Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valittavana kaksi vakityöpaikkaa lähihoitajalla: kotisairaanhoito ja sairaala. Kumpi parempi?

Vierailija
07.10.2006 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiiots mun läheisiä ei hoida kouluttamattomat. Kotipalvelu niillä kyllä käy, mutta he auttavatkin kaikessa muussa kuin sairaanhoidollisisssa toimenpiteissä.

Vierailija
2/15 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteistyössä kotisairaanhoidon kanssa. Vastuu on tällöin tietenkin työn tekijällä eli lähihoitajalla, joka siis on myös kotipalvelun työntekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kotisairaanhoidon alueesta! Kaikkialla työ on NIIN erilaista!

Vierailija
4/15 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit 16. vaikka soittaa sinne ja kysyä asiaa jos et usko.

Vierailija
5/15 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lähihoitaja kotipalvelussa. Käteen saan reilu 1200e kuussa, tai jos teen paljon viikonloppuja niin summa voi nousta 1500 paikkeillekin. Teen myös kotisairaanhoidon tehtäviä silloin tällöin. Kotish työssä on kivaa se, että on paaaljon enemmän viikonloppuja vapaana kuin sairaalatyössä. Esim. ystäväni on sairaalassa töissä, hänellä n. joka 4. viikonloppu vapaa. Keväällä teki 8 viikonloppua putkeen töitä. Mulla on nyt vain joka 6. viikonloppu töitä. Saan toki tehdä enemmän jos haluan. Ja kotisairaanhoidon puolella heillä on vielä harvemmin viikonloppupäivystyksiä. Se tietysti näkyy sitten palkassa tekeekö niitä vai ei. Olen viihtynyt kotipalvelussa PALJON paremmin kuin vanhainkodissa. Aika rientää joutuisasti, kun koko ajan on jotain hommaa ja menoa paikasta toiseen. Saan myös suunnitella päiväni itse eikä kukaan ole hengittämässä niskaan koko ajan. Ainut huono puoli on se, että vanhuksia tulee koko ajan lisää, mutta työntekijöitä ei ja sijaisia ei usein saada. Mutta samaa taitaa olla sairaaloissa.

Vierailija
6/15 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä menisin sairaalaan, ei tarttis tarpoa lumihangessa jalat märkinä potilaiden luo=)

Vierailija
7/15 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahalla, mutta lähihoitajan koulutuksella siinä ei oikein pärjää. Nykyään on todella moniongelmaisia ihmisiä kotona.

Vierailija
8/15 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tehdä rauhassa hommat omalla tavallaan, vaikka joskus varmasti kiire onkin..

Vierailija
9/15 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin melkein kaikki ooli kodinhoitajia, nykyään ovat lähihoitajia suurin osa.

T: ksh:n terkka

Vierailija
10/15 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kunnissa kotihoidossa työskentely on hyvin kaukana leppoisasta.

Vierailija
11/15 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikäähän nyt. KUn ihminen ei enää pärjää kotona, hän menee sairaalaan.

Vierailija
12/15 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kotona asuu paljon ihmisiä, jotka eivät siellä pärjää. On paljon niitä, joiden kuuluisi saada paikka palvelutalosta, vanhainkodista tai sairaalasta. Tämä on ihan realiteetti, olen seurannut asiaa aitiopaikalta useassa eri kunnassa.

Vierailija
13/15 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähihoitajana menisin sairaalaan, koska sielä olisi työkavereita lähellä. Kotisairaanhoidossa ainakin meillä joutuu kulkemaan yksin ja koskaan ei tiedä mitä tulee vastaan nyrkkiä vai puukkoa. Niin voi käydä sairaalassakin, mutta on ainakin apu lähempänä.

Vierailija
14/15 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella tylsä ajella. Samoin yöllä.

Sairaalan (vuode)osasto taas on sellaista liukuhihnahommaa kiireessä, että se voi turhauttaa ja syödä ammattietiikkaa.

Vierailija
15/15 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KotiSairaanhoidossa ei IKINÄ ole ollut kodinhoitajia. Monissa paikoissa on toki yhdistetty kotihoito (siis kotipalvelu ja kotisairaanhoito), mutta se sairaanhoidollinen puoli ja vastuu ei todellakaan ole millään kodinhoitajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi