Alkuraskaus ja mies sopinut kavereiden kanssa kaikkia hippaloita
Mies on pitkälle toukokuuhun sopinut kavereiden kanssa illanistujaisia, siis sellaisia, johon osallistumme pariskuntana. Tiedän, että nämä illanvietot sisältää reipastakin alkoholinkäyttöä. Ollaan sovittu, ettei tosiaan kerrota raskaudesta vielä mitään, kun on niin alussa...
Minulle tämä on kiusallista ja ahdistavaa. Joudun selittelemään ja valehtelemaan ihmisille, miksi en voi ottaa edes yhtä olutta grilliruuan seuraksi. Vapuksi mies on kutsunut meille ystäviä grillaamaan... Hän lupasi hoitaa kaiken tarjottavan ja kestitsemisen, ok, se on hyvä ja hän nauttii vieraiden kestitsemisestä, mutta nyt on vaan tympeä emäntä, joka ei voi ottaa vieraiden kanssa samaa skumppaa ja joutuu katselemaan iloisia humalaisia ihmisiä selvinpäin ja valehdellen.
Teen ehkä tästä itse liian ison ongelman, mutta tuntuu, ettei mies ymmärrä, ettei tämä ole minulle ihan niin mukavaa, kuin hänelle...
Kommentit (84)
Niin rumalta kun se kuulostaa, niin etenkin 30 vuotiaiden keskuudessa tuo holittomien kyttääminen kyllä on juttu, ainakin joissakin piireissä. Etenkin jos on juuri mennyt naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi ehkä vaan kertoa jos joku ihmettelee. En ymmärrä miksi alkuraskautta pitää salata.
Tai miksi juomattomuutta pitää selitellä.
Ei juomattomuutta tarvitsekaan selitellä, mutta jos aloittaja on aina ennen juonut illanistujaisissa mahdollisesti paljonkin niin kyllä porukka arvaa että raskaana on. Aivan ymmärrettävää, jos ei halua paljastaa raskautta heti alussa. Itsekään en haluaisi mahdollisesta keskenmenosta alkaa informoimaan kaikkia jos niin ikävästi käy. Meitä on erilaisia.
En ymmärrä aloituksen alapeukkuja. Mulla olisi aloittajan tilanteessa juuri sama ongelma. Lisäksi ongelma olisi jos olisin alkuvaiheessa raskautta jouluna kun kaikki arvaisivat kun ei graavilohi ja homejuustot maistu. Kaikki ei vaan halua tiedottaa raskaudestaan heti kun kaksi viivaa pärähtää tikkuun.
Enpä haluais olla osa sellaista piiriä, jossa joutuu selttelemään juomattomuuttaan. En ole koskaan tarvinnut sitä tehdä. No, kukin valitsee seuransa.