Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyllistettiinkö teitä muita lapsena Afrikan lasten nälänhädällä syömään lautanen tyhjäksi?

Vierailija
24.04.2022 |

Itse en koskaan ymmärtänyt, mitä se olisi heitä auttanut, söin tai en. Varsinkin silloin kun näin keittäjän tyhjentävän ruokalan "possun astian" biojäteroskikseen.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuhoisien EU agendojen jälkeen joudutaan sanomaan lapsille että ei ole mitään syötävää lautasella kun rikas rahastava EU eliitti on vienyt kaikki rahat.

Vierailija
62/69 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syyllistettiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin tuon mutta meillä kotona ei. Äiti sanoi että otatte ruokaa sen verran kun jaksatte syödä, mielummin ensin vähä vähemmän ja sitten lisää jos siltä tuntuu. Koskaan ei jääny lautaselle ruokaa tällä neuvolla.

Vierailija
64/69 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin somput mitä suomessa näkee on aika laihoja

Vierailija
65/69 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään se olisi syy jättää syömättä jos sillä saisi tapettua muutaman afrikkalaisen nälkään.

Vierailija
66/69 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja vastasin siihen että lähetetään ne ruuat Afrikkaan. Sain taas kerran kuulla olevani näsäviisas kakara, mutta sitä kuulin niin paljon, että eipä sillä mitään vaikutusta ollut. Nykyään olen oikeastaan ylpeä siitä! Huomasin myös varhain tekopyhyyden opettajien ajatusmaailmassa ja asenteissa. Puhuttiin kauniisti, kuinka kaikki ovat arvokkaita, eikä ketään saa kohdella huonosti ja läpä läpä lää.. Mutta koulukiusaamiseen ei puututtu mitenkään jos ja kun ei ollut ns. paremmasta perheestä. Syytettiin kiusattua, että mitäs olet tuollainen ja omaa syytäsi on. Meni kyllä kaikenlainen luottamus ja kunnioitus kaikkia auktoriteetteja kohtaan lopullisesti. 

Vierailija
67/69 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta isä sanoi aina äidille että jos et anna tulee isomunainennneekeri painaa väkisin

Vierailija
68/69 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen sisäistänyt lautasen tyhjäksi syömisen niin nuorena, etten muista. Se on aina ollut itsestäänselvyys eikä minua ole pakotettu ottamaan lautaselle sellaista, mitä en halua syödä, vaikka olin nirso lapsi. Niitä ruokia, joita söin, söin mielellään ja paljon

Vierailija
69/69 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät ikinä maininneet Afrikan nälkäänäkeviä, ei koskaan. 

Mutta ala-asteen hullu opettaja jaksoi meitä 9-10 vuotiaita Afrikan nälänhädästä syyllistää seitkytluvulla. Se nälänhätä oli  ihan kokonaan meidän syytä ! Maapallon aikuisilla ei vissiin ollut mitään osuutta asiaan. 

Sekin opettajaa kiukutti kun joskus keiton kanssa oli tarjolla niitä yksittäispakattuja sulatejuustoviipaleita. Voi miten opettaja niistä raivosi, oli kuulemma liian hienoa ym.