meikinpoistoliinoja (säästää tilaa siitä litran minigripistä). Vaatteet mahdollisimman hyvin yhdisteltävinä kokonaisuuksina. Bleiseri on työmatkalle hyvä, sillä sitä voi käyttää useampana päivänä kun vaan vaihtaa alle uuden topin. Varsinkin jos bleiserin pukee päälle matkoille, niin säästää tässäkin tilaa laukusta.

Vierailija
54/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ohje, miten pakata alusvaatteet, päällyshousut, paita ja sukat yhdeksi pieneksi "putkeksi". https://hammerspaced.tumblr.com/post/138220885556/rikkipoynter-digg-thi…

Vaatteet kannattaa aina rullata, jos mahdollista, koska se vie pienimmän tilan. Näin me vaellettiin partiossa.

Vierailija
55/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon. 

En oo ikinä tajunnut ihmisiä jotka hiihtää vuoden ympäri samoissa kengissä. Pesetkö ees niitä koskaan?

Miten niin ympäri vuoden? Totta kai minulla on kesä- ja talvikengät erikseen, mutta ei kaksia talvikenkiä jatkuvassa käytössä. En ole mikään duunari, joka vetäisi koko päivän kengät jalassa ulkona. Ihan tavallinen jakkupukukalkkuna sisäkengissä töissä ja villasukissa etätöissä.

Vierailija
56/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina matkustanut pelkästään käsimatkatavaroiden varassa, ei ongelmia. Selkäreppu on kätevin, lentolaukkua en suostuisi perässäni raahaamaan. Pisin aika on ollut kolme viikkoa.

Jos menet kylmään maahan niin takki ja muut painavat vaatteet kulkee lentokoneessa päällä. Sama juttu kengissä, kevyemmät reppuun ja painavimmat jalkaan. Joka ikisessä majoituspaikassa on ollut pesulapalvelu, käytän vaatteet pesussa 1-2 kertaa matkan aikana js usein myös ennen kotiin lähtöä, puhtaat vaatteet on kiva laittaa repusta vaan suoraan vaatekaappiin. Vaatteet kannattaa rullata eikä viikata niin pysyy rypyttöminä. Toppahousuille olen joskus käyttänyt myös sellaista tyhjiöpussia.

Melkein kaikki kemikaalit saa nykyään myös matkakokoisina pakkauksina, suosin niitä tai sitten laitan naamarasvat ym pienempiin matkapurnukoihin jotka nimikoin tarrakirjoittimella. Usein käytän palashampoota ja -hoitoainetta ja niitäkin mukaan vaan puolikas tai vähemmän (voi leikata veitsellä pienemmäksi).

Mitään ei ole koskaan puuttunut ja usein olen huomannut että joku paita tai alaosa on jäänyt jopa kokonaan käyttämättä reissussa. Lähes kaikki lentoyhtiöt sallii naisille myös ylimääräisen käsilaukun repun lisäksi joten sitä kannattaa hyödyntää. Esim läppäri mahtuu hyvin käsilaukkuun.

Vierailija
57/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon. 

Miten niin ympäri vuoden? Totta kai minulla on kesä- ja talvikengät erikseen, mutta ei kaksia talvikenkiä jatkuvassa käytössä. En ole mikään duunari, joka vetäisi koko päivän kengät jalassa ulkona. Ihan tavallinen jakkupukukalkkuna sisäkengissä töissä ja villasukissa etätöissä.

Sori, en vaan pysty kuvittelemaan elämää noin vähillä kengillä :D Haluatko kertoa millaiset sun popot on että ne sopii moneen tilanteeseen? Onko sulla erikseen mitään kumisaappaita, lenkkareita ym? 

Vierailija
58/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut, että esim. kashmirneuleet on loistavia matkavaatteita.

Ohuita, kevyitä, kylmällä lämmittää ja lämpimällä säällä tuntuu viileiltä. Oon pari kertaa käynyt esim. Japanissa marras-joulukuussa ja siihen ilmastoon aivan loistava matkavaate. Lisäksi ne raikastuu aika hyvin tuulettamalla ja niitä voi pukea monen vaatteen alle/päälle.

Vierailija
59/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon. 

Sori, en vaan pysty kuvittelemaan elämää noin vähillä kengillä :D Haluatko kertoa millaiset sun popot on että ne sopii moneen tilanteeseen? Onko sulla erikseen mitään kumisaappaita, lenkkareita ym? 

Pointti tässä keskustelussa varmaan on se, että useimmat meistä ei tarvitse viiden päivän työreissulle kumppareita/lenkkareita/korkkareita/loafereita ja ties mitä, ja mielenterveyskin kestää sen että käyttää viisi päivää samoja kenkiä.

Vierailija
60/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikka ja hiustenhoitotuotteet vie jo yli sen minigrippussin, enkä minä ainakaan halua ostaa jotain markettikamaa periltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan