Oletko koskaan soittanut 112?
Kommentit (57)
Olen itselleni. Rytmihäiriö, joka osoittautui flimmeriksi.
Vierailija kirjoitti:
Kerran olen soittanut. Käytin koiraa illalla ulkona pääsin todistamaan hiljaisella pätkällä huomaamattomasti, kuinka nuori urho pahoinpiteli nuorta naista, ilmeisesti tyttöystäväänsä. Näytti pahalta. Nainen itki ja huusi apua... Partio sitten soitteli mulle vielä myöhemmin kysyäkseen lisävinkkiä, kun eivät olleet pariskuntaa tavoittaneet.
Painu sinä paskoja novelleja rustaava m i esvihaaja v i t t u u n!
Soitin kerran kun edessä ajavan kuorma-auton lavalta alkoi tippumaan tavaraa, lähinnä rakennusjätteitä. Soitin jotta poliisi tulisi ja ottaisi asian hoitoon. Itse jättäydyin suosiolla vähän matkan päähän. En uskaltanut ohittaa.
En ihan muista, mihin numeroon olen soittanut, kun joskus aikaisemmin oli eri numerot poliisia, palokuntaa ja ensiapua varten. Mutta olen kuitenkin soittanut, kun olen löytänyt kadulla makaavan reagoimatotman ihmisen, jonka takaraivosta valuu verta.
Ja sitten myös kun aamuyöstä havaitsin lähistöltä nousevan paljon sankkaa savua niin että pakko olla tulipalo, mutta kuitenkin niin kaukaa, että oli nopeampi soittaa kuin mennä katsomaan. Vuorokaudenaika tosiaan oli sellainen, ettei ihmisiä ollut paljon liikenteessä - keskellä päivää olisin varmaan ajatellut, että joku lähempänä oleva tietää paremmin mitä on tekeillä. Minulle ei vastattu yhtä nuivasti kuin kirjoittajalle 20 tuossa yllä, vaan kiitettiin ja kerrottiin että on jo saatu ilmoitus.
Lasten leikkikentän lähellä oli kasa huumeruiskuja, soitin jonku noukkimaan ne talteen ja varoittelin muutamaa koiranulkoiluttajaa (kyseessä hiekkatie, ei itse leikkikenttä)
Kaksi kertaa. Kerran kun nuoriso oli rikkomassa autiotalossa paikkoa. Sisäänsä ihan turha soitto, mutta oli tylsää.
Toisen kerran soitin, kun joku ajoi meidän perään liikennevaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Jokusen kerran työni puolesta ja yleensä päälläolevasta tilanteesta. Olen soittanut myös aikoinaan 000 numeroon ja 10022 numeroon vielä vuosituhannen alkupuolella.
Helsingissä löytyi autosta sydänkohtaukseen kuollut mies, jonka puhelimen viimeisimmissä soittotiedoissa oli kymmenen soittoa numeroon 911.
haha! tollo äijä
Joo. Känniset tappelivat ja mätkivät toisiaan keskellä yötä ikkunani alla.
Useita kertoja. Syitä on ollut monia, suurin yksittäinen syy on ollut lapseni sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Kerran.
Olin kävelyllä kun huomasin että eräässä ravintolassa on tulipalo.
Puhelimeen vastasi todella kettuuntunut nainen. Ensin hönkäisi että jaahas, se palo on sittenkin totta. Oli jo kuulemma aikaisemmin soitettu. Sitten rupesi tivaamaan osoitetta. Olin itselleni vieraassa kaupungissa enkä nähnyt missään lähistöllä tien nimeä eikä ohikulkijoita ollut niin myöhään illalla. Elettiin aikaa ennen älypuhelimia. Koitin selostaa missä olen mutta langan toisesta päästä kuului tuhahtelua ja nainen sanoi että kai ymmärrän että vajailla tiedoilla ei pysty palokuntaa lähettämään ja minun pitäisi tietää tarkka osoite jos soitan hätänumeroon. Ymmärrän kyllä että palokuntaa ei kannata lähettää hakuammuntana jonnekin mutta olisiko minun pitänyt jättää ilmoittamatta? Jäi todella huono maku tuosta puhelusta.
samantapainen kokemus, soitin apua lapselle . Hätäpäivystäjä lähinnä vittuili.
Elämäni aikana vajaa kymmenen kertaa.
Ainoastaan yhden kerran vastaavassa päässä ollut asiallista ja ystävällistä palvelua.
Muilla kerroilla enimmäkseen haukoittelua, voivottelua ja miltei vttuilua.
Olen kuitenkin jo 40v, eli en ihan turhasta mielestäni elämäni aikana ole soitellut.
En enää kovin herkästi soita, soittakoon joku muu.
Olen soittanut useammankin kerran.
Kolme kertaa epäillystä rattijuoposta, kahteen tuli poliisipartio tarkistamaan, yhteen ei löytynyt miehitystä. Kerran soitin edessäni tapahtuneen liikenneonnettomuuden vuoksi, poliisit tuli ja ambulanssia jäätiin kaipaamaan.
Neljä kertaa olen hälyytellyt apua vaimolleni. Appiukon kuolemastakin jouduin soittamaan.
Viimeisenä muistona on soitto pari vuorokautta puussa istuneesta kissasta. - ei antanut vielä aihetta toimenpiteeseen.
Olen. Muutaman kerran. Mm. eläin vaikeuksissa, kotirauhan häirintä, kuollut peura keskellä motaria, todistin päälleajon suojatiellä. Noi nyt tuli mieleen, on varmaan joku juttu vielä lisää.
Pari kertaa omien sydänoireiden takia.
Kaks kerttoo soittanna, ensimmäisse ja viimöse
Jokusen kerran työni puolesta ja yleensä päälläolevasta tilanteesta. Olen soittanut myös aikoinaan 000 numeroon ja 10022 numeroon vielä vuosituhannen alkupuolella.
Helsingissä löytyi autosta sydänkohtaukseen kuollut mies, jonka puhelimen viimeisimmissä soittotiedoissa oli kymmenen soittoa numeroon 911.