Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paikalla ketään kellä ollut ns valekuukautiset alkuraskaudessa? Täällä pähkäillään..

Vierailija
17.08.2008 |

Kertoisitko millaista vuoto oli, kuinka runsasta ja kauanko vuoti? Oliko pääasiassa ruskeaa vaiko kirkasta verta?

Itse epäilin suuresti olevani raskaana, oli oireita repäisykivuista lähtien.. mutta sitten kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, alkoikin ruskea tuhruvuoto, jota tuli ensin vähän, sitten vähän enemmän, sitten tuli kirkasta vertakin hieman, taas ruskeaa, ja tänään on tullut aika kirkkaan näköistä verta jonkun verran, sidettä olen pitänyt.

Normaalisti mulla tosi runsaat kuukautiset ja vuoto jotenkin erilaista, esim ruskeaa on tullut vain vähän ja vuoto ollut sellaista "ohutta". Jotenkin tuntuu kun vuotoa tulee, kuin se "kuplisi" tuolla emättimessä..?

Niin, huomenna teen kuitenkin vielä raskaustestin. Selvinnee että onko kyseessä oikeat vai valemenkat.. Aikaisemmissa raskauksissa en ole vuotanut! Siksi ihmetyttää. Mutta netistä löytämäni tiedon mukaan on varsin tavallisia nämä alkuraskauden vuodot. Mitään kipuja tähän ei kyllä liity.

Olisi todella huojentavaa kuulla kokemuksia :) Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti pari-kolme päivää, normimenkat kestää mulla 5-7 päivää. Ja niukemmat oli, mutta sellaiset kuitenkin että luulin niitä ihan oikeiksi menkoiksi, ja siksi en tajunnutkaan olevani raskaana ennen kuin pahoinvointia oli jatkunut niin monta päivää ettei mikään krapula tai vatsatauti enää selittänyt moista :) Muistaakseni oli ruskehtavaa enimmäkseen, mutta tuskin kokonaan, sillä olisin varmaan ihmetellyt enemmän jos olisi ollut ihan tuhrua vaan...

Vierailija
2/17 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt neljättä päivää siis vuotelee.. enimmäkseen tosiaan ruskeaa vuotoa mutta seassa myös ihan kirkasta vertakin. Ei mitenkään vuotamalla vuoda mutta side pitää olla. Tänään ollut vuotoa kaikkein eniten.

Mutta menkkojen aikana ei ole ikinä tullut näin paljon ruskeaa vuotoa!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaista kuin sulla. Tee testi niin ei tarvitse miettiä.

Vierailija
4/17 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat normaaliin aikaan ja vuoto todella niukkaa verrattuna normaaliin, Kestää vain päivän tai kaksi, kun normaalisti menkat 5-6 päivää. Olen myös tehnyt valemenkkojen jälkeen testin, joka oli nega, vaikka olinkin raskaana....Ja olen tullut raskaaksi muuten jäliehkäisynkin jälkeen eli kaikki on todela mahdollista

Vierailija
5/17 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis kiertopv 35. Tein testin kyllä jo tuossa olikohan torstaina ja tuli vain hyvin hailakka roskishaamu.. jokohan huomenna tohtisi tehdä uuden vai tuleekohan vain negaa :o/ vaikka raskaana pian olisikin.

ap

Vierailija
6/17 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni tod.näk oot raskaana :)

Varmista vielä

Vierailija
7/17 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta lapsesta oli "valemenkat", mutta se oli ruskeaa tuhrua noin kahtena päivänä siteeseen asti, silloin kun olis ollut menkkojen aika. Ei siis vera ollenkaan. Hiljattain sain keskenmenon viikolla 5+6 ja siinä ensin ttumman ruskeaa tuhrua heti viikolla 5, yhtenä päivänä seassa oli vertakin. Tuhru jatkui useamman päivän ja muuttui sit ihan kuukaustismaiseksi vuodoksi. Mullakaan ei ollut kipuja , ennenkuin vuoto muuttui ihan veriseksi.Sit alkoi menkkamaiset jomot. Peukut pystyssä sulle, että olis ihan vaaratonta vuotoa!

Vierailija
8/17 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
9/17 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap Onko siellä 5-vuotias kotona? :)

Vierailija
10/17 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä alkoi sitten ihan kunnolla vuotaa verta :ó/ Eli menkat alkoi. Tai sitten keskenmeno.. mistä sen tietää kumpi? On tullut reilusti verta ja hyytymiä myös seassa jonkin verran. Kipuja ei lainkaan, ainoastaan tyypillistä menkkoihin liittyvää nivussärkyä.

Harmittaa. Luulin jo kovasti olevani raskaana :o/

Aamulla tehty testikin oli nega.

ap

Vierailija
11/17 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin tuli pientä vuotoa n. 6 päivää ovulaatiosta lähtien, sellaista ruskean punertavaa. Vuoto lisääntyi viikon päästä, oli juuri sellaista ohutta, ja sitä vuoti lähes joka päivä parin, kolmen ekan raskausviikon ajan ja joskus vielä sen jälkeenkin.

Vierailija
12/17 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä oikein heräsin siihen kun vuosi niin reilusti verta :o/

En ymmärrä kun kuitenkin oli niitä oireita niin selkeästi mutta ehkä mä vaan kuvittelin ne. Niin kai sen täytyy olla.

ap

Vierailija
13/17 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
14/17 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin täällä myös, että oliko valemenkat vai keskenmeno. Epäilen, että tuli keskenmeno viikko sitten raskausviikolla 5+1, kun kerran veskikäynnillä tuli kirkkaan punaista, runsasta vuotoa ja hyytymiä. Sen jälkeen ei tosin tullut enää runsasta vuotoa edes siteeseen. Tämän yhden suuremman vuodon jälkeen tuli veskikäynneillä muutama päivä rusehtavaa vuotoa, jotka huomasi vain vessakäynneillä, ei tullut vuotoa pikkuhousunsuojiin asti. Eli siis ilmeisesti tosi vähäistä vuotoa keskenmenoksi, mutta silti nuo hyytymät siinä yhdessä verisessä vuodossa aiheutti sen, että pelkään pahinta. Lähinnä kysyisin, että onko teillä ollut valemenkoissa mukana hyytymiä, vai tarkoittaakohan ne hyytymät automaattisesti keskenmenoa?

Vierailija
15/17 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi käydä lääkärissä jos testissä näkynyt haamuviiva. Mulle jouduttiin tekemään kaavinta, kun oli samanlaiset oireet kuin sulla. Vatsa oli painettaessa vähän kipeä. Oli yllätys mullekin, että tutkimuksen jälkeen päätyivät siihen. Tästä toki on aikaa useampi vuosi. 

Vierailija
16/17 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi käydä lääkärissä jos testissä näkynyt haamuviiva. Mulle jouduttiin tekemään kaavinta, kun oli samanlaiset oireet kuin sulla. Vatsa oli painettaessa vähän kipeä. Oli yllätys mullekin, että tutkimuksen jälkeen päätyivät siihen. Tästä toki on aikaa useampi vuosi. 

Ja nyt huomasin, että alkuperäinen aloitus oli vuodelta 2008! :D

Vierailija
17/17 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se haittaa tuskin biologia paljon muuttunut ihmiset sen sijaan toivottavasti vaihtuu 🤩 täällä 25 pohtimassa samoja kysynyksiä. kp28. dpo14. kivut muuttui etovista ja jomottavista menkkamaisiksi tänään. sitten tuli paperille punaista verta ja pönttöön iso rusehtava veripisara. ono tässä toivoa. tänään vielä olin aivan satavarma ja mieskin, että sain 10sekunnissa haamuviivan clear bluehun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä