Matkustatteko pelkillä käsimatkatavaroilla? Kertokaa niksejä miten sen teette
Tiukkoja vaihtoja tulossa lentoon ja houkuttaisi lähteä matkaan pelkillä käsimatkatavaroilla. Onko ihan utopistinen ajatus? Jos joku on onnistunut näin tekemään, niin kertokaahan parhaat vinkkinne :) Kyseessä viiden päivän työmatka.
Kommentit (537)
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikka ja hiustenhoitotuotteet vie jo yli sen minigrippussin, enkä minä ainakaan halua ostaa jotain markettikamaa periltä.
Mulla mahtuu ihan hyvin siihen minigrippiin kaikki tökötit ja käytössä on sentään 5-vaiheinen korealainen ihonhoitorutiini😁 Pikkupulloihin kaikki ja hiuslakasta matkakoko. Shampoo+hoitis myös.
Noista näytepakkauksista: niissä saattaa olla se ongelma, että jos sieltä tuleekin tuote, joka ei sovi omalle iholle niin saattaa mennä loppuloma pilalle allergisen reaktion takia. Tietty eri asia jos on tuttuja ja hyväksitodettuja tuotteita. Itse en uskaltaisi käyttää niitä lomalla.
Kyllä 5-7 päivän vaatetuksen saa helposti pakattua käsimatkatavaroihin. Mukaan vain oikeasti tarpeellinen. Huonoimmat alkkarit, sukat ja paidat mukaan, niin ne voi hylätä sitten kohteessa. Samalla tulee tilaa mahdollisille matkakohteen hankinnoille.
Jos lompakko kestää, niin toinen vaihtoehto on lentää bisneksessä. Sinne saa ottaa reippaammin käsimatkatavaroita kuin economy-paikoille.
Matkustan puolet työajasta ja ympäri Eurooppaa ja aina pelkällä käsimatkatavaralla (käsilaukku +lentolaukku). Ei ongelmaa. Jokaiselle päivälle puhtaat alkkarit ja sukat, kahdet rintsikat (yhdet päällä, yhdet vaihtovarana), kolme paitaa, kolmet farkut, meikit, kiharrin ja siinä se. Päälle koneeseen takki/jakku. Ihan hyvin pärjää viikon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 5-7 päivän vaatetuksen saa helposti pakattua käsimatkatavaroihin. Mukaan vain oikeasti tarpeellinen. Huonoimmat alkkarit, sukat ja paidat mukaan, niin ne voi hylätä sitten kohteessa. Samalla tulee tilaa mahdollisille matkakohteen hankinnoille.
Jos lompakko kestää, niin toinen vaihtoehto on lentää bisneksessä. Sinne saa ottaa reippaammin käsimatkatavaroita kuin economy-paikoille.
Joo mä hyödynnän kanssa tätä "vanhat kohteessa roskiin"-metodia.
Otan mukaan vanhoja alkkareita, huonoja sukkia, hiutuneen yöpaidan, kosmetiikkaa joka on lopussa ja sitten jätän ne kohteessa roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan puolet työajasta ja ympäri Eurooppaa ja aina pelkällä käsimatkatavaralla (käsilaukku +lentolaukku). Ei ongelmaa. Jokaiselle päivälle puhtaat alkkarit ja sukat, kahdet rintsikat (yhdet päällä, yhdet vaihtovarana), kolme paitaa, kolmet farkut, meikit, kiharrin ja siinä se. Päälle koneeseen takki/jakku. Ihan hyvin pärjää viikon.
Kolmet farkut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan riippuu siitä, kuinka pitkäksi aikaa ja millaiselle matkalle on menossa. 4 päivän työmatka menee vielä ihan hyvin käsimatkatavaroilla, kun osan saa pakattua vielä läppärilaukkuun. Pitää vain oikeasti miettiä ne vaatteet, että ottaa mukaan sen minimin, mitä todella tarvitsee, eikä mitään ylimääräistä. Kevyttä materiaalia, helposti yhdisteltävissä. Vaatteet mahtuvat tiukasti rullattuina oman kokemuksen mukaan parhaiten ja pysyvät vielä sileinäkin.
Läppärilaukun saa erikseen vaan jos matkustaa busineksessa, mihin meistä tosi harva työmatkaaja pääsee. Halvimmat lennot.
Höpö höpö. Just varasin Finskin liput Eurooppaan ja elight lipulla sain ottaa mukaan lentolaukun max 8 kg + käsilaukku/läppärilaukku.
Aina matkustan käsimatkatavaroilla, ei ongelmaa. Luulisi työmatkankin onnistuvan, jos ei ole kovin ihmeellisiä pukeutumisvaatimuksia. 5 päivää on vähän. Kosmetiikkaa mukaan mahd. vähän, ja shampoon yms. voi ostaa paikan päältä. Kaikki vaatteet mahdollisimman kevyitä ja pieneen tilaan meneviä ja yhteen sopivia, takki ja paksummat vaatteet päälle matkalle, ja vain yhdet monikäyttöiset kengät. Jokin vaate voi olla sellainen, jonka voi hylätä, tai ota mukaan vähemmän ja shoppaile paikan päällä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan riippuu siitä, kuinka pitkäksi aikaa ja millaiselle matkalle on menossa. 4 päivän työmatka menee vielä ihan hyvin käsimatkatavaroilla, kun osan saa pakattua vielä läppärilaukkuun. Pitää vain oikeasti miettiä ne vaatteet, että ottaa mukaan sen minimin, mitä todella tarvitsee, eikä mitään ylimääräistä. Kevyttä materiaalia, helposti yhdisteltävissä. Vaatteet mahtuvat tiukasti rullattuina oman kokemuksen mukaan parhaiten ja pysyvät vielä sileinäkin.
Läppärilaukun saa erikseen vaan jos matkustaa busineksessa, mihin meistä tosi harva työmatkaaja pääsee. Halvimmat lennot.
Höpö höpö. Just varasin Finskin liput Eurooppaan ja elight lipulla sain ottaa mukaan lentolaukun max 8 kg + käsilaukku/läppärilaukku.
Saa olla kohtuullisen kokoinen reppu tai olkalaukku. Eli reppuun voi pakata muutakin kuin läppärin.
Helposti. Oon ollut 2 viikkoakin käsimatkatavaroilla.
5 päiväksi pakkaisin.
- 5 alkkarit
- 2 rintsikat
- 3 sukat ja 1 sukkahousut
- mekko
- 2 paitaa
- 2 housut
- pikkulaukku
- shortisit (jos lämmin kohde)
- vaihtokengät
- hiusharja ja hiusklipsi
- meikit puuterina (mineraalimeikkivoide esim.)
- saippuat ja deo paloina
- nesteet pikkupulloissa tai -purkeissa (parfyymista esim. joku mininäytepullo, pikkukäsidesi, minihammastahna jne)
Päälle neule (joka sopii housuihin ja mekkoon), housut, painavammat kengät, korut, takki. Olkalaukkuun vielä lääkkeet ja laastarit, aurinkolasit, mahd eväät, tyhjä vesipullo, lompakko, passi, nenäliinat, huulirasva…
Vierailija kirjoitti:
Viikoksi kolmet farkut? plus ne housut mitkä on päällä. Minä pärjään kotonakin yksillä farkuilla koko viikon
Vierailija kirjoitti:
Helppoa kuin heinänteko. Lennä pelkät käsimatkatavarat mukana niin viimeistään kolmantena päivänä haiset jo niin ettei koko palaveriin tarvitse enää mennä ja voitkin lentää kotiin.
Ap ei sinun mielestä käy pesulla?
Vierailija kirjoitti:
Viiden päivän matkat tekee käsimatkatavaroilla helposti. Otat mukaan alusvaatteet joka päivälle, ja 1-2 alaosaa sekä 1-2 yläosaa, joita sitten yhdistelet eri tavoin. Vaihtokengät, pyjama, hygieniavälinee. Siinä se ja laukkuun jöö vielä tilaa tuliaisillekin.
Siinäpä se tenkkapoo tuleekin,nimittäin hygieniatarkkeiden kohdalla.
Kun pitäis meikit ja hiuslakat ja vaahdot sun muut nesteet saada litran pussiin.
Minulla ei moinen onnistu millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljon mitä kohteessa tehdään, mikä majapaikan varustelu ja mikä keli mutta itse pakkaisin jotenkin näin: Viidet alkkarit, yhdet rintsikat, sukkia, pitkät housut, 2 yläosaa. Ehkä vaihtokengät. Kosmetiikka matkakokoa. Ilmakiharrin. Takki kulkee päällä.
Yhdet rintsikat? Ja vain kaksi yläosaa(tarkoitatko T-paitaa tms?)? Vai meinasitko nyrkkipyykätä joka ilta? Aika ällö ajatus käyttää samoja rintsikoita useampi päivä putkeen.
Ei se pelkillä käsimatkatavaroilla matkustaminen ole sen arvoista, että olisi likaisissa vaatteissa tai viettäisi kaikki illat pyykäten. Ennemmin ottaa mukaan vaatteita, jotka on tehty järkevistä ohuista materiaaleista, jotta ei tarvitse olla montaa päivää samoissa.
Kai sillä nyt on päälläkin yhdet rintsikat, eli yhteensä on mukana siis KAHDET.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaankin naisten keskustelua.
Miehenä mulla on aina vain pieni selkäreppu, jossa on vaihtoalusvaatteet ja toilettilaukku. Jos kohteessa on oikein lämmintä, niin sitten voi olla shortsitkin ja kaulus-t-paita.
Likaiset alusvaatteet pesen aina hotellin lavuaarissa illalla, ovat tällöin kuivat aamulla.
Muutoin koko loman ajan sama takki, housut, paita ja kengät.
Ihanaa kun samat kengät muhii viikon-pari jaloissa. Kenkiä täytyy tuulettaa välillä. Siksi otan mukaan vaihtokengät. Ovat vuoropäivinä jalassa.
Ja siis oikeastiko olet samoissa vaatteissa? Pesetkö edes välillä? Mahtaa olla aromit.
Ei mulla ole edes arkena vuoropäivinä eri kengät käytössä. Ei siis matkallakaan.
Hyi olkoon.
En oo ikinä tajunnut ihmisiä jotka hiihtää vuoden ympäri samoissa kengissä. Pesetkö ees niitä koskaan?
Miten niin ympäri vuoden? Totta kai minulla on kesä- ja talvikengät erikseen, mutta ei kaksia talvikenkiä jatkuvassa käytössä. En ole mikään duunari, joka vetäisi koko päivän kengät jalassa ulkona. Ihan tavallinen jakkupukukalkkuna sisäkengissä töissä ja villasukissa etätöissä.
Sori, en vaan pysty kuvittelemaan elämää noin vähillä kengillä :D Haluatko kertoa millaiset sun popot on että ne sopii moneen tilanteeseen? Onko sulla erikseen mitään kumisaappaita, lenkkareita ym?
Pointti tässä keskustelussa varmaan on se, että useimmat meistä ei tarvitse viiden päivän työreissulle kumppareita/lenkkareita/korkkareita/loafereita ja ties mitä, ja mielenterveyskin kestää sen että käyttää viisi päivää samoja kenkiä.
No mun kengät on ainakin tosi inhottavat ja hikiset kun on koko päivän kävellyt ja joskus kun on tullut myöhään hotellille ja aamulla taas lähtenyt niin kyl ne edellisen illan kengät on tuntunut vielä vähän nihkeiltä. Eli ainakaan jos on niin paljon hikoileva jalka kun mulla, niin en tosiaan voi olla yksillä kengillä.
Mutta siis antaa mennä vaan jos siltä tuntuu.
Mut kaikki ketä mä tiedän, ottaa kyllä aina vaihtokengät mukaan.
No, kaikki ei hikoile kuin sä. Oisko sun kengissäkin jotain vikaa?
Tuntuu ihan järkyttävältä lukea, että ihmiset roudaavat lentokoneissa isoja määriä matkatavaraa vain, koska reissuun pitää saada mukaan kymmenen eri kosmetiikkatuotetta ja eri vaatteet joka päivälle. Lentäminen on muutenkin epäekologista, joten luulisi, että haluaisi edes jättää kaiken tarpeettoman pois.
t. Se, joka matkustaa lähes aina käsimatkatavaroilla (ja poikkeus siihen on ollut yhteinen ruumaan menevä matkalaukku puolison kanssa, joka joutuu kuljettamaan mukana mm. C-PAP -laitetta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiden päivän matkat tekee käsimatkatavaroilla helposti. Otat mukaan alusvaatteet joka päivälle, ja 1-2 alaosaa sekä 1-2 yläosaa, joita sitten yhdistelet eri tavoin. Vaihtokengät, pyjama, hygieniavälinee. Siinä se ja laukkuun jöö vielä tilaa tuliaisillekin.
Kun pitäis meikit ja hiuslakat ja vaahdot sun muut nesteet saada litran pussiin.
Minulla ei moinen onnistu millään.
Hanki minipulloja tuotteistasi tai osta lentokentältä turvatarkastuksen jälkeen.
Aika monilla on yöpaita? Mitä sillä tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei moinen onnistu millään.Hanki minipulloja tuotteistasi tai osta lentokentältä turvatarkastuksen jälkeen.
Mistä saa laadukkaita minipulloja muotovaahtoa ja hiuslakkaa?
No mun kengät on ainakin tosi inhottavat ja hikiset kun on koko päivän kävellyt ja joskus kun on tullut myöhään hotellille ja aamulla taas lähtenyt niin kyl ne edellisen illan kengät on tuntunut vielä vähän nihkeiltä. Eli ainakaan jos on niin paljon hikoileva jalka kun mulla, niin en tosiaan voi olla yksillä kengillä.
Mutta siis antaa mennä vaan jos siltä tuntuu.
Mut kaikki ketä mä tiedän, ottaa kyllä aina vaihtokengät mukaan.