IVF menossa ja mies juoksee ulkona
Olen menettämässä järkeni. Meillä on IVF menossa ja tiukat ohjeet, että koronaa ei saa tulla tai hoito keskeytyy. Tässä on rahaa kiinni puhumattakaan siitä rääkistä, jonka olen jo joutunut itseni laittamaan läpi. Itse olen kotona ja noudatan lääkärin ohjeita vältellä tartuntaa. Mies ei kuulemma enää jaksa noudattaa ohjeita ja pitää minua "hulluna", kun toivoisin, että hän noudattaisi niitä. Onpa kiva kiduttaa itseään ja tehdä kaikki oikein, kun toinen vain hakee nautintoja elämään muualla. Miltä tämä kuulostaa? Olenko "hullu", kun toivoisin, että hoitojen ajan hän tekisi sen (yhden ainoan asian, jota häneltä nyt ehdottomasti vaaditaan) ja välttelisi sairastumista kaikilla voimillaan?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Siis missä on näin? Meille kyllä on annettu ehdoton sääntö, että jos korona napsahtaa jommalle kummalle, niin hoito lopetetaan siihen.
ap
Tuttavalla just Pirkanmaalla hoidot meneillään ja koronan sairasti kesken kaiken, ei siinä muuta tapahtunut kun jäi sen kuukauden käynnit väliin.
Miettisin vakavasti haluanko jatkaa hoitoja ja parisuhdetta miehen kanssa. Muutama viikko miehelle pysytellä kotona ei pitäisi olla mitään verrattuna mitä sinä käyt hoitojen aikana läpi fyysisesti. Vakava keskustelu haluaako mies edetä tässä asiassa. Jos nyt ei jaksa muutamaa viikkoa olla menemättä niin mitenköhän jaksaa sitten lapsen kanssa. jatkaisin hoitoja jos haluaisin jo nyt jäädä yksin lapsen kanssa.
Joo-o. Minun eksä teki samaa ja myöhemmin esim keskenmenon saadessani ei suostunut tulemaan ryypyltä kotiin.
Ymmärrän tilanteesi, mutta tuota samaa yksin jättämistä on luvassa lisää. Ymmärrän senkin, jos silti haluat lapsen.
Minäkin sen lopulta sain, nykyään olen yksinhuoltaja. En minä tiedä, oliko se oikein niin, miten elämä olisi mennyt, jos olisin lähtenyt jo aiemmin?
Mies ei halua oikeasti lasta. Varaudu totaali yksinhuoltajaksi jos hänelle raskaudut.
Tulee paha mieli puolestasi. Kävin myös hoidoissa ex-miehen kanssa. Puheista huolimatta mies juoksi baareissa ja teki mitä huvitti. Oltiin sovittu että hoidon ajan eletään niin terveellisesti ja stressittömästi kuin osataan. En tullut raskaaksi enkä lähtenyt enää uuteen hoitojaksoon, vaikka se oli jo alustavasti suunniteltu. Hoidot oli henkisesti raskaita, sain myös kivuliaita kystia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis missä on näin? Meille kyllä on annettu ehdoton sääntö, että jos korona napsahtaa jommalle kummalle, niin hoito lopetetaan siihen.
ap
Tuttavalla just Pirkanmaalla hoidot meneillään ja koronan sairasti kesken kaiken, ei siinä muuta tapahtunut kun jäi sen kuukauden käynnit väliin.
Meillä on kyllä useampi käynti, jotta lääkäri voi säätää lääkityksen annosta oikeaan suuntaan. Itse hoitokin kestää alle kuukauden. Eli ei oo mitenkään mahdollista tehdä hoitoa ilman käyntejä. Ehkä sun tuttavalla oli menossa hoidossa sellainen vaihe, jossa käyntejä ei tarvittu. Mutta varsinkin punktio on mahdoton tehdä ilman lähikontaktia. Ja kuulemma myös sukusolut kärsivät, kiinnittyminen heikkenee, eli ei kannata viedä hoitoa loppuun moneltakin kantilta, jos aktiivinen sairaus.
ap
IVF voi olla ehkä ihan turhaa kohdallasi. Monesti syy voi olla siinäkin, että elimistösi hylkii nykyisen puolison siittöitä ja se petrimaljahedelmöitys ei korjaa asiaa, jos teille molemmille tehty hedelmällisyystestit ennen toimenpidettä. IVF on todella kallis ja se viimeinen keino hankkia lapsi. Jos ei kerrasta onnistu, niin tuohon on turha enää pistää rahaa. Vaihtoehtona on käyttää luovutettuja siittiöitä, jolloin todennäköisyys raskauteen paranee. Et maininnut omaa ikääsi? Yli 35v. naisien kohdalla hedelmällisyys laskee todella nopeasti, miesten kohdalla vaikuttavat myös ikä ja elintavat omaan hedelmällisyyteen, jälkimmäisillä se suurin vaikutus.
Tuskin hän mitään lastakaan hoitaisi.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on AIV korjaamatta ja vaimo vaan shoppailee, hermo menee.
Miksi et voi vain puhua selkokielellä, että yritätte keinohedelmöitystä.
Koska niitä keinohedelmöityksiä on erilaisia, IVF on kohtalaisen tunnettu lääketieteellinen termi, joka kertoo täsmällisesti mistä on kyse. Ihan eri kaliiberia kuin vaikka joku inseminaatio.
Pakko päivittää tänne. Puhuin miehen kanssa näistä huolistani, ja luulin, että hän rauhoittuisi, kun otti ainakin sanomani vastaan rauhallisesti. Nyt on arki-ilta klo 21 enkä edes tiedä, missä mies on, eikä hän vastaa puhelimeen. Minulla on niin huono olo lääkkeistä, että pystyin tänään hädin tuskin tekemään töitä. Oksettaa ja heikottaa. Oletin, että tänään, kun olen joutunut lepäämään paljon, olisi kerrankin mies voinut pitää huolta minusta. Laittaa edes ruokaa. Mutta tässäpä syön nyt vanhaa riisiä juustoraasteella, yksin.
Miksi miehet ajattelevat, että heidän ei tarvitse kuin ruikata kuppiin? Olen niin turhautunut. Ei nyt tarvitse jalkoja hieroa ja hemmotella, mutta olisi edes kotona ja laittaisi ruuan.
Selvästikään täällä ehdotettu "puhu miehen kanssa" ei auttanut.
ap
Onko IVF joku jääkiekkojoukkue, vai jalkapallo?
Vierailija kirjoitti:
Onko IVF joku jääkiekkojoukkue, vai jalkapallo?
Se on Kroatilainen naisten lentopallojoukkue!
Nyt hoidot seis. Miksi tekisit lapsia tuon miehen kanssa, joka ei edes hoitojen aiheuttamasta epämukavuudesta selviä? Ei hänestä ole isäksi.
Saat äitinä hoitaa yksin koko perheen pyörittämisen.
Vierailija kirjoitti:
ap on itsekäs paska. väkisinkö pitää lisääntyä, vaikka maapallo tuhoutuu ylikansoitukseen
Kiitos, tää lämmitti mieltä!
ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt hoidot seis. Miksi tekisit lapsia tuon miehen kanssa, joka ei edes hoitojen aiheuttamasta epämukavuudesta selviä? Ei hänestä ole isäksi.
Saat äitinä hoitaa yksin koko perheen pyörittämisen.
Kesken jättäminen nyt tuntuisi tosi pahalta kaiken jo tehdyn jälkeen. Ehkä alan asennoitua siihen yh-rooliin, mikäli hoidot onnistuu. Pitää vaan kylmettää tunteet. Tekisi nyt tosin hormonihöyryissä mieli vain paiskoa tavarat pitkin seiniä. Onneksi sentään toiminnan säätely toimii, vaikka tunteita en pysty nyt säätelemään.
ap
Juu kannattaa tosiaan valmistautua siihen yksinhuoltajuuteen koska vauva ja miehen pysytteleminen joustamattomana omalla mukavuusalueellaan ei ole mahdollinen yhtälö.
Minkä ikäisiä olette?
Minulle on tehty 4 ivf hoitoa, viimeisestä syntyi rakas lapsi.
Vierailija kirjoitti:
ap
Sehän on nykyään terveydenhuollon työntekijöilläkin, että oireiden alusta positiivinen työntekijä saa tulla töihin 5 vrk jälkeen, ja jos on hänellä ollut perhealtistus, niin töihin saa tulla hei oireettomana FFP2-maskin kanssa. Miksi lapsettomuusklinikalla näin rankat kriteerit?
Meilläkin on AIV korjaamatta ja vaimo vaan shoppailee, hermo menee.
Miksi et voi vain puhua selkokielellä, että yritätte keinohedelmöitystä.