Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan soittanut 112?

Vierailija
23.04.2022 |

Miksi?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa. Ex sai aivoverenvuodon, myöhemmin kaatui kylppärissä ja lonkka meni, kerran oli halvausoireita, kerran verensokeri vaarallisen korkealla, olisko siinä kaikki hänen osaltaan. Itse olin hirvikolarissa, ja soitin ambulanssin ja poliisikin tuli. Ehkä siinä kaikki.

Vierailija
22/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt oikeasti edes hetki ennen kuin soitatte. Puolet kuvaillusta soitpista aiheuttaa turhaa työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa tarvinnut soittaa ambulanssia. Molemmilla kerroilla äänenvoimakkuus oli niin matala hätäkeskuksen päästä että en saanut ollenkaan selvää mitä sieltä sanottiin. Kerran tuli luuri korvaan hätäkeskuksen puolelta, piti soittaa uudestaan. Lisäksi eivät ymmärtäneet ohjeitani vaikka sanoin kaupungin, kadun nimen sekä ajo-ohjeen täysin yksiselitteisesti. Ambulanssista soittivat minulle ja sanoivat että hätäkeskus ei osannut kertoa osoitettakaan heille, minä sitten kerroin ja tulivat parissa minuutissa.

Vierailija
24/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Tulipalo oli lähellä yöllä.

Vierailija
25/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain, aina kun joku tarvinnut ambulanssia. Aikoinaan kun olin iltatöisså, niin soitin vähän väliä kadulla makaavista juopoista poliisin numeroon, silloin oli poliisilla oma numero. Palokuntaa en muista soittaneeni ikinä.

Vierailija
26/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa. Isälleni, joka kaatui polkupyöräillessä pahasti. Toisella kerralla näin, kun koululainen lensi pyöränsarvien yli (jotain meni etupyörän pinnojen väliin), ja oli jonkin aikaa tajuttomana. Oli muuten mielenkiintoista, että kun näin tuon koululaisen kaatumisen ja pysäytin autoni heti siihen viereen ja menin paikalle, niin seuraavaksi paikalle tullut ihminen heti kysyi, että törmäsitkö sinä? No miksi sitten pysähdyit, jos et törmännyt?

Siis mitä? Näin onnettomuuden ja olisi pitänyt mennä vaan ohi, kun en sitä ollut itse aiheuttanut?

Vierailija
27/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoitajan ominaisuudessa joutunut soittelemaan milloin mistäkin syystä.

Vierailija
28/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran. Läheinen psykoosissa. Eikä palannut sen koommin kotiin asumaan.

💜😭

Vierailija
29/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa edes laskea.

Eka oli kun nuoruuden ex yritti tappaa itsensä.

Nykyisimmän exän takia useinkin. Muutaman kerran kun uhkaili itsemurhalla, muutaman kerran kun oli pahoinpidellyt mut, kerran kun uhkasi psykooseissaan tappavansa mut.

Vierailija
30/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran soitin. Oltiin ystävän kanssa Helsingissä Dallape- puistossa kirpputorilla myymässä. Meidän vieressämme olevalle paikalle tuli mies, jolla oli veitsi ja joka myi huumeita pressun alta. Poliisit tulivat nopeasti ja veivät miekkosen mennessään. Myöhemmin yksi tuttu poliisi selitti, että jos puhelussa mainitaan sana "veitsi", niin asia siirtyy heti tärkeysjärjestyksessä ykkösluokkaan.

Vierailija
31/57 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

;(

Vierailija
32/57 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssia en koskaan, poliisin apua viikoittain kun olin lähikaupassa töissä. Niihin häke ei kyllä korvaansa lotkauttanut. Ei edes silloin kun minua lyötiin ja asiakasta kuristettiin erään henkilön riehuessa. Kerran jopa katkaisivat puhelun kun ilmoitin "ilmoita heti jos näet tätä henkilöä", huokaisi vaan että näitä on kuule niin paljon ettei ehdi tarkistella! Tuut, tuut, tuut 😂.

Yhteen pahoinpitelyyn tulivat nopeasti kun asiakkaat tappelivat ja toinen löi toisen pään siihen oven pidikkeeseen joka on maassa kiinni. Sellainen nuppi. Se nuppi teki niin ison reiän pahoinpidellyn päähän että mun takki värjäytyi hetkessä verestä kun yritin painella. Silloin kylläkin apua soitti asiakas, ei typerä myyjä niin apu tuli nopeasti. Poliisit ensin, ensiapu aikain päästä.

Vierailija
33/57 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kome kertaa. Kun mökkiini oli murtauduttu, kun asuntooni oli murtauduttu ja kun taloyhtiön kellarikomeroihin oli murtauduttu.

Vierailija
34/57 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittakaa sillä 112-sovelluksella niin näkevät heti kartalta missä soittaja on.

Vierailija
35/57 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran 12-vuotiaana kun äitini riehui kännipäissään pihalla ja rikkoi ikkunoita päästäkseen murtautumaan sisälle (asui eri osoitteessa). Isä käski soittaa, ja siitä äiti oli minulle ikuisesti katkera että olen sellainen petturi.

Vierailija
36/57 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun seiskaluokkalaisia lapsia meni tuhannen tuiterissa talomme ohi ja vielä keskellä vilkaasti liikennöityä tietä. Oman lapsen luokkakavereita ja lapselta olin jo aiemmin kuullut että kyseiset tyypit ovat ryypänneet joka päivä koko viikon (kesäloma). Ajattelin että ehkä vanhempia rupeaa nuorten asiat kiinnostamaan kun poliisi ja lastensuojelu ottaa yhteyttä, ja toki olin huolissani että jäävät auton alle siinä kunnossa.

Ärsyttää muuten hirveästi kun ei ole enää poliisille omaa numeroa, jotenki isompi kynnys soittaa hätänumeroon jos ei oikeasti ole hengenhätä.

Vierailija
37/57 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kerran kaverin sairaskohtauksen takia, kerran onnettomuuden takia ja kerran itsemurhatapauksen takia. 

Vierailija
38/57 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran soitin, kun joku oli heittänyt pitkäkseen bussipysäkille maahan. Olin noin 50 metrin päässä tien toisella puolen. Jäin seuraamaan heppua ja joku muu kerkesi mennä herättelemään tyyppiä, mutta han ei noussut ylös. Tuo joku muu poistui paikalta. Sitten tuli seuraava bussi pysäkille ja maassa makaava nousi ylös ja meni bussiin.  Soitin uudelleen häkeen ja kerroin mitä tapahtui.

Vierailija
39/57 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, kun pääkadulla keskellä ajorataa makasi sammunut nuorimies.

Vierailija
40/57 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen. Eka kerta kun isä sai sydänkohtauksen ( ja kuoli siihen)  sitten pari kertaa miehelleni  sammumisen ja saurauskohtauksen takai ja viimeisen kerran miehelleni kun kuoli tuvan lattialle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän