Kannattaako Venetsiassa käydä?
Siellä suunnalla olisin toukokuussa ja mietin, kannattaako tehdä päiväreissu tuonne?
Kommentit (9)
Ei. Tai voi siellä käydä eksymässä jos pääset turistilaumojen ohi. Dogen palatsi on ihan kiva käyntikohde ja se basilika sen vieressä. Scuole Grande dei Carminissa on upeita Tiepolon kattomaalauksia ( ja upea arkkitehtuuri) , Scuola Grande dei Rocco taas täynnä Tintorettoa- jos taide kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tai voi siellä käydä eksymässä jos pääset turistilaumojen ohi. Dogen palatsi on ihan kiva käyntikohde ja se basilika sen vieressä. Scuole Grande dei Carminissa on upeita Tiepolon kattomaalauksia ( ja upea arkkitehtuuri) , Scuola Grande dei Rocco taas täynnä Tintorettoa- jos taide kiinnostaa.
Noiden kaikkien läpikäymiseen ei tosin yksi päivä riitä. Priorisoi.
Varo taskuvarkaita, paikka kuhisee niitä.
Olen käynyt, ja menisin niin mielelläni uudelleen. Aivan omalaisensa maailma. Tykkäsin matkasta vesibussilla S Marcon aukiolle (kauniita kultakoristein maalattuja rakennuksia kanaalissa). Liikenne ei ollut autoilla vaan veneillä ja kondooleilla. Vanha kaupunki kapeine kujineen myös muistiinpainunut. Palatsit sisältä käsittämättömän upeita. Kaupunki pitää vain kokea ja aistia. En huomannut hajuhaittaa vaikka olin siellä kesähelteellä noin 20 vuotta sitten. Olisikohan ihan upein matkakokemukseni maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Varo taskuvarkaita, paikka kuhisee niitä.
Ja nigerialaisia "kerjäläisiä" ja kaiken maailman srilankalaisia krääsän myyjiä.
Toukokuussa on jo paljon turisteja. Mutta kyllä Venetsia ehdottomasti kokemisen arvoinen on.
Kerran elämässä on käytävä, niin tietää millainen se on.
Ei osaa kuvitella paikkaa käymättä siellä ja eksymässä... itselläni hyvä suuntavaisto, mutta siellä olin melko kujalla
Mielestäni kannattaa vaikka kallis ja haiseva paikka onkin.
tulee kuitekin tulevaisuudessa häviämään.