IVF menossa ja mies juoksee ulkona
Olen menettämässä järkeni. Meillä on IVF menossa ja tiukat ohjeet, että koronaa ei saa tulla tai hoito keskeytyy. Tässä on rahaa kiinni puhumattakaan siitä rääkistä, jonka olen jo joutunut itseni laittamaan läpi. Itse olen kotona ja noudatan lääkärin ohjeita vältellä tartuntaa. Mies ei kuulemma enää jaksa noudattaa ohjeita ja pitää minua "hulluna", kun toivoisin, että hän noudattaisi niitä. Onpa kiva kiduttaa itseään ja tehdä kaikki oikein, kun toinen vain hakee nautintoja elämään muualla. Miltä tämä kuulostaa? Olenko "hullu", kun toivoisin, että hoitojen ajan hän tekisi sen (yhden ainoan asian, jota häneltä nyt ehdottomasti vaaditaan) ja välttelisi sairastumista kaikilla voimillaan?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan ole hullu. Mies ei ole sitoutunut projektiin. Haluaako hän oikeasti lapsen ja ymmärtääkö hän millaista vastuullisuutta vanhemmalta vaaditaan?
Sitä olen alkanut kyseenalaistamaan. Siis, että onko hän vastuullinen ihminen ja ymmärtääkö, mitä vanhemmuus vaatii. Meillä ei ole montaa yritystä tässä jäljellä. Enkä ymmärrä, miksi ihmeessä hän ottaisi pientäkään riskiä, että tämä yrityskerta menee pilalle. Tuntuu tosi pahalta, kun minä joudun tässä käymään läpi pahimman fyysisen rääkin (ja tavallaan henkisenkin, sillä vika on minun sukusoluissani, ei hänen). Hän ei suostu sitten yhtään joustamaan omasta mukavuudenhalustaan. Muutama viikko on lyhyt aika, enkä tajua, miksei hän voi sen aikaa ottaa rauhassa.
Epäilen myös suuresti, että rakastaako hän minua enää, kun voi tehdä minulle näin. Stressikään ei ole hyväksi hoidoissa, ja stressaan nyt valtavasti. Hän syytti minua siitä, että yritän ohjailla hänen käytöstään, kun pyysin että noudattaisi ohjeita. En voi käsittää sitä, sillä se ei ole minun vikani, että on pandemia ja että klinikalla vaaditaan, ettei sairaana voida tehdä hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuka käski porsimaan tuon kanssa?
No hän itse halusi lasta kanssani. Ollaan kyllä jo jonkin aikaa yritetty, mutta tämä täydellinen välinpitämättömyys on hänessä uusi piirre. Jos olisin tiennyt tästä piirteestä aiemmin, niin en tiedä, olisinko valinnut häntä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käski porsimaan tuon kanssa?
No hän itse halusi lasta kanssani. Ollaan kyllä jo jonkin aikaa yritetty, mutta tämä täydellinen välinpitämättömyys on hänessä uusi piirre. Jos olisin tiennyt tästä piirteestä aiemmin, niin en tiedä, olisinko valinnut häntä.
ap
Ehkä se on miehen keino selvitä stressistä ja epäonnistumisista? Jos ei odota ja panosta paljoa, ei pety niin pahasti? Ei sillä, että se olisi oikein, mutta ei tarkoitusperä välttämättä ole paha. Eihän tuossa auta kuin keskustella, mikä on homman nimi.
Meilläkin just alkoi ivf-stimulaatio. Töissä molemmilla väkisin ihmiskontakteja, mutta vapaa-ajalla ei kyllä nyt yhtään välttämätöntä ja kaupassakin ffp2-suojaimet. Jos mies nyt juoksisi vaikka baarissa niin menisin seuraavaan ivf:ään yksin :)
Huhhuh. Olen läpikäynyt ivf:n ja ymmärrän ap:ta erittäin hyvin. Se on kallis hoito, joka tehdään vain muutaman kerran ihmiselle ja kun siihen on päässyt, niin kyllä siihen silloin pitäisi keskittyä ja noudattaa ohjeita. Miehen käytös kuulostaa ihmeelliselle, itsekkäälle, epäkypsälle ja vastuuttomalle. Tulee mieleen, että jos hoito onnistuisi ja saisitte lapsen, niin tuo olisi miehen uusi toimintatapa. Ei kuulosta hyvälle isälle ja puolisolle.
PS. Muuttaisin ehkä hoidon ajaksi nyt ensi töikseni erilleen, jotten saisi mieheltä koronaa juuri nyt.
Minusta miehen käytös kertoo kaiken tarpeellisen. Nyt lopetat ne hoidot ja vaihdat miestä äkkiä. Hän tekisi saman silloin kun lapsi tarvitsee jotain ja jäät yksin hoitamaan. Juokse, nyt.
Me käytiin ivfssä reilu pari vuotta sitten.
Sitä ennen pari vuotta yritystä luomuna ja sitten muissa hoidoissa vajaa vuosi.
Anteeks, mut pakko kysyä että mikä siinä IVFssä on erityisen rankkaa?
Jos korona-asian ottaa pois?
Piikkiä otettiin, klinikalla käytiin, rahaa paloi viisinumeroinen summa
Me elettiin silti ihan normaalia elämää. Ravintolassa ja viihtellä käytiin, harrastuksissa, töissä jne.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Olen läpikäynyt ivf:n ja ymmärrän ap:ta erittäin hyvin. Se on kallis hoito, joka tehdään vain muutaman kerran ihmiselle ja kun siihen on päässyt, niin kyllä siihen silloin pitäisi keskittyä ja noudattaa ohjeita. Miehen käytös kuulostaa ihmeelliselle, itsekkäälle, epäkypsälle ja vastuuttomalle. Tulee mieleen, että jos hoito onnistuisi ja saisitte lapsen, niin tuo olisi miehen uusi toimintatapa. Ei kuulosta hyvälle isälle ja puolisolle.
PS. Muuttaisin ehkä hoidon ajaksi nyt ensi töikseni erilleen, jotten saisi mieheltä koronaa juuri nyt.
Huh huh.
Äläpä jauha paskaa.
Kyllä ne yksityisellä tekee vaikka kuinka monta kierrosta, eikä hoitoon pääseminen ole mikään lottovoitto.
Nimim. Kokemusta on.
Ukko39 kirjoitti:
Me käytiin ivfssä reilu pari vuotta sitten.
Sitä ennen pari vuotta yritystä luomuna ja sitten muissa hoidoissa vajaa vuosi.Anteeks, mut pakko kysyä että mikä siinä IVFssä on erityisen rankkaa?
Jos korona-asian ottaa pois?Piikkiä otettiin, klinikalla käytiin, rahaa paloi viisinumeroinen summa
Me elettiin silti ihan normaalia elämää. Ravintolassa ja viihtellä käytiin, harrastuksissa, töissä jne.
Nimimerkkisi viittaa, että olet parisuhteen mies? Sinä et sitä piikkiä kankkuun ottanut, menepä kysymään puolisolta, että kuinka iso henkinen taakka tuo prosessi oli, kerta sinun osuus oli vaan ruikata kuppiin ja maksaa oma osuus hoidoista.
Itken, kun luen näitä kommentteja. Mielummin sitä hyväksyisi, että on itse hullu kuin sen, että oma mies ei tue minua asianmukaisesti hoidoissa, joissa on tarkoitus aloittaa meidän yhteinen perhe.
Kuvaavaa on, että miehen piti mennä hakemaan minulle hoitoon liittyviä lääkkeitä ja hän menikin baariin. Tuntuu kyllä niin yksinäiseltä.
Ja siis tilanteemme on se, että tämä on näillä näkymin vika kerta, kun kokeillaan omilla sukusoluilla. Tämä on siis minun viimeinen mahdollisuus tulla äidiksi omilla sukusoluilla, ja mies tietää sen. Mieshän voi aina etsiä jonkun toisen naisen ja saada lapsia.
ap
Ei meille ole annettu mitään koronaansairastumiskieltoa, koska ei se vaikuta hoitoihin. Rokotukset on otettu, lääkäri totesi, että ne antavat tarpeellisen suojan.
Siis missä on näin? Meille kyllä on annettu ehdoton sääntö, että jos korona napsahtaa jommalle kummalle, niin hoito lopetetaan siihen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Itken, kun luen näitä kommentteja. Mielummin sitä hyväksyisi, että on itse hullu kuin sen, että oma mies ei tue minua asianmukaisesti hoidoissa, joissa on tarkoitus aloittaa meidän yhteinen perhe.
Kuvaavaa on, että miehen piti mennä hakemaan minulle hoitoon liittyviä lääkkeitä ja hän menikin baariin. Tuntuu kyllä niin yksinäiseltä.
Ja siis tilanteemme on se, että tämä on näillä näkymin vika kerta, kun kokeillaan omilla sukusoluilla. Tämä on siis minun viimeinen mahdollisuus tulla äidiksi omilla sukusoluilla, ja mies tietää sen. Mieshän voi aina etsiä jonkun toisen naisen ja saada lapsia.
ap
Taitaa olla jo etsimässä... Pahoittelut, mutta ei tuo "mies" halua kanssasi lasta.
Ehkä mies on tajunnut, että on ruvennut lapsentekoon ihan taukin tyypin kanssa. Varmaan kuljet muovipussi päähän teipattuna kaupassa.
https://www.reuters.com/article/us-health-fitness-sperm-idUSKBN1YZ1CG
"Healthy young men who exercise regularly may have better quality semen than their sedentary peers"
Hyvä että juoksee!
Et todellakaan ole hullu. Mies ei ole sitoutunut projektiin. Haluaako hän oikeasti lapsen ja ymmärtääkö hän millaista vastuullisuutta vanhemmalta vaaditaan?