Facebook-ryhmässä ryhmän jäsen laittoi yv:nä asiattoman haukkumaviestin, mitä tekisit?
Väittelimme asiasta, toisella meni tunteisiin. Laittoi haukkumaviestin ja esti minut. Mitä tekisit?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tähän kommentoineet eivät tunnu ymmärtävän sitä, että kun ryhmässä tämmöinen käytös sallitaan, se johtaa siihen, että asialliset keskustelijat (kuten minä) eroavat ryhmästä, ja jäljelle jäävät öykkärit, joille on sallittua laittaa nimittelyviestejä perään, jos eivät ole kykeneväisiä keskustelemaan.
Se taas ei haittaa, että keskustelu ei nyt jonkun kanssa onnistu, ainahan se nyt vaan ei onnistu. :D
ap
Ei tosiaan, esimerkiksi tämä keskustelu ei onnistu yhtään mitenkään kun et suostu näkemään että oma suuttumuksesi on aivan ylimitoitettua.
Olen siis ensisijaisesti kysynyt, mitä voisin tehdä. Ja saanut siihen vastauksiakin. Mikä siinä siis on ylimitoitettua tarkalleen?
Luen myös mielelläni kommenttisi, jossa kuvailet kuinka olet kokenut vastaavaa ja kuinka toimit:)
Ja kerrothan vielä, miksi tässä avauksessa esitelty käytös ei ole sinusta arveluttavaa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaat nasevasti.
Olisin voinut siis tämän väittelyn käydä loppuun, mutta ei mulla ole mitään sanottavaa henkilölle, joka alkaa raivoissaan nimitellä mua. ap
No se väittely on nyt loppu. Miksi sun pitäisi saada määrätä milloin väittely alkaa ja loppuu?
Väittelyn loppuminen on ok, mutta epäasiallinen käytös ei. Eli mietin tässä, pitäisikö minun tehdä vielä jotain, kun sain yv:nä viestin, jossa minua epäasiallisesti nimitellään.
Ehkä ymmärrät, että eri mieltä oleminen on ihan ok, mutta sitten yv:nä laitettu "olet lehmä h###a" -tyyppinen sisältö ei ole. Joillekin on siis tässäkin keskustelussa ollut epäselvää, että väittelymme seinällä ei siis ollut tämänsisältöistä. ap
Hei ihan oikeesti. Et tosiaan ole vielä koskaan elämässäsi törmännyt koulukiusaajaan, työpaikkakiusaajaan, hankalaan naapuriin, narsistiseen puolisoon/perheenjäseneeseen/sukulaiseen? Vai oletko sinä itse se hankala tyyppi, jonka ympärillä muut joutuvat kulkemaan varpaisillaan?
Sulle on sanottu pahasti ja epäkohteliaasti. Joku vieras ihminen. So what!? Teet itsestäsi pellen, kun takerrut tuohon.
Käyttäisit tämä ajan sen miettimiseen, miksi sua loukkaa noin paljon jonkun häiriintyneen tyypin heittämä irtoloukkaus kuin minkään koston ja oikeutuksen pohtimiseen. Jos se tyyppi olisi jotenkin fiksu ja asia käsiteltävissä, tuota ei olisi edes tapahtunut.
Oon tähän asti kokenut, että ihmiset osaa vielä jotenkin käyttäytyä ja en lähtökohtaisesti itse yritä käyttäytyä loukkaavasti tai törkeästi muita kohtaan, en edes silloin kun ovat tuntemattomia. Siksi tämä ihmetyttää. En tosiaan mieti "kostoa" vaan ihmettelen esimerkiksi sitä, miten tämmöiseen voi puuttua. Siis ihan rajoja. Ei nyt kenenkään tarvitse ihan mitä tahansa sietää. ap
Minä juttelin, piikkikäästi, mutta en rumasti, jossakin palstalla, yksi muija suuttui niin, että laittoi minulle mesessä kuvan tisseistään ja viŧustaan, olen siis nainen itsekin. Ihan omalla nimellään. Vanha ämmä kyseessä, katsoin hänen facestaan.
Voinko laittaa kuvat alatonsuomeen tai jonnekin?
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaat nasevasti.
Olisin voinut siis tämän väittelyn käydä loppuun, mutta ei mulla ole mitään sanottavaa henkilölle, joka alkaa raivoissaan nimitellä mua. ap
No se väittely on nyt loppu. Miksi sun pitäisi saada määrätä milloin väittely alkaa ja loppuu?
Väittelyn loppuminen on ok, mutta epäasiallinen käytös ei. Eli mietin tässä, pitäisikö minun tehdä vielä jotain, kun sain yv:nä viestin, jossa minua epäasiallisesti nimitellään.
Ehkä ymmärrät, että eri mieltä oleminen on ihan ok, mutta sitten yv:nä laitettu "olet lehmä h###a" -tyyppinen sisältö ei ole. Joillekin on siis tässäkin keskustelussa ollut epäselvää, että väittelymme seinällä ei siis ollut tämänsisältöistä. ap
Käyttäisit tämä ajan sen miettimiseen, miksi sua loukkaa noin paljon jonkun häiriintyneen tyypin heittämä irtoloukkaus kuin minkään koston ja oikeutuksen pohtimiseen. Jos se tyyppi olisi jotenkin fiksu ja asia käsiteltävissä, tuota ei olisi edes tapahtunut.
Oon tähän asti kokenut, että ihmiset osaa vielä jotenkin käyttäytyä ja en lähtökohtaisesti itse yritä käyttäytyä loukkaavasti tai törkeästi muita kohtaan, en edes silloin kun ovat tuntemattomia. Siksi tämä ihmetyttää. En tosiaan mieti "kostoa" vaan ihmettelen esimerkiksi sitä, miten tämmöiseen voi puuttua. Siis ihan rajoja. Ei nyt kenenkään tarvitse ihan mitä tahansa sietää. ap
Hei ihan oikeesti. Et tosiaan ole vielä koskaan elämässäsi törmännyt koulukiusaajaan, työpaikkakiusaajaan, hankalaan naapuriin, narsistiseen puolisoon/perheenjäseneeseen/sukulaiseen? Vai oletko sinä itse se hankala tyyppi, jonka ympärillä muut joutuvat kulkemaan varpaisillaan?
Sulle on sanottu pahasti ja epäkohteliaasti. Joku vieras ihminen. So what!? Teet itsestäsi pellen, kun takerrut tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Minä juttelin, piikkikäästi, mutta en rumasti, jossakin palstalla, yksi muija suuttui niin, että laittoi minulle mesessä kuvan tisseistään ja viŧustaan, olen siis nainen itsekin. Ihan omalla nimellään. Vanha ämmä kyseessä, katsoin hänen facestaan.
😂
Ja mistä tiedät, että ne on just hänen omat eikä jostain netistä poimitut?
Sairasta käytöstä toki silti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota kuvakaappaus ja laita ylläpidolle
Omassa ryhmässäni on nollatoleranssi tuollaiselle
Näin siis tein, ei ole kuulemma peruste poistaa ryhmästä. ap
No siinä tapauksessa ei voi tehdä mitään. Hyvä vaan että blokkasi, ei siis pääse näkemään mitä kirjoitat etkä sinä hänen kirjoituksiaan. Tämäkin palsta on täynnä tuollaisia henkisesti epävakaita yksilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tähän kommentoineet eivät tunnu ymmärtävän sitä, että kun ryhmässä tämmöinen käytös sallitaan, se johtaa siihen, että asialliset keskustelijat (kuten minä) eroavat ryhmästä, ja jäljelle jäävät öykkärit, joille on sallittua laittaa nimittelyviestejä perään, jos eivät ole kykeneväisiä keskustelemaan.
Se taas ei haittaa, että keskustelu ei nyt jonkun kanssa onnistu, ainahan se nyt vaan ei onnistu. :D
ap
Ei tosiaan, esimerkiksi tämä keskustelu ei onnistu yhtään mitenkään kun et suostu näkemään että oma suuttumuksesi on aivan ylimitoitettua.
Olen siis ensisijaisesti kysynyt, mitä voisin tehdä. Ja saanut siihen vastauksiakin. Mikä siinä siis on ylimitoitettua tarkalleen?
Luen myös mielelläni kommenttisi, jossa kuvailet kuinka olet kokenut vastaavaa ja kuinka toimit:)
Ja kerrothan vielä, miksi tässä avauksessa esitelty käytös ei ole sinusta arveluttavaa?
ap
Olen lähinnä naurahtanut ja antanut asian olla. Kaikki sen enempi vaivannäkö on ylimitoitettua. Enkä ole väittänyt ettei toinen osapuoli olisi käyttäytynyt huonosti, mutta normaalilla ihmisellä on omat filtterinsä joita käyttämällä pystyy jättämään sellaiset omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂Ja mistä tiedät, että ne on just hänen omat eikä jostain netistä poimitut?
Sairasta käytöstä toki silti...
Facessaan on hänestä paljon kuvia johon kaverit oli kommentoineet. Tuskinpa vuosia olisi väärät kuvat menneet läpi.
Vierailija kirjoitti:
😂
Mitä ylläpito kommentoi tähän? ap
Onneks itse en enää tuolla fb:ssä muistan kissat ryhmässä kun sanoin karvattomasta kissasta että ruma ja mua alkoi haukkumaan yks nainen ja vielä lisäksi pienten lasten äiti aiheettomasti ja solvasi yms,kun laitoin ylläpidolle viestiä ei niitä kiinnostanut. Yllättävän monet äidit on jonkinlaisia jos en sano psykoottisia niin jotain sinnepäin ja sitten ihmetellään mistä johtuu nuorten ja lasten pahoinvointi ja koulukiusaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaat nasevasti.
On sanottu pahasti ja epäkohteliaasti. No, mielestäni et ymmärtänyt tätä avausta joten jätetään tähän. ap
Vierailija kirjoitti:
😂
Mut kiitos tästä, oli varmaan semmonen "mitä hittoa" -fiilis, mikä tämmösistä tulee. Tää nauratti nyt, mutta ei varmaan siinä vaiheessa kun kuvat räpsähti yv:nä :D :D ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂Mitä ylläpito kommentoi tähän? ap
No enpä ole vaivautunut ylläpitoon yhteyttä ottamaan.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi koet tarvetta toimia jonain poliisina etkä vain anna asian olla. Noi tyypit ihan tahallaan provoavat kaltaisiasi ihmisiä. Hän ei tule ottamaan opikseen ja kaikki käyttämäsi aika ja energia valuu hukkaan. Suhtaudu häneen kuin koulukiusaajaan, älä anna hänelle mitään palkintoa toiminnastaan (myös käytöstapojen opettaminen on palkinto).
Hän on siis itse estänyt mut, joten ei näe, mitä jatkossa teen. Ennemmin tässä mietin sitä, että että haluaisin ilmaista ryhmässä, että en suvaitse jatkossa epäasiallista käytöstä ja mietin, mitä keinoja minulla on siihen. ap
Oot aika säälittävän kuuloinen.
Ja sinäkö et omalla kommentillasi ole?
Ennemminkin pakkomielteinen.