Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka kommentoivat ulkonäköäsi pyytämättä

lyttyynlyöty likka
24.04.2022 |

Se on todella moukkamaista sanoa ihmiselle tämän kävelytyylistä. Tai harmaantuneista hiuksista. Tai huomauttaa että olet väsyneen näköinen. Lista on loputon, mutta luulevatko nämä tyypit etten itse tiedä esim. harmaista suortuvistani.
Nämä ihmiset oikein kyttäävät pistävällä tuijotuksella, että saavat sanoa jotain ikävää muista paikallaolijoista.
Jos ei oikeasti voi sanoa sille toiselle mitään "kivaa", niin olisiko parasta olla vain hiljaa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysyä erossa moukista, jos suinkin mahdollista.

Vierailija
2/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella kyllästynyt tuohon. Vielä kun tapahtuu aion vastata samala mitalla. OI kuin väsynyt olet. ONko tapahtunut jotain,juuri kun olen aittanut sievän pienen päivämeikin . Ja päinvastoin, kun olen kulahtanut enkä meikannut, OI kuin pirtsakka olet.Miten oletkin noin virkeän näköinen . Itse en koskaan kommentoi muitten ulkonäköä ,en ainakaan negatiivisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo menee samaan kategoriaan kuin jotkut huutelijat kokevat tarvetta sanoa seksikkäästä pepusta tai vihellellä perään. Ei sekään ole kehu, esineellistämistä ja moukkamaista. En ymmärrä miksei aikuiset ihmiset osaa jättää toisten ulkonäköä rauhaan.

Vierailija
4/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on tarve huomautella negatiivisesti toisten ulkonäöstä, koska ovat itse epävarmoja ja tyytymättömiä omaansa.

Vierailija
5/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan pitäisi poistua. Mutta nämä kommentit tulevat monasti puun takaa. Möläytystä saattaa edeltää ihan asiallinen keskustelu, ja sitten tulee se viiltävä huomio. Huomaan että välttelen tätä ihmistä sitten hetken aikaa. Mietin että joskus vielä kysyn, että miksi kommentoit niin negatiivisesti. Mutta sitä vain jotenkin jäätyy, ja koittaa poistua paikalta vähin äänin.

Vierailija
6/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää edes positiivisista kommenteista yleensä. Eli ulkonäkökehut. Vaivaannuttavia. Jonkun vaatteen kehuminen vielä menee, jos sitä ei liitetä siihen että näyttää hyvältä mun päällä. En tarvitse tätä tietoa kenenkään mielipiteestä. Minua ei kiinnosta olla kaunis. Jos haluat tietää mistä ostin kenkäni niin se on eri asia. En tiedä olenko vähemmistössä tämän mielipiteeni kanssa? Olen vain niin kyllästynyt kuulemaan tuota. Vuosiin en ole korostanut mitään ja ei auta.

Vierailija
7/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyttyynlyöty likka kirjoitti:

Niin varmaan pitäisi poistua. Mutta nämä kommentit tulevat monasti puun takaa. Möläytystä saattaa edeltää ihan asiallinen keskustelu, ja sitten tulee se viiltävä huomio. Huomaan että välttelen tätä ihmistä sitten hetken aikaa. Mietin että joskus vielä kysyn, että miksi kommentoit niin negatiivisesti. Mutta sitä vain jotenkin jäätyy, ja koittaa poistua paikalta vähin äänin.

Harjoittele vaikka peilin edessä sanomaan napakka vastaus. Olipa tökerö kommentti tms.

Älä päästä lähellesi tällaisia ja välttele jatkossa paitsi ehkä sitten, jos pyytää anteeksi.

Vierailija
8/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kuitenkaan pyytää kehumaan/ haukkumaan omaa ulkonäköä.

Antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Vanhemmiten kaikkeen osaa yleensä suhtautua.

Vierailija
9/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi ketään millään tavalla. Sulla saa olla eri meikit tai kampaus vaikka joka päivä mutta mitään kommenttia et niistä saa.

Vierailija
10/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt että saavat jotain mielihyvää arvostellessaan muita. Tai normaalisti ihmiset havainnoivat jopa niitä negatiivisia asioita, mutta eivät sano niitä ääneen. Ja tämä ihminen loukkaantuisi varmasti verisesti jos paukauttaisin vastineeksi, että sinä se aina jaksat arvostella. Jonain päivänä kyllä kerään rohkeuteni, jospa sitten havahtuisi omaan käytökseensä.

11/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoinnin syynä voi olla möläyttelytaipumus eli sosiaalinen tahdittomuus.

Joissain tapauksissa se voi olla tietoista. Nuorena minulla oli koulukaveri, joka oli epävarma omasta ulkonäöstään. Huomasin hänen säännönmukaisesti sanovan jonkun pistävän kommentin seuralaisen ulkonäöstä heti vuorovaikutustilanteen alussa. Hän sanoi sen huumorin varjolla, naurahtaen samalla.

Vasta aikuisena olen miettinyt, että ehkä hän sillä yritti ennalta "laimentaa" omaan ulkonäköönsä mahdollisesti kohdistuvan kommentoinnin merkitystä. Eli että hän ei joutuisi yksin arvostelevan huomion kohteeksi, vaan muidenkin ulkonäköä olisi siinä vaiheessa jo arvosteltu – hänen toimestaan.

Vierailija
12/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain on tarve huomautella negatiivisesti toisten ulkonäöstä, koska ovat itse epävarmoja ja tyytymättömiä omaansa.

Ei oikeuta huomauttelua silti. Eräs entinen kaverini kommentoi liikakilojani ja sanoi sitten tekevänsä näin, koska on kärsinyt syömishäiriöstä. Huomauttelun aikana oli itsekin ylipainoinen, itse en koskaan sanonut hänelle mitään ulkonäöstään.

Vierailija
13/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että tämä ihminen on hieman sosiaalisesti kömpelö. Ja tiedän ihmisiä jotka töksäyttelevät asioita harmittomasti. Mutta välillä tuntuu että tällä ihmisella oikein raksuttaa päässä kun hän rekisteröi toisen ihmisen ulkonäköä. 

Vierailija
14/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se elämä hankalaa noin herkkänahkaisena kuin ap.

Vierailija
15/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko rumilus poistua, kiitos.

Vierailija
16/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut silmätikkuna.Sievät hiukset ja muutenkin kivan näköinen.En ole mitenkään pöyhistellyt sillä mutta on se maksanut paljon . Olisi pitänyt nuorena lähteä ulkomaille ja tehdä karriääriä. Kun sitä tarjottiin monesta suuntaa. 

Vierailija
17/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeuta huomauttelua silti. Eräs entinen kaverini kommentoi liikakilojani ja sanoi sitten tekevänsä näin, koska on kärsinyt syömishäiriöstä. Huomauttelun aikana oli itsekin ylipainoinen, itse en koskaan sanonut hänelle mitään ulkonäöstään.

Ulkonäön kommentointi menee kyllä tosissaan ihon alle. Ja pahinta se on siksi että et ole pyytänyt mielipidettä muilta. Mä en vaan ymmärrä näitä ihmisiä. Eikö tosiaankaan ole muuta puhuttavaa kuin toisen ulkonäkö. Itselleni monasti on ollut voimanponnistus mennä ihmisten ilmoille, ja sitten tulee se kommentti ulkonäöstäsi. 

Vierailija
18/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen anoppi tokaisi "herranjumala kun sulla on lyhyet jalat!". Olin niin äimistynyt, etten osanut kuin nauraa.

Oli jollain tapaa katkeroitunut ja kylmä ihminen, syöpä korjasi jokunen vuosi sitten. Harmi..

Vierailija
19/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyttyynlyöty likka kirjoitti:

Samat kokemukset täälläkin, ja monilla muilla. Mä olen ollut joskus kaunis, ja silloin naiset esim. joissain illanvietoissa suhtautuivat nuivasti, eivätkä puhuneet minulle pahemmin mitään. Nyt kun olen heidän ilokseen lihonut, alkaa tulla kommenttia ja minutkin "otetaan huomioon" ;D Yleensä se on "Olet lihonut", eli kerrotaan että mulla sitä painoa on, koska ilmeisesti en itse tiedä sitä.

Kerran kun olimme miehen kanssa iltamenoilla, niin yksi puolituttu nainen änkesi samaan pöytään ja kysyi tarviitko kahta tuolia. Silloin kyllä jo ihmettelin moista moukkaa. Hymyilin säälivästi. Jälkeenpäin tajusin, että olisin voinut tokaista, että kiitos, voitkin antaa mulle omasi, kun tilastasi päätellen oletkin jo päivystänyt  tälle illalle ihan kiitettävästi. 

Nyt on painon pudotus hyvässä vauhdissa, joten loppunee taas tuo seurani haku.

Vierailija
20/52 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun entinen anoppi tokaisi "herranjumala kun sulla on lyhyet jalat!". Olin niin äimistynyt, etten osanut kuin nauraa.

Oli jollain tapaa katkeroitunut ja kylmä ihminen, syöpä korjasi jokunen vuosi sitten. Harmi..

Kukahan se katkeroitunut on? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi