Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustatteko pelkillä käsimatkatavaroilla? Kertokaa niksejä miten sen teette

Vierailija
25.04.2022 |

Tiukkoja vaihtoja tulossa lentoon ja houkuttaisi lähteä matkaan pelkillä käsimatkatavaroilla. Onko ihan utopistinen ajatus? Jos joku on onnistunut näin tekemään, niin kertokaahan parhaat vinkkinne :) Kyseessä viiden päivän työmatka.

Kommentit (537)

Vierailija
21/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitäkin, onko tiedossa illallisia, joihin tarvitaan mekko, korkkarit ym. 2-3 päivän työmatkan saan tehtyä käsimatkatavaroilla. 5pv tekisi tiukkaa, paita pitää voida vaihtaa vähintään kerran päivässä. Onko hotellissa pyykkipalvelua, tosin ne voi maksaa maltaita. Tai voisiko jonkun paidan pestä käsin.

Vierailija
22/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan riippuu siitä, kuinka pitkäksi aikaa ja millaiselle matkalle on menossa. 4 päivän työmatka menee vielä ihan hyvin käsimatkatavaroilla, kun osan saa pakattua vielä läppärilaukkuun. Pitää vain oikeasti miettiä ne vaatteet, että ottaa mukaan sen minimin, mitä todella tarvitsee, eikä mitään ylimääräistä. Kevyttä materiaalia, helposti yhdisteltävissä. Vaatteet mahtuvat tiukasti rullattuina oman kokemuksen mukaan parhaiten ja pysyvät vielä sileinäkin. 

Läppärilaukun saa erikseen vaan jos matkustaa busineksessa, mihin meistä tosi harva työmatkaaja pääsee. Halvimmat lennot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon mitä kohteessa tehdään, mikä majapaikan varustelu ja mikä keli mutta itse pakkaisin jotenkin näin: Viidet alkkarit, yhdet rintsikat, sukkia, pitkät housut, 2 yläosaa. Ehkä vaihtokengät. Kosmetiikka matkakokoa. Ilmakiharrin. Takki kulkee päällä.

Tähän tyyliin minäkin pakkaisin, mutta ottaisin kuitenkin yläosia niin että olisi joka päivälle puhdas paita tai pusero. Sellaisia, jotka on ohuita, kevyitä ja mahdollisimman rypistymätöntä materiaalia ja jotka saa pakattua tiiviisti.

Vierailija
24/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alushousut nyt ei paljon paina saati vie tilaa riippumatta onko niitä mukana 2 vai 5.

Vierailija
25/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kysyttiin miten matkustaa pelkillä käsimatkatavaroilla

Kysymys kuului: "Onko ihan utopistinen ajatus?"

Vastaus puolestaan kuuluu: On.

Ellet sitten ole sellaisissa hommissa joissa on ihan OK haista jo kolmantena päivänä mutta vastauksista päätellen täällä on useampiakin haisuliineja paikalla.

Puoli koneellista huomaa nämä paluulennolla mutta ovat itse niin tohkeissaan siitä vartin ajansäästöstä etteivät tajua muiden matkustajien vaihtavan paikkaa ympäriltään.

Vierailija
26/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun perillä sää vaihtelee kuten Norjan rannikolla? Olen ollut siellä muutaman päivän työmatkalla, missä oli pakko liikkua ulkonakin ja välillä oli -20, välillä +5 ja satoi vettä.

Vierailija
27/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päivät 1 ja 5 on matkustuspäiviä niin onnistuu kyllä! Esim.

Ma & Pe: paksut sukkahousut, polvimittainen mekko, kävelykengät

Ti, Ke & To: mustat suorat housut, toppi, bleiseri, ballerinat

Laukkuun siis 1x housut, 3x toppi, bleiseri, ballerinat, 4x pikkuhousut, 1x rintsikat, 3x sukat (ma käytössä olleet sukkahousut voi pestä lavuaarissa ja mekon tuulettaa).

Nesteiden minimointiin stick dödö, palashampoo ja meikinpuhdistusliinat (ilman parfyymiä ja hoitoainetta pärjää kyllä viikon).

Vierailija
28/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lähdin vuodeksi Aasiaa reppureissaamaan käsimatkatavaroilla. Ensimmäinen kohde oli Thaimaa jossa kaikki on kuitenkin halvempaa kuin Suomessa, joten ostin rinkat, vaatteet, jne. sieltä. Kauppoja on maailma täynnä ja useimmiten ne ovat halvempia kuin Suomessa, joten jos aikoo hankkia vaatteita tai muuta, niin miksei sitten matkalta.

Vierailija
29/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun perillä sää vaihtelee kuten Norjan rannikolla? Olen ollut siellä muutaman päivän työmatkalla, missä oli pakko liikkua ulkonakin ja välillä oli -20, välillä +5 ja satoi vettä.

Olen ollut sekä Ulko-Hebrideillä että Huippuvuorilla pelkillä käsimatkatavaroilla (reppu), tosin kesällä eli viileimmilläänkin ilmat olivat plussalla. Maalaisjärjen käyttäminen lienee sallittua. Jos aikoo samalla reissulla ulkoilla, edustaa useampana iltana ja tehdä jotain muutakin, niin silloin kannattaa varmaan ottaa tavaraa myös ruumaan. Mutta jos reppureissaa niin yleensä ne tavarat saa mahtumaan reppuun.

Ja voin sanoa aivan varmasti, että ei haise, kun vaihtaa ja tarvittaessa nyrkkipyykkää ne vaatekappaleet, jotka ovat kosketuksissa suoraan ihoon.

Vierailija
30/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon matkustanut usein pelkillä käsimatkatavaroilla. Tosin sillä erotuksella, että toiset kengät oon laittanut miehen laukkuun >:DJos on joku lämmin kohde niin sitten munkin laukkuun mahtuu just esim jotkut läpsyttimet.

Mutta niin, siis mietin vaatevalintoja jo viikkoja etukäteen.

Kerään olkkarin sohvalle kasan ison vaatteita ja karsin sitten niistä. Otan mukaan mahdollisimman helposti yhdisteltäviä vaatteita, jotka on myös helppo pestä käsin jos niikseen on. Tekokuidut (jotka haisee yhden käytön jälkeen hieltä ainakin itsellä) jätän kokonaan pois. Alkkareita ja sukkia pakkaan runsaasti mukaan, en halua niitä pestä käsin.

Kosmetiikasta otan mukaan vain pakolliset. En ota mukaan mitään turhaa kuten hienoja mekkoja, korkokenkiä, koruja ym. Koska ei yleensä käydä missään, missä pitäisi pukeutua erityisen hienosti.

Lentokoneeseen saa viedä myös ison käsilaukun lentolaukun lisäksi, joten hyödynnän senkin kapasiteetin. Lisäksi mulla on usein mukana joku minilaukku, jota käytän kohteessa.

Vierailija
31/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon mitä kohteessa tehdään, mikä majapaikan varustelu ja mikä keli mutta itse pakkaisin jotenkin näin: Viidet alkkarit, yhdet rintsikat, sukkia, pitkät housut, 2 yläosaa. Ehkä vaihtokengät. Kosmetiikka matkakokoa. Ilmakiharrin. Takki kulkee päällä.

Yhdet rintsikat? Ja vain kaksi yläosaa(tarkoitatko T-paitaa tms?)? Vai meinasitko nyrkkipyykätä joka ilta? Aika ällö ajatus käyttää samoja rintsikoita useampi päivä putkeen.

Ei se pelkillä käsimatkatavaroilla matkustaminen ole sen arvoista, että olisi likaisissa vaatteissa tai viettäisi kaikki illat pyykäten. Ennemmin ottaa mukaan vaatteita, jotka on tehty järkevistä ohuista materiaaleista, jotta ei tarvitse olla montaa päivää samoissa.

Vierailija
32/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parit vaihtovaatteet ja hygienia tarvikkeet, itse en tajua ihmisiä jotka pakkaa puolet omaisuudestaan matkaan.

Vierailija
33/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdet rintsikat? Ja vain kaksi yläosaa(tarkoitatko T-paitaa tms?)? Vai meinasitko nyrkkipyykätä joka ilta? Aika ällö ajatus käyttää samoja rintsikoita useampi päivä putkeen.

Ei se pelkillä käsimatkatavaroilla matkustaminen ole sen arvoista, että olisi likaisissa vaatteissa tai viettäisi kaikki illat pyykäten. Ennemmin ottaa mukaan vaatteita, jotka on tehty järkevistä ohuista materiaaleista, jotta ei tarvitse olla montaa päivää samoissa.

Useimmissa hotelleissa pyykätään vaatteet pientä korvausta vastaan.

Vierailija
34/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vaikeutta. Takki päälle jne.

Itse laitan tavallisesti toisen laukun vielä sen ainoan sisään, koska kaksi kevyttä liikkuu helpommin kuin yksi raskas. Samalla vaatteet on minimiajan tiukasti "väärässä prässissä".

Joskus 90 luvulla oli vaikeampaa, kun tietokone oli 6 kg ja laukku oli 2 kg ja painoraja oli jollain yhtiöllä 9 kg. Vilkaisivat sisään ja sanoivat että ok, antaa olla. Tietokone, villapaita, alkkarit, sukat ja pesutarvikkeet.

Vierailija
35/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaankin naisten keskustelua.

Miehenä mulla on aina vain pieni selkäreppu, jossa on vaihtoalusvaatteet ja toilettilaukku. Jos kohteessa on oikein lämmintä, niin sitten voi olla shortsitkin ja kaulus-t-paita.

Likaiset alusvaatteet pesen aina hotellin lavuaarissa illalla, ovat tällöin kuivat aamulla.

Muutoin koko loman ajan sama takki, housut, paita ja kengät.

Vierailija
36/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painavat vaatteet laitan päälle lennon ajaksi. Tälläkin voi keventää laukkuaan vähän. 

Mä joskus hifistelin ja punnitsin jopa kummat mun mukaan ottamista kengistä painaa enemmän. Laitoin ne sit jalkaan ja kevyet laukkuun. :D

Vierailija
37/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaankin naisten keskustelua.

Miehenä mulla on aina vain pieni selkäreppu, jossa on vaihtoalusvaatteet ja toilettilaukku. Jos kohteessa on oikein lämmintä, niin sitten voi olla shortsitkin ja kaulus-t-paita.

Likaiset alusvaatteet pesen aina hotellin lavuaarissa illalla, ovat tällöin kuivat aamulla.

Muutoin koko loman ajan sama takki, housut, paita ja kengät.

Ihanaa kun samat kengät muhii viikon-pari jaloissa. Kenkiä täytyy tuulettaa välillä. Siksi otan mukaan vaihtokengät. Ovat vuoropäivinä jalassa.

Ja siis oikeastiko olet samoissa vaatteissa? Pesetkö edes välillä? Mahtaa olla aromit.

Vierailija
38/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan riippuu siitä, kuinka pitkäksi aikaa ja millaiselle matkalle on menossa. 4 päivän työmatka menee vielä ihan hyvin käsimatkatavaroilla, kun osan saa pakattua vielä läppärilaukkuun. Pitää vain oikeasti miettiä ne vaatteet, että ottaa mukaan sen minimin, mitä todella tarvitsee, eikä mitään ylimääräistä. Kevyttä materiaalia, helposti yhdisteltävissä. Vaatteet mahtuvat tiukasti rullattuina oman kokemuksen mukaan parhaiten ja pysyvät vielä sileinäkin. 

Läppärilaukun saa erikseen vaan jos matkustaa busineksessa, mihin meistä tosi harva työmatkaaja pääsee. Halvimmat lennot.

Yleensä saa, halpalentoyhtiöillä ei ilman lisämaksua.

Vierailija
39/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiden päivän matkat tekee käsimatkatavaroilla helposti. Otat mukaan alusvaatteet joka päivälle, ja 1-2 alaosaa sekä 1-2 yläosaa, joita sitten yhdistelet eri tavoin. Vaihtokengät, pyjama, hygieniavälinee. Siinä se ja laukkuun jöö vielä tilaa tuliaisillekin.

Muuten mulla suht samat mutta alushousuja vain kahdet,käytetyt on helppo pestä illalla.

Alushousuista nyt on kaikkein turhinta lähteä tinkimään, niiden viemä tila ei todellakaan ratkaise sitä pärjääkö käsimatkatavaroilla.

Vierailija
40/537 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden päivän reissu menee helposti käsimatkatavaroilla. Alkkareita, sukkia ja toppeja/t-paitoja/aluspaitoja puhtaat jokaiselle päivälle, rintsikat, vaihtokengät, toinen setti päällysvaatteita, tärkeimmät kosmetiikat matkakoossa, laturit, yöpaita. Toki jos reissuaktiviteetteihin kuuluu tosi paljon erilaista aktiviteettia gaalaillallisesta uintiin ja vaellukseen, niin ruumaan menevä laukku on tarpeen. Yleensä kuitenkin vähemmälläkin pärjää.

Mä pakkaan nykyään pidemmillekin reissuille vain lentolaukun tai päivärepun. Yleensä majoitun paikkoihin, joissa on mahdollisuus pyykkäämiseen. Mieluummin pyöräytän pyykit kerran pari reissun aikana kuin raahaan ns. koko vaatekaapin mukanani. Kahden viikon reissua varten pitäisi pakata 14 alusvaatteet ja paidat, eikä siinä mielestäni ole järkeä. Kukin tietysti tavallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi