Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on vihainen kun olen priorisoitunut lapsen parisuhteemme edelle. Mutta miten muuten se voisi mennä?

Vierailija
24.04.2022 |

Meillä on juuri kaksi täyttänyt lapsi. Yhdessä suunniteltu ja haluttu. Mies on ollut jo pidempään vihainen siitä, että olen priorisoinut vauvan ja nyttemmin taaperon parisuhteemme edelle. On katkera ja usein aloittaa riidan asiasta.

Selittäkää minulle miten muuten asia voisi olla. Vauva ja pieni lapsi tarvitsee jatkuvaa hoivaa ja huolenpitoa. Meillä ei ole mummeja ja kummeja hoitamassa lasta. Jo vauvana lapsi nukkui vain lyhyissä pätkissä (ja päiväunia vain liikkuvissa vaunuissa), yhä heräilee öisin. Ei ole ollenkaan itsekseen viihtyvää tyyppiä, ei ollut vauvanakaan, ja tällä hetkellä vauhtia on enemmän kuin järkeä eli on täysin vahdittava. Joku aikuinen on siis käytännössä koko ajan kiinni lapsen vahtimisessa tai hoitamisessa, ollut aina näin, koska ei lasta voi jättää yksin, tapahtuu tuhoja heti, vauvana huusi täyttä kurkkua jos jäi hetkeksi yksin. Ja useimmiten se olen minä joka ole lapsen vahtimisessa/hoitamisessa kiinni koko ajan. Ja olen tietenkin iltaisin aika väsynyt, kaadun sänkyyn ja nukahdan. Olen päivisinkin usein väsynyt.

Miten minä käytännössä voisin priorisoida tässä parisuhdetta? Millä ajalla? Ollaan joskus palkattu hoitaja kotiin kun ollaan käyty kaksin jossain, mutta harvoin tähän on varaa eikä se ole tilannetta muuttanut mihinkään, mies on yhä vihainen.

Kommentit (1809)

Vierailija
1681/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs viisas nainen kerran sanoi: "Nainen, kun menet naimisiin ja perustat perheen, niin muista, että miehesi tulee aina olemaan lapsistasi vanhin."

Ja eikö se olekin enemmän sääntö, kuin poikkeus, että vanhin lapsi inhoaa ensimmäistä pikkusisarustaan tämän viedessä leijonanosan äidin huomiosta ja hoivasta? Miehesi käyttäytyy, kuin normaali taapero, mutta kai se ohi menee sitten, kun kääröstä kasvaa kaveri futiskentälle

Nämä "viisaat naiset", jotka pyrkivät näkemään miehensä yhtenä lapsista, lienevät enimmäkseen eronneita.... 

Vierailija
1682/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti lievästi keskenkasvuinen on sun miehes. Ei sit itse taida lasta priorisoida ollenkaan.

Olette nyt perhe, eikä miehesi oikeasti ymmärrä sitä?

Ei sitä muu selitä kyl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se mies siis käytännössä haluaisi sinulta? Mitä tarkoittaisi, että priorisoisit miehen?

Onko tuo vain kauniilla kielellä ilmaistuna se, että haluaa seksiä?

Mikä siinä on ongelma, jos haluaa seksiä parisuhteessa, mies tai nainen? 

Mikä siinä on ongelmana jos ei halua seksiä vauva aikana tai noin muutenkaan?

Pakollista se ei kenellekään liene ole.

Vierailija
1684/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas yksi tositarina siitä kuinka miehet haluaa vaan seksiä. Aina ja ikuisesti.

Täydellistä.

Vierailija
1685/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on valitettavasti kaksi eri ikäistä lasta kotona. Vanhemman kasvatus on unohtunut aikoinaan eikä nuoremmankaan kasvatus ole napakymppi.

Vierailija
1686/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas yksi tositarina siitä kuinka miehet haluaa vaan seksiä. Aina ja ikuisesti.

Täydellistä.

Ja vastaklausuuli on klassikko että "ei tarvi sit ihmetellä jos ukko lähtee"

Siihen sanon: "sit saa mennäkin, ei kukaan sellaista ukkoa haluakaan"

Eli ei jää ikävä. Ettäs tiedätte.

Vierailija
1687/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se mies siis käytännössä haluaisi sinulta? Mitä tarkoittaisi, että priorisoisit miehen?

Toivoisin, että oikeakielisyys olisi pakollista. Ole-sana lauseesi lopussa on tarpeeton. 

Vierailija
1688/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä, että miehesi yhtyy sinuun nukkuessasi.

Vierailija
1689/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellistä.

Ja vastaklausuuli on klassikko että "ei tarvi sit ihmetellä jos ukko lähtee"

Siihen sanon: "sit saa mennäkin, ei kukaan sellaista ukkoa haluakaan"

Eli ei jää ikävä. Ettäs tiedätte.

Tää onkin paras testi siihen onko mies oikeasti kaiken vaivan arvoinen.

Parhaat yksilöt kyllä jää riippumatta jopa seksistä tai muista vastoinkäymisistä, sairaudesta ja mitä näitä nyt on.

Vierailija
1690/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin, että oikeakielisyys olisi pakollista. Ole-sana lauseesi lopussa on tarpeeton. 

Muttei turha

Vierailija
1691/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä, että miehesi yhtyy sinuun nukkuessasi.

Repsahdus...🤣🤣🤣🤣🤣

Paras vinkki

Vierailija
1692/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ukko on läheisriippuvainen?

No ongelma se on sekin. Ehdota terapiaa sille.

Vierailija
1693/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt miten muuten se voisi mennä?

Tässä yksi vaihtoehto jota voit pohtia:

- Huomioi vain ja ainoastaan mies

- Unohda lapsi ihan kokonaan

- Kysy viikon päästä mieheltä onko nyt hyvä? (kun lastensuojelu on jo noutanut lapsenne)

Missä ihmeen maailmassa sun miehes elää?

Kun naisesta tulee äiti, lapsi on AINA ensin. Aina ja ikuisesti.

Vierailija
1694/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ego miehellä joka ei omaa lasta perheessä kestä prioriteettina.

Vierailija
1695/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellistä.

Ei varmasti kaikki miehet, joillekin se kuitenkin on omanarvon mitta, että on aina haluttu, joka tilanteessa. Se voi olla kova pettymys, kun vauvan tulon jälkeen on jonkun aikaa naisen seksihalut vähissä. Ja ei kaikkien naisten, ollaan kaikki erilaisia.

Vierailija
1696/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakakaa lapsen hoito siten, että kumpikin tekee yhtä paljon ja, että kummallekin vanhemmalle jää yhtä paljon omaa aikaa, esim. 1 h päivässä. Silloin saat levättyä itse ja voitte viettää yhteistä aikaa illalla, kun lapsi menee nukkumaan.

Mies tekee pitkää päivää töissä. Ei minulla ole ollut sellaista omaa rentoutumisaikaa vauvan syntymän jälkeen ollenkaan. Päiväunien aikana en siis ole päässyt itse lepäämään, koska pitää työntää vaunuja. Töiden jälkeen kun mies on hetken lapsen kanssa menee se aika minulla ihan omien asioiden hoitamiseen: maksan laskuja, käyn suihkussa, kirjoitan muutamat viestit, saatan laittaa ruokaa tai vaikka leikata varpaankynnet ja mitä näitä nyt on, pieniä asioita joita nyt vain pitää hoitaa. Ap

Ei tämä mitenkään koko kuviota ratkaise mutta itse opin kantapää kautta sen, että Kaikki mitä pystyt tekemään vauvan kanssa niin tee vauvan kanssa: suihkussa voi käydä lapsen kanssa ainakin. Lapselle voi jutella samalla kun leikkaa kynsiä. Ruuan jos pystyt tekemään niin että lapsi on vaikka sitterissä ja juttelet hänelle samalla.

Näin ei mene se "oma aika" ihan hukkaan kun hoitaa vaan niitä pakollisia juttuja.

Vierailija
1697/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt miten muuten se voisi mennä?

Tässä yksi vaihtoehto jota voit pohtia:

- Huomioi vain ja ainoastaan mies

- Unohda lapsi ihan kokonaan

- Kysy viikon päästä mieheltä onko nyt hyvä? (kun lastensuojelu on jo noutanut lapsenne)

Missä ihmeen maailmassa sun miehes elää?

Kun naisesta tulee äiti, lapsi on AINA ensin. Aina ja ikuisesti.

Kyllä, ja saman pitäisi tapahtua myös miehelle. Lapsi on tärkein.

Vierailija
1698/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi oli osa elämääsi jo ennen kuin se kakara oli edes olemassa joten miksi vauvan pitäisi olla sinulle tärkeämpi kuin miehesi, varsinkin kun hän on isompi ja vanhempi kuin se kakara?

Vierailija
1699/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kannattaa valita puolisoiksi sellaisia miehiä, joita ei seksi eikä muukaan naisen huomio kiinnosta. Kun kumppani on tasaveroinen tuossakin suhteessa, niin ongelmaa ei tule. Kumma ettei noista asioita ole puhuttu jo ennen yhteen muuttamista. 

Mitäs parisuhdetta se enää on? ei seksiä? ei yhdessä nauttimista? eikö se nainen itsekkin haluaisi joskus nauttia jostain??

Vierailija
1700/1809 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni satavuotiaaksi, kun sanon, että lapsen koti on vanhempien suhde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi