Mistä motivaatiota liikunnan harrastamiseen?
Motivoikaa mut liikkumaan! Olen todella epäurheilullinen, enkä osaa itsekseni tehdä juuri muuta kuin kävellä. Mikään laji ei erityisesti kiinnosta, mutta olo on huono ja housut kiristää. Normaalipainossa kuitenkin vielä tähän asti. Lisäksi mulla on pieniä lapsia, jotka hoidan arkisin käytännössä yksin kokopäivätyöni ohella. Pienempien lasten kanssa kävin paljon vaunulenkeillä ja se olikin kivaa. Nyt he ovat jo sen verran isoja, että eivät istu rattaissa, mutta eivät jaksa tosi pitkiä lenkkejä ja kävelevät hitaasti. Parhaat vinkit kasaan, miten sohvaperuna voisi kuntoutua ihmiseksi, samalla kun vahtii lapsosia.
Kommentit (4)
Veikkaan ettei sitä motivaatiota tyhjästä nyhjästä, vaan tarvii eka alkaa liikkumaan, josta hyvän olon kautta saa sitten innostusta ja motivaatioo jatkaa sitä
Jos jaksat kävellä, niin kokeile tehokävelyä tai intervalleja yhdistäen kävelyä ja juoksua. Saat nopean treenin, joka tehostaa aineenvaihduntaa ja endorfiineja. Kävely itsessään on usein tylsää ja liian tehotonta ja ei tuota tuloksia.
Yksi ryhmäliikuntatunti tavoitteeksi viikkoon, että saat itsesi sohvanpohjalta.
Sen täytyy siis olla liikuntamuoto, jota tehdessä voi samalla vahtia lapsia?
Hanki käsipainot, vaikka kahden kilon painoiset, ja tee askelkyykkyä tai askelkyykkykävelyä niiden kanssa kotona.
Hanki hulavanne ja pyöritä sitä tietty minuuttimäärä päivässä.
Näissä liikuntamuodoissa on hyvää se, että niitä on helppo tehdä oikein (esim. Youtubessa on ohjevideoita) ja oikein tehtynä ne ovat tehokkaita. Kun liike tuntuu lihaksissa, tietää itse, että siitä on hyötyä, mikä motivoi jatkamaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olisiko kuntopyörä tai joku juoksumatto hyvä ratkaisu?