Mikä aiheutti avioeronne?
Kertokaa avioliitosta tai avoliitosta eronneet ihmiset, mitkä olivat ne syyt tai yksi ainoa aihe ottaa ero puolisostanne?
Mikä johti vihdoin viimein eron ottoon, jos ja kun niitä ärsyttäviä juttuja alkoi olla jo nipullinen, kotka olivat alkaneet jäytämään parisuhdettanne jo pitkältä ajalta avioliitossanne, mutta ette olleet vaan jaksaneet ryhtyä pesäeroon?
Kommentit (48)
Puolisoni jätti minut henkisesti yksin. Lisäksi hän olisi halunnut minun ottavan osaa perheen yhteisiin kuluihin. Eikä tehnyt kuin 50 % kotitöistä vaikka minä hoidin lapsia kotona.
Vaimo ei kerta kaikkiaan oppinut tekemään hyvää ruokaa.
Naisen poika, oli kyllä tosin ihan avoliitto vaan.
Vaimo ei suostunut, että jään 10 vuodeksi koti-isäksi.
Pakkasin lapset ja maljakot autoon ja lähdettiin kaupungin vuokra-asuntoon karkuun narsistista vaimoa.
Tiedän muutaman eronneen parin. Syyt olleet pakottavia - päihdettä, väkivaltaa, mielenterveysongelmia. En tunne ketään joka olisi eronnut lapsiperheestä ihan vaan siksi että on tylsää tai "suhdetta ei ole hoidettu". Itsekin pohdin eroa, ja meillä on taustalla vähintään henkistä väkivaltaa ja taloudellista hyväksikäyttöä.
Rakastuin toiseen. Ja nyt jälkeen päin olen tajunnut, kuinka erilaisia ihmisiä olimme exän kanssa .
Miehen alkoholismi ja väkivaltaisuus.
Mies petti. Oli parempia "pipareita" muualla.
Mies raiskasi naisen, en pystynyt antamaan anteeksi.
Mun ex-puoliso halusi tai suorastaan vaati lisää lapsia. Minulle riitti yksi. Nyt exälläni on nykyisen kumppaninsa kanssa neljä lasta ja minun kanssani tuo yksi. Tähän suurperhetouhuun en siis halunnut lähteä, enkä kadu.
Meistä tuli vaan kämppiksiä, joilla oli vaan menot eikä mitään yhteistä ollut enää. Päätettiin, että eiköhän tässä ole aika sitten erota.
Se että pikkulapsiajan jälkeen ei seurannutkaan meidän aika vaan vaimon aika. Edelleenkään ei ollut aikaa parisuhteelle kun oli niin kiire harrastaa ja käydä tyttöjen illoissa sekä rakentaa uraa. Tunsin itseni sivulliseksi omassa perheessäni.
Miehen alkoholin käyttö ja mieliala ongelmat sekä henkinen väkivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo ei suostunut, että jään 10 vuodeksi koti-isäksi.
Mitä ihmettä! Olisi luullut vaimon arvostavan, että saa elättää kotiin lapset ja isän 10 v, ja vielä pidempäänkin koska mieshän uhraa siinä samalla työmarkkinakelpoisuutensa ja eläkkeensä ja vartalonsa ja mitä vielä!
Ei seksiä vuosiin, miestä ei kiinnostanut sen jälkeen kun lapset olivat syntyneet eikä kuulema tarvinnut enää turhaan kun perhe oli valmis. Näin jälkeenpäin ajatellen meillä oli ihan alusta asti tosi erilaiset seksuaaliset tarpeet, itse olin ja olen edelleen halukas vaikka joka päivä, miehelle riitti joskus ja jouluna.
Nyt mulla on itseäni 20 vuotta nuorempi rakastaja jota tapailen lasten ollessa isällään joka toinen viikonloppu ja vaikka tälläsuhteella ei ikäeron takia olekaan tulevaisuutta nautin tästä hetkestä täysillä, meillä on hauskaa sängyn ulkopuolellakin.
Ollaan ex-puolison kanssa hyvissä väleissä ja vietetään usein esim joulua yhdessä.
N50
Ex vaimon ylipaino oli syy. Lihos 12 kg sen jälkeen kun mentiin naimisiin ja lapsi syntys. Jätti liikunnan, minä jätin hänet.
Nainen petti ja valehteli. Oli täysin eri ihminen kun oli antanut ymmärtää vuosien ajan
Vierailija kirjoitti:
Ei seksiä vuosiin, miestä ei kiinnostanut sen jälkeen kun lapset olivat syntyneet eikä kuulema tarvinnut enää turhaan kun perhe oli valmis. Näin jälkeenpäin ajatellen meillä oli ihan alusta asti tosi erilaiset seksuaaliset tarpeet, itse olin ja olen edelleen halukas vaikka joka päivä, miehelle riitti joskus ja jouluna.
Nyt mulla on itseäni 20 vuotta nuorempi rakastaja jota tapailen lasten ollessa isällään joka toinen viikonloppu ja vaikka tälläsuhteella ei ikäeron takia olekaan tulevaisuutta nautin tästä hetkestä täysillä, meillä on hauskaa sängyn ulkopuolellakin.
Ollaan ex-puolison kanssa hyvissä väleissä ja vietetään usein esim joulua yhdessä.
N50
Olen miettinyt eroa samoista syistä, mutta kaipaan seksin lisäksi myös rakkautta ja kumppanuutta, minulle ei riittäisi rakastaja enkä tiedä onko miten realistista löytää enää uutta parisuhdetta.
Ei ainuttakaan vastausta? Se mitä olen itse nähnyt ja tutkinut aika moni ero johtuu siitä että suhdetta ei hoideta. Tulee lapsia ja lapset vie kaiken huomion oma parisuhde jää hoitamatta jolloin kasvetaan ns erilleen. Joskus tällaisessa tapauksessa ollaan silti yhdessä lasten takia mutta mitään onnellisia suhteita ne ei ole. Parisuhde vaatii panostusta hoitoa ja aikaa se ei ole vaan sellainen juttu mikä tulee siinä itsestäänselvästi mukana.