Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

poikien ja tyttöjen vaateväreistä..

Vierailija
30.09.2006 |

Poikani kohta 4v pyytänyt yli puoli vuotta punaista ulkopukua. Nyt sit löysin puvun alesta jossa yläosa punainen ja alaosa sininen, merkiltään rukka ja on kosteussuojapuku.

Itseäni vähän arveluttaa laittaa noinkin suurelta osalta punainen puku pojalle. Mitäs mieltä, onko liian tyttömäinen?

Muutenkin kokemuksia rukan kosteussuojapuvuista, onko hyviä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puen poikaani monenvärisiin vaatteisiin. Musta on ainut väri, johon en poikaa pue. Käytän paljon sinistä, punaista, vihreää, oranssia, valkoista, ruskeaa ym. =)

Vierailija
2/12 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukua jossa yläosa punainen ja alaosa sininen, mielestäni juuri sopiva unisex-puku eli sopii tytöille ja pojille.

Sitten lähemmin tutkittuani oli siniseen osaan painettu punaisia kukkia, no johan jäi pukuja kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoisella on paljon punaisia vaatteita, sillä hänelle sopii punainen hyvin ja itsekin tykkää punaisesta. Vaaleanpunainen tai aniliininpunainen ei ehkä sitten mielestäni ole ihan pojan väri.

Vierailija
4/12 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 1,5 v tytön äiti ja olen TOTAALISEN kyllästynyt pinkkiin ja pakollisiin prinsessa-kukkais-tyttö-tyttövaatteisiin... Mutta mitään neutraalia ei oikein kaupoista löydy. Siis, jos miettisin siltä kannalta, että mikäli seuraava lapsonen olisikin poika, niin isoimmaat vaatteet, esim. ulkoilujutut voisivat mielellään olla suht neutraalin värisiä, että sopisivat sille kakkosellekin. Mutta ei!

Pojillekin on aivan liikaa synkkiä juttuja, pelkkää mustaa ja tummansinistä ja kaikenmaailman hämähäkkimiehiä - ihme äijä- ja kovismeininkiä jo vaipoista alkaen. Kyllä pienet pojatkin tykkää väreistä ja tytötkin muustakin kuin pinkistä.

Arrg!

Vierailija
5/12 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää tyyppi onkin reppana muutenkin. Meni kihloihin tyypin kanssa, joka ensin hakkas sen ja sitten siitä ei kuulunut viikkoon mitään. Sitten " mies" sai manipuloitua naisen kihloihin...

Vierailija
6/12 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan toivehan puku juuri olikin, lempiväri punainen. Se tosiaan mietitytti et mitä muut pojat pihalla sanovat, haukkuvatko pukua tyttöjen puvuksi jne.

Kyllä mielestäni lapset mieltävät punaisen tyttöjen väriksi..

Nätti puku kuitenkin ja eiköhän tuo pojalta näytä kun sininen hattu laitetaan :-)

Älkää nyt mua lynkatko kysymyksen johdosta..T. ap

Vierailija
7/12 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-D

Vierailija
8/12 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla tosiaan on itsellään hyvinkin tarkat käsitykset siitä, mikä väri sopii kellekin. Oma poikani sanoi, että punainen, keltainen, oranssi, vaaleanpunainen ja valkoinen ovat tyttöjen värejä ja sininen, vihreä, ruskea, musta ja harmaa ovat poikien värejä. Kun kysyin, kuka käyttää violettia, poika mietti tovin ja vastasi, että violetista tykkää molemmat.

Nykyään on aika paljon ruskeita lastenvaatteita, ja itse tykkään siitä. Mielestäni ruskea on tosi neutraali väri ja sopii " muotivärinä" molemmille. Samoin vihreä.

Se, ettei tytöille ole tarjolla muuta kuin vaaleanpunaista ja muuta söpöä, on vähän harmillista. Ei kaikki tytöt tahdo olla prinsessoita alkuunkaan!

Vierailija
9/12 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole mikään sisäsyntyinen asia, joten aikuiset ne mallit antaa ajatuksille tässä väriasiassa...

Vierailija
10/12 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ookko mun ikioma sisko?

Tää toimii huonosti, pätkii pahasti

Vierailija
11/12 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hitossa ne pojat sanoo, että punainen on tyttöjen väri, jos hänelle toitotetaan siitä.

Esim. siskoni 5v neiti ei suostu pitämään mitään vihreää, sinistä tai harmaata vaatetta, koska ne ovat kuulemma poikien värejä. Siskoni oli kerran sanonut tytölle niin.

Vierailija
12/12 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja havainnoivat myös ympäristöä ja tekevät itsekin johtopäätöksiä. Ei kaikki " mallit" ole aina vain ja ainoastaan aikuisilta...

Vierailija:

se ei ole mikään sisäsyntyinen asia, joten aikuiset ne mallit antaa ajatuksille tässä väriasiassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme