Oliiviöljyä munkkien paistamiseen?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Voilla valmistetaan.
en ole kyllä itse koskaan koittanut uppopaistamista voissa... epäilen toimivuutta. Kirkastettu voi ehkä voisi toimia.
Ei kannata. Oliiviöljy ei tykkää kuumentamisesta, siksi sitä ei kannattaisi käyttää edes paistorasvana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Voilla valmistetaan.
en ole kyllä itse koskaan koittanut uppopaistamista voissa... epäilen toimivuutta. Kirkastettu voi ehkä voisi toimia.
Puhdistettu voi Ghee vois toimia hyvin!
Samoin kookosöljy
En käyttäisi, koska maku. Munkkien paistoon sopii neutraali öljy, kuten rypsiöljy.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Oliiviöljy ei tykkää kuumentamisesta, siksi sitä ei kannattaisi käyttää edes paistorasvana.
Harhakuvitelmaa.. Oliiviöljyssä on enemmän kertatyydyttömättömiä rasvahappoja, kuin rypsi/rapsiöjyssä,joka taas sisältää enemmän monityydyttömättömiä rasvahapoja, jotka ovat kuumuudelle herkempiä.
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Millähän arvelet Espanjassa, Kreikassa ja Italiassa paistettavan?
Vierailija kirjoitti:
Voi mutta siitä tulee liian vahva maku. Eli ei hyvä. Paistuu toki siinäkin.
Mitä jos teenkin suolaisia välimerellisiä munkkeja, joiden täytteenä on oliiveja,fetajuustoa,korianteria ja aurinkokuivattuja tomaatteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Millähän arvelet Espanjassa, Kreikassa ja Italiassa paistettavan?[/quote
Auringonkukkaöljy sopii paistamiseen
Parasta olisi laardi, sian rasva.
Mistä sitä voisi ostaa?
KOOKOS rasva parasta munkkien paistamiseen.
Sehän on kovaa rasvaa, mutta, eihän munkkeja syödä kuin satunnaisesti. Useinkin vain Vappuna.
Joten ei kummoista haittaa ole jos käyttää vain munkkien paistamiseen kookosrasvaa.
Lapsuudessa äiti paistoi Suvikullassa. Oli niin herkullisia maukkaita munkkeja..
Vierailija kirjoitti:
KOOKOS rasva parasta munkkien paistamiseen.
Sehän on kovaa rasvaa, mutta, eihän munkkeja syödä kuin satunnaisesti. Useinkin vain Vappuna.Joten ei kummoista haittaa ole jos käyttää vain munkkien paistamiseen kookosrasvaa.
Palmuöljy on hyvä myös vaikka ei ole niin kovaa.
Voi käyttää, jos haluaa oliiviöljylle maistuvia munkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos teenkin suolaisia välimerellisiä munkkeja, joiden täytteenä on oliiveja,fetajuustoa,korianteria ja aurinkokuivattuja tomaatteja?
No sitten teet. Tuskin ap kuitenkaan sellaisia tarkoitti, kun ei erikseen maininnut poikkeavasta täytteestä.
Olen paistanut banaanilettuja oliiviöljyssä ja söin hyvällä mielin. Yhden hengen talouteen en viitsi ostaa useita öljyjä, kun niitä käyttää niin harvoin.
Rypsi öljy paras auringon kukkaöljy kakkonen mutta jos et halua lihoa tee tavallisesti uunissa pullia vähennä sokeria laita päälle pähkinä rouhetta.Tee itse mustikkahilloa ja kinuskia kinuski lihottaa.Silloin kun paistaa paljon pitää lähellä olla vähintään sammutuspeitto.Pursottimella voi työntää hilloa vähän sisään.
Vierailija kirjoitti:
Olen paistanut banaanilettuja oliiviöljyssä ja söin hyvällä mielin. Yhden hengen talouteen en viitsi ostaa useita öljyjä, kun niitä käyttää niin harvoin.
Ei lettuja paisteta öljyssä, vaan margariinissa tai voissa.