Miksi varattu nainen flirttailee selvästi ihastuneelle ihmiselle?
Kysymys on otsikossa. En ymmärrä, miksi joku heittää tahallisesti bensaa liekkeihin.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Siksi, kun minun traumapersoonani aktivoituu tuollaisessa tilanteessa. Käyn terapiassa, mutta muut persoonat puskevat esiin. Eivät he kysy minulta saavatko tulla. Pahoittelen tilannetta. Mieheni ymmärtää missä mennään.
Kerropa tuo sille ihastuneelle. Auttaisi asiassa suuresti.
Jokainen on vastuussa omista tunteistaan. Se nainen varmasti lopettaa "flirttailun", jos otat itse häneen etäisyyttä, etkä lähde mukaan "flirttiin". Teet sen, jos kärsit siitä tavasta, miten hän kohdella sinua.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on vastuussa omista tunteistaan. Se nainen varmasti lopettaa "flirttailun", jos otat itse häneen etäisyyttä, etkä lähde mukaan "flirttiin". Teet sen, jos kärsit siitä tavasta, miten hän kohdella sinua.
Kaikki eivät ole niin vahvoja. Tuo ajatus (olla vastuussa vain omista tunteistaan) on "modernistinen" siinä mielessä, että oletetaan kaikkien ihmisten olevan melkeinpä konemaisen loogisia. Vaan en ole itse sellainen.
Ihastuminen ja siihen liittyvät vietit tekevät minusta omien tunteitteni vietävissä olevan ajopuun. En kykene vastustamaan kiusausta, jos joku härnää sopivasti. Olen mennyttä siinä vaiheessa. Kokemus siitä tunteesta itsessäni saa minut myös empaattisesti varomaan flirttailemista muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuolla logiikalla olla moraalisesti oikein, että varattu ihminen flirttailee? Poistaako se vastuun siitä omasta käytöksestä? Mikä tuollaisen ajatuksen taustalla on? Kyllä sillä tekijälläkin on vastuuta - ei vastuu siirry savolaiseen tyyliin kaikessa vain kuulijalle.
Olen tehnyt niin, en osaa sanoa syytä. Testasin varmaan viehätysvoimaani. Flirttailee edelleen paljon miesten kanssa, vaikka en ole mitenkään kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on myös ihastunut?
Tuo ois kiva vaihtoehto, vaan enpä tiedä. Pakit tuli silti.
Tiedän että yksi varattu valmentaja on ihastunut minuun, itsekin olen varattu mutta lisäksi puhelias ja sosiaalinen. Kun huomasin ihastumisen niin lopetin rupattelut ja otin etäisyyttä mutta siitä huolimatta tilanne vaan pahenee. Ikävintä on että tämän valmentajan vaimo on myös töissä samalla salilla ja hän on ilmeisen tietoinen tilanteesta, on lakannut moikkaamasta kokonaan. Itseäni tämä mies ei kiinnosta ollenkaan mutta harmittaa koko sotku. En todellakaan kehtaa mennä selittämään mitään mutta en myöskään halua vaihtaa salia. En flirttaile mutta jotkut voi kuvitella liikoja tosi vähästä, normaali juttelukin lasketaan joskus flirtiksi.
Noh itsehän en voi olla flirttailematta yhdelle miehelle, koska se tuntuu niin hyvältä. Selkeästi on ihastunut, mutta niin olen minäkin korviani myöden.
Mitään ei koskaan kuitenkaan tule tapahtumaan. Ne on ne katseet ja sellanen hengästyttävä tunne kun vatsanpohjasta oikeen kunnolla kouraisee silloin kun toinen katsoo tai puhuu.
Niin, olen naimisissa.
Varattuna ihmisenä on juuri parasta flirttailla. Silloin tietää, ettei tilanne kuitenkaan etene, eikä tarvitse käydä pään sisällä läpi kaikenlaisia skenaarioita (onko vastapuoli kiinnostava parisuhdemielessä tai onko se minusta kiinnostunut? Onko meidän arvot samanlaiset? Flirttaileekohan toinen osapuoli kaikille naisille näin? jne.). Varattuna voi vain osallistua flirttiin sopivassa määrin ja olettaa, että vastapuoli tietää ettei varatun ihmisen kanssa ole luvassa mitään flirttiä kummempaa. Ja yleensä nämä vastapuolet ovat myös parisuhteessa, jolloin se on vielä "turvallisempaa".
Toisekseen, olen täysin heikko kaikenlaiselle imartelulle, jos se tulee yhtään minua kiinnostavasta lähteestä. Siksi en esimerkiksi kiellä kiinnostavaa henkilöä flirttailemasta minun kanssa, mutta en myöskään peittele sitä faktaa, että olen naimisissa ja perheellinen.
Vinkki persuincel-ap:lle. Se, että nainen puhuu sinulle ei ole flirttailua.
Koska on ilkikurinen. Miksi toinen osapuoli ottaa sen niin vakavasti?
On tehnyt noita muita, ei ole ehdotellut.