Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkkoon kuuluvat aina kritisoivat muita uskontoja siitä ettei lapsi saa päättää itse mihin kuuluu. Mutta eikö juuri lapsikaste ole käytössä ev.lut. kirkossa?

Vierailija
24.04.2022 |

Eihän lapsikasteen saava saa itse päättää mihin kuuluu?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajat ei kasta lapsia.

Vierailija
2/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tällaista oot saanut päähäsi. Todista ensin väitteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on homma väärinpäin. Ateistit aina kritisoivat kirkkoa siitä, ettei lapsi saa itse päättää mihin kirkkokuntaan lapsi kuuluu. Mikä on aika naurettava argumentti, kun ei se lapsi saa päättää mitään muitakaan isoja asioita. Vanhemmat saa ihan rauhassa aivopestä lapsensa syömään lihaa tai persuksi/vasemmistolaiseksi, mutta uskonto on jotain ihan kamalaa.

Vierailija
4/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, onko joku uskovainen tai ateisti, kirkkoon kuuluva tai kuulumaton. Valittajia löytyy kaikkialta oli uskonnollisesta vakaumuksesta riippumatta.

Vierailija
5/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkot pitäisi sulkea ja kieltää lailla. Niistä ei seuraa kuin sotia.

Vierailija
6/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä se sama ihminen, joka teki tuon nuorten naisten hiukset ponnarilla -avauksen? Vaikutatte suunnilleen yhtä älykkäiltä.

Vierailija
7/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkosta voi erota ihan yhtä lailla kuin siihen liittyä.

Eikä kaste määritä kenenkään uskomusta. Asialla on just tasan se merkitys, minkä sille antaa.

Ja kyllä minä vanhempana päätän hyvinkin monesta asisata alaikäistä lastani koskien. Ei se silti tarkoita sitä, etteikö lapsellani ole omaa mielipidett tai päätösvaltaa. Iän ja ymmärryksen lisääntyessä myös oman vastuun määrä lisääntyy. Lasta voi kasvattaa kunnioittaen, vaikka hänen ei kaikesta omaan elämään liittyvästä anna vielä vauvana päättääkään.

Vierailija
8/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaste liittää lapsen kirkkoon tulevaksi kirkollisveron maksajaksi ja kirkon uskonnon opiskelijaksi koulussa.

Jos lasta ei kastettaisi häneltä itseltä kysymättä, niin lapsi tuskin itse kirkkoon liittyisi eikä veroja maksaisi eikä varsinkaan kuuntelisi koulussa, että Jeesus käveli vetten päällä.

Vierailija
9/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullinen vanhempi ei liitä vauvaansa mihinkään poliittiseen puolueeseen tai uskontoon vaan kunnioittaa lastaan niin paljon, että antaa lapsen itsensä liittyä aikuistuttuaan mihin porukkaan haluaa, jos haluaa.

Vierailija
10/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapakristillisyydessä on paljon hyvää. Kasteet, konfirmaatiot, häät jä hautajaiset, joulut, pääsiäiset ja pyhäpäivät eli sunnuntait rytmittää paitsi vuodenkiertoa, myös elämänkiertoa. Lisäksi raamatussa on paljon elämänohjeita.

Vierailija
11/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapakristillisyydessä on paljon hyvää. Kasteet, konfirmaatiot, häät jä hautajaiset, joulut, pääsiäiset ja pyhäpäivät eli sunnuntait rytmittää paitsi vuodenkiertoa, myös elämänkiertoa. Lisäksi raamatussa on paljon elämänohjeita.

Tuon logiikan mukaan islaminuskossa ja kaikissa muissakin uskonnoissa on täsmälleen yhtä paljon hyvää.

Vierailija
12/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä ap. Minä olen uskovainen, mutta minulla ei ole tarvetta kritisoida muiden uskomisia. Uskontoja keppihevosena hirmutekoihin käyttävien ihmisten tekoja sen sijaan voin kritisoida ja tuomita ja pitääkin. Mutta noin muuten tässä tavallisessa arkielämässä minulla ei ole mitään ongelmaa. Mulla on ateistikavereita, mus li mi kavereita, ihan tavallisia tapaluterilaisia kavereita jne. Typeryksiä putkiaivoja, kuten ap, kaveripiiriini ei kuulu.

Vierailija
13/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit yleensä ottaen ovat älyllisempiä kuin jumalauskovaiset.

Vierailija
14/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat juhlia, joita ateistit ja intersektionaalit eivät voi korvata millään. Elämästä tulee ilman noita tylsää ja merkityksetöntä, kaikki päivät yhtä ja samaa. Lisäksi koko länsimainen kulttuuri perustuu juutalaiskristilliseen etiikkaan ja moraaliin, kun tämä menetetään, menetetään myös yhteinen kieli. Emme ymmärrä enää toisiamme, tämän seuraukset tulevat olemaan arvaamattomat. Intersektionaalinen postmoderni uusiokieli ja etiikka tarvitsee lain ja virkavallan taakseen, jotta sitä noudatettaisiin, kuten kommunismissa.

Vierailija
15/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon logiikan mukaan islaminuskossa ja kaikissa muissakin uskonnoissa on täsmälleen yhtä paljon hyvää.

Ei tietenkään tarkoita. Ei muutamaan lauseeseen saa nyt ihan kaikkea mahtumaan.

Vierailija
16/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuullinen vanhempi ei liitä vauvaansa mihinkään poliittiseen puolueeseen tai uskontoon vaan kunnioittaa lastaan niin paljon, että antaa lapsen itsensä liittyä aikuistuttuaan mihin porukkaan haluaa, jos haluaa.

Mutta tuossahan on jo politiikkaa, vastuullinen vanhempi samalla logiikalla antaa 7-vuotiaan itse päättää, mitä hän haluaa opiskella, liikunta on turhaa, ainakin suunnistus, niille tunneille ei ole pakko mennä.

Vierailija
17/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko loi yhteiset säännöt, joita vastaan ateistiset kommunistit ovat aina taistelleet, ja kun voittivat seuraukset nähtiin ja koettiin. Kristinusko on kommunistin mielestä paha, koska se perustuu ihmisen omaan vastuuseen itsestään.

Vierailija
18/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko loi yhteiset säännöt, joita vastaan ateistiset kommunistit ovat aina taistelleet, ja kun voittivat seuraukset nähtiin ja koettiin. Kristinusko on kommunistin mielestä paha, koska se perustuu ihmisen omaan vastuuseen itsestään.

Uuskommunismi yrittää korvata uskonnon etiikan ja moraalin lainsäädännöllä, tähän ei kirkko koskaan sortunut. Jeesuksen ohjeen mukaan kirkko ja maallinen oikeus erotettiin jo aikoja sitten lännessä, se mikä kuuluu Jumalla on Jumalan, ja se mikä kuuluu Keisarille on Keisarin. Tätä ei Islam ole tehnyt.

Intersektionaalit eivät ymmärrä ns. Korkeampia arvoja, vaan sekoittavat ne maalliseen oikeuteen. Yksinkertaistettuna: ei voi kirjoittaa lakia, missä rangaistaan ihmisiä siitä, jos ne eivät ole ”kivoja”. Intersektionaalit kieltävät sanoja, tähän ei kirkko koskaan sortunut.

Vierailija
19/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypit retkahti aloittajan olkiukkoon.

Vierailija
20/38 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat juhlia, joita ateistit ja intersektionaalit eivät voi korvata millään. Elämästä tulee ilman noita tylsää ja merkityksetöntä, kaikki päivät yhtä ja samaa. Lisäksi koko länsimainen kulttuuri perustuu juutalaiskristilliseen etiikkaan ja moraaliin, kun tämä menetetään, menetetään myös yhteinen kieli. Emme ymmärrä enää toisiamme, tämän seuraukset tulevat olemaan arvaamattomat. Intersektionaalinen postmoderni uusiokieli ja etiikka tarvitsee lain ja virkavallan taakseen, jotta sitä noudatettaisiin, kuten kommunismissa.

Jaa kyllä mä olen juhlinut nimiäisiä, häitä, syntymäpäiviä, nimipäiviä, vappua, halloweenia, juhannusta yms. Vaikka olen ateisti.

Ei ole kaikki ole yhtä ja samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi