Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä ei halua sitoutua, mitäs nyt?

Vierailija
25.04.2022 |

Ollaan yli 50v, seurusteltu pari vuotta ja muutin miehen luo muutama kuukausi sitten. Ja ihan yhteisestä päätöksestä muutin. Omat lapseni ei asu enää kotona ja koronan myötä isolle asunnolle alkoi tulla kovasti kiinnostusta ja sain hyvän hinnan.
Suhteen alussa juteltiin mitä kumpikin hakee ja molemmilla se oli loppuelämän suhde.
Mies on yrittäjä ja on hakenut osa-aikaeläkettä ja kelalta tuli kysely perhesuhteen muutoksesta ja mun nimi siinä mainittu avopuolisoksi.
Mies mietti ääneen, että selittää siihen, että asun täällä vain kun tarvin kämpän. Ja lisäsi ettei halua enää ikinä naimisiin, kihloihin, avoliittoon, tms. Siis eikö me olla avoliitossa? Eikö mies halua virallistaa suhdetta edes Kelan edessä? Loukkaannuin kyllä aika pahasti ja painelin nukkumaan, eikä aamullakaan puhuttu aiheesta.
Kiva tässä nyt olis alkaa omaa kämppää etsiä, myin nimittäin KAIKEN

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meniköhän mies nyt paniikkiin että avoliitto vaikuttaa etuuksiin? 

Hänellä on yrittäjänä jo merkittävä omaisuus, mutta haki osa-aikaeläkettä, kun kerran siihen olisi mahdollisuus. Laskin, että avoliiton takia saisi sitä 36e vähemmän kuussa. Jos siitä meni paniikkiin, niin vähäinempä mun arvo on...

Ap

Vierailija
42/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas esimerkki miehenkipeästä av mammasta joka myy omaisuutensa tuosta vaan ihan vaan siksi että saisi miehen.

Tuosta vaan? Kyllä asiaa pohdittiin monelta kannalta, muuttaako mies mun luo, minä sinne vai ollaanko vaan omissa asunnoissa. Sitten asunnostani tarjottiin hintaa, josta en voinut kieltäytyä. Ja samalla lähti lasten lapsuudenkoti eli heidänkin mielipidettä kysyttiin. Taloudellisesti minulla ei ole hätää, onhan asunnosta saadut rahat tallessa. Nyt vaan ihmetyttää miehen jarruttelu.

Ap

Naimisiin nyt ei ainakaan kannattaisi mennä ainakaan ilman avioehtoa,että saat pitää omaisuutesi ja muutenhan tilannetta voi seurata miten yhteiselo sujuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko viisikymppisenä vielä kolmekymppisen höttöunelmia?

Ja miksi ei saisi olla? Onko joku tietty ikäraja, jonka jälkeen pitää lopettaa elämästä ja unelmoimasta?

Vierailija
44/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on yrittäjänä jo merkittävä omaisuus, mutta haki osa-aikaeläkettä, kun kerran siihen olisi mahdollisuus. Laskin, että avoliiton takia saisi sitä 36e vähemmän kuussa. Jos siitä meni paniikkiin, niin vähäinempä mun arvo on...

Ap

Asuitko vähän kauempana ennen? Olisko mahdollista että mies olisi joskus viikonloppuna tapaillut toista naista? Kolahtaa vaan niin.... ja olen ihmetellyt kun yhtäkkiä ei miehen luokse enää sopinut mennäkään.

Vierailija
45/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas esimerkki miehenkipeästä av mammasta joka myy omaisuutensa tuosta vaan ihan vaan siksi että saisi miehen.

Tuosta vaan? Kyllä asiaa pohdittiin monelta kannalta, muuttaako mies mun luo, minä sinne vai ollaanko vaan omissa asunnoissa. Sitten asunnostani tarjottiin hintaa, josta en voinut kieltäytyä. Ja samalla lähti lasten lapsuudenkoti eli heidänkin mielipidettä kysyttiin. Taloudellisesti minulla ei ole hätää, onhan asunnosta saadut rahat tallessa. Nyt vaan ihmetyttää miehen jarruttelu.

Ap

Naimisiin nyt ei ainakaan kannattaisi mennä ainakaan ilman avioehtoa,että saat pitää omaisuutesi ja muutenhan tilannetta voi seurata miten yhteiselo sujuu.

Miksi kyseinen mies suostuisi avioliittoon, kun avoliittokin on jo kauhistus?

Vierailija
46/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde tuollaisen äijän kanssa kotia leikkimään.

Osa-aikaeläke on usein sitä paitsi miehelle loistava tilaisuus alkaa ryyppäämään, jos käyttää alkoholia. Eräs tuttavamies jäi osa-aikaeläkkeelle, ja aloitti juomaan, kun kerran oli vapaata aikaa. Eipä aikaakaan, kun hän joutuikin irtisanotuksi juomisen takia.

Vierailija
47/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lähde tuollaisen äijän kanssa kotia leikkimään.

Osa-aikaeläke on usein sitä paitsi miehelle loistava tilaisuus alkaa ryyppäämään, jos käyttää alkoholia. Eräs tuttavamies jäi osa-aikaeläkkeelle, ja aloitti juomaan, kun kerran oli vapaata aikaa. Eipä aikaakaan, kun hän joutuikin irtisanotuksi juomisen takia.

Tää mies ei juo ollenkaan, ja on yrittäjä, jonka ei tarvitsisi rahan takia tehdä edes enää töitä. Suurempi riski on että häipyy vaikka Espanjaan viettämään 'eläkepäiviään'

Ap

Vierailija
48/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asuitko vähän kauempana ennen? Olisko mahdollista että mies olisi joskus viikonloppuna tapaillut toista naista? Kolahtaa vaan niin.... ja olen ihmetellyt kun yhtäkkiä ei miehen luokse enää sopinut mennäkään.

Ajatteletko siis, että

- mies muutti yhteen ap:n kanssa

> tuli Kelasta papereita

> hän tajusi siinä kohtaa, että "ei pahus, minähän en voi enää tuoda tänne muita naisiakaan"?

Vierailija
49/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ajatteletko siis, että

> tuli Kelasta papereita

> hän tajusi siinä kohtaa, että "ei pahus, minähän en voi enää tuoda tänne muita naisiakaan"?

Minusta näytti että hän pelkäsi tuntomerkkien perusteella olevan hänen miesystävänsä, ei muuta.

Vierailija
50/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ajatteletko siis, että

> tuli Kelasta papereita

Jospa Kelan täti on se toinen nainen..?

Vierailija
51/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan on helppo uskoa että nainen voisi olla just näin typerä kuin aloituksessa annetaan ymmärtää,

Silti toivon että provohan tää on.

Vierailija
52/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet ap puhunut miehen kanssa? Mitä hän sanoi?

Vierailija
53/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ajatteletko siis, että

> tuli Kelasta papereita

Minusta näytti että hän pelkäsi tuntomerkkien perusteella olevan hänen miesystävänsä, ei muuta.

Kyllä. tapahtuiko muutto tämän vuoden puolella?

Vierailija
54/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muuten hyvä tarina mutta KELA:n maksamaa osa-aikaeläkettä ei ole olemassakaan.

Vierailija
55/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muuten hyvä tarina mutta KELA:n maksamaa osa-aikaeläkettä ei ole olemassakaan.

Joku kelan eläke kuitenkin, johon avoliitto vaikuttaa. En ole nähnyt niitä papereita.

Ap

Vierailija
56/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen höttöunelmia?

Vierailija
57/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko loppuelämän kumppanuus höttöunelma? Mitään naimisiin menemistä tai lapsia ei enää tietenkään ole luvassa, vaan yhteinen elämä. Ja todellakin olin siinä uskossa, että tää oli molempien toive.

Ap

Miten niin ei tietenkään naimisiin menoa? 

Vierailija
58/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No taatusti kelpaa vannoa vaikka vihkivalat, kun "oikea" tulee kohdalle. Tuommoinen tapaus oli omassakin elämässä, tapailimme ja suunnittelin mielessäni jo yhteenmuuttoa. Sitten mies (viisissäkymmenissä) alkoi hiljetä ja ottaa etäisyyttä. Syykin selvisi melko pian. Oli saanut pomona alaisuuteensa 20+ tytön, joka kiinnosti miestä enemmän. Nuori puolestaan tarttui miehen mittavaan omaisuuteen kuin sika limppuun. Että tämmöinen tapaus.

Mistä tiedät että uusi puoliso sai jotain miehen omaisuudesta? Tai ettei ollut kyse rakkaussuhteesta?

Vierailija
59/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon sinulla oikein on velkaa kun asunnon myynnistä ei mitään jäänyt?

Huonekaluja, kodinkoneita, tavaraa ei jäänyt, rahaa toki jäi paljonkin

No niillä rahoilla ostat sitten asunnon, joka on tietenkin pienempi, ja luultavasti myös maksaa vähemmän, kuin se edellinen asuntosi. Tarvittaessa otat lainaakin, jos ei rahat riitä. Pieneen asuntoon ei tarvitse yhtä paljon huonekaluja kuin isoon asuntoon.

Vierailija
60/61 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.elo.fi/-/media/files/elake-esitteet/yrittajan-osa-aikaelake…

"Osa-aikaeläke poistuu eläkemuotona vuodesta 2017 alkaen, mutta voimassa olevat osa-aikaeläkkeet jatkuvat ennallaan."

Tuolla linkittämässäni tiedotteessa kerrotaan näin. Eli AP:n miesystävä on hiukan myöhässä aikeidensa kanssa.

Joko AP on provo, tai sitten häntä kusetetaan ihan huolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan