Miksi varattu nainen flirttailee selvästi ihastuneelle ihmiselle?
Kysymys on otsikossa. En ymmärrä, miksi joku heittää tahallisesti bensaa liekkeihin.
Kommentit (75)
Ehkä ei edes flirttaile. On vain ystävällinen. Tunnen monta mukavaa ihmistä, joiden kanssa en kuitenkaan halua lähentyä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei edes flirttaile. On vain ystävällinen. Tunnen monta mukavaa ihmistä, joiden kanssa en kuitenkaan halua lähentyä muuten.
Minulle ainakin on flirttailtu aivan oppikirjamaisen klassisesti ja vielä sen jälkeenkin, kun olen kertonut tunteistani. On ihme, että olen enää edes elossa. Kokemus pakeista (siltä flirttailijalta) oli henkisesti äärimmäisen raskas.
Ainoa edes jokseenkin uskottavahko teoriani on se, että jostain syystä muut eivät ole ihastuneet siihen flirttailijanaiseen ainakaan vakavissa määrin. Eli siksi on jatkanut toimintaansa niinkin pitkään ja todennäköisesti koko aikuiselämänsä ajan. Kun ei ole mitään seurauksia, niin jatkaa vain samaa rataa. Muut ehkä pitävät vain "kivana". Joltain muulta henkilöltä täysin sama käytös aiheuttaisi suoranaisen kaaoksen ja pahoja ihmissuhdesotkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin on flirttailtu aivan oppikirjamaisen klassisesti ja vielä sen jälkeenkin, kun olen kertonut tunteistani. On ihme, että olen enää edes elossa. Kokemus pakeista (siltä flirttailijalta) oli henkisesti äärimmäisen raskas.
Tiedän kans tuollaisen naisen. Pää meinaa seota kun antaa ymmärtää ja lirkuttelee mut pitemmälle ei sitten millään.
Tietää että saa siltä k y r p ä ä oikein kunnolla.
Mä en itse uskaltaisi käyttäytyä samoin ketään kohtaan. Mähän olisin alta aikayksikön parisuhteessa, jos käyttäytyisin siten. En edes kehuskele, kun sanon näin, sillä nimittäin pienestäkin ystävällisyyden hivenestä olen saanut melkeinpä riesoja miehistä. Osa heistä on jäänyt onneksi vain somekaverilistalleni. Nyt olen hiljainen, välttelen katsekontaktia, en käy missään - siispä olen sinkku.
Flirttaileeko kaikkien kanssa, vaan vaan yhden? Jos vaan yhden, niin se on itsekin ihastunut. Ei se sormus takaa ihastumattomuutta muihin miehiin.
Onko enneminkin kyse siitä, että ihastunut osapuoli tulkitsee tavallisen kohteliaisuuden ja ystävällisyyden flirttailuksi kun kyseessä on se oma ihastuksen kohde ja haluaa uskoa tämän flirttailevan.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä taitaa tuollainen flirttailija kerätä kiimaa itselleen iltaa varten koska ei oma ukko enää kiihota, niin tarvii nostatella lämpöjä muiden kanssa pitkin päivää ja sitten losahtaa illalla märkänä isännän alle.
Vierailija kirjoitti:
Onko enneminkin kyse siitä, että ihastunut osapuoli tulkitsee tavallisen kohteliaisuuden ja ystävällisyyden flirttailuksi kun kyseessä on se oma ihastuksen kohde ja haluaa uskoa tämän flirttailevan.
Aluksi en ollut vastaavassa tilanteessa ihastunut. Se flirttailija käyttäytyi keskivertoihmistä "fyysisemmin", hymyilevämmin ja jotenkin läheisemmin. Ensimmäinen tuntemus itsessäni oli se, että epäuskoisen ihmetellen kiinnitin huomiota hänen käytökseensä, joka poikkesi keskiverrosta selvästi. Meni monta kuukautta ennen kuin tilanne kehkeytyi ihastumiseksi. Näin voin sanoa omalta kohdaltani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä taitaa tuollainen flirttailija kerätä kiimaa itselleen iltaa varten koska ei oma ukko enää kiihota, niin tarvii nostatella lämpöjä muiden kanssa pitkin päivää ja sitten losahtaa illalla märkänä isännän alle.
Tämä voi pitää paikkansa hyvinkin, mutta on epäreilua ja jopa hyväksikäytön rajalla sitä flirttailukaveria kohtaan.
Yksinkertaisesti siksi, että se hivelee naisen itsetuntoa ja nainen rakastaa huomiota. Ihan siis itsekkäistä syistä nainen leikkii toisen tunteilla.
Vierailija kirjoitti:
Flirttaileeko kaikkien kanssa, vaan vaan yhden? Jos vaan yhden, niin se on itsekin ihastunut. Ei se sormus takaa ihastumattomuutta muihin miehiin.
Itse en tiedä, mutta pahoin pelkään, että teki/tekee edelleen samaa kaikkien muidenkin kanssa.
Olisiko esimerkkejä tällaisesta käytöksestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tätä. Tai sitten ei oma ukko enää jaksa kehua kauniiksi ja muija keräilee flirtillään muilta miehiltä itsetuntoonsa lisäpaikkausta.
Eipä sille ihastumiselle mitään mahda. Liian moni ihminen taantuu tylsäksi nopeasti seurustelun alkaessa ja pitää parisudetta itsestäänselvyytenä jolloin suhteeseen panostaminen hiipuu.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä ketjussa jo mainittu. Pitkät katseet yhdistettynä hymyyn, kosketuksiin, ehkä vähän kaksimielisiin vitseihin ja sanavalintoihin. Vaikeaa kuvailla, sillä sen tietyn "kemian" vain tuntee ja aistii ei-sanallisestikin siinä tilanteessa. Ajan myötä voivat aika pienetkin jutut pitää sitä tiettyä jännitettä yllä. Melkein koko ajan on sellainen olo, että voitais varata huone jostain ja...ja... Ei sellainen olo tule pelkästä täysin yksipuolisesta tuntemuksesta ilman pienintäkään flirttiä.
Haluanpa minäkin kuulla esimerkkejä. Flirtti kun on kevyttä päivän piristystä, eikä ole tarkoituskaan johtaa mihinkään. Joku syndrooma varmaan on sillä joka luulee että kun tuo nyt hymyili ja sanoi että onpa mukava nähdä sinua, niin se haluaa suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä ketjussa jo mainittu. Pitkät katseet yhdistettynä hymyyn, kosketuksiin, ehkä vähän kaksimielisiin vitseihin ja sanavalintoihin. Vaikeaa kuvailla, sillä sen tietyn "kemian" vain tuntee ja aistii ei-sanallisestikin siinä tilanteessa. Ajan myötä voivat aika pienetkin jutut pitää sitä tiettyä jännitettä yllä. Melkein koko ajan on sellainen olo, että voitais varata huone jostain ja...ja... Ei sellainen olo tule pelkästä täysin yksipuolisesta tuntemuksesta ilman pienintäkään flirttiä.
Käy oikeesti mielenterveyden päälle tuollainen veivuu. Antaa siis toiveita ja vahvoja signaaleita mutta siinä kaikki ja kohde riutuu ja elättelee toiveita enemmästä.
Ja miksi se varattu nainen vain jatkaa touhujaan, vaikka tietää, että toinen osapuoli ihastuu entistäkin pahemmin? Se varattu ei tietenkään aio oikeasti suostua mihinkään sen härnäämisen kohteensa kanssa. Mutta mikä saa toimimaan noin?