Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kauramaito aiheuttaa niin hirveää vastustusta?

Vierailija
23.04.2022 |

Välillä ihmettelen miten joku noinkin viaton ruoka-aine voi herättää niin kamalasti tunteita..

Kommentit (243)

Vierailija
101/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurajuomasta ei saa käyttää nimitystä kauraMAITO.

Koska SE EI OLE maitoa.

Mikä siinä niin vaikeaa on.

:DDD entäs kookosmaito?

Vierailija
102/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä välttelen kaikkia ylimääräisiä, turhia kemikaaleja (E-koodeja), siksi käytän maitoa. Muut saa käyttää ihan mitä tykkäävät. Joka vuosi tulee esiin joku ongelma kemikaalien käytössä ja niiä poistetaan, minulle ne ovat enimmäkseen turhia,. Jos nyt aloittelisin kahvin juonnin, opettelisin juomaan mustana. Muuten en maitoa juo, ruoanlaitossa joskus käytän.

Syön myös lihaa (niiden aminohappojen vuoksi), mutta lihajalosteita en käytä, em. syystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jkljkl kirjoitti:

Minä välttelen kaikkia ylimääräisiä, turhia kemikaaleja (E-koodeja), siksi käytän maitoa. Muut saa käyttää ihan mitä tykkäävät. Joka vuosi tulee esiin joku ongelma kemikaalien käytössä ja niiä poistetaan, minulle ne ovat enimmäkseen turhia,. Jos nyt aloittelisin kahvin juonnin, opettelisin juomaan mustana. Muuten en maitoa juo, ruoanlaitossa joskus käytän.

Syön myös lihaa (niiden aminohappojen vuoksi), mutta lihajalosteita en käytä, em. syystä. 

Aika einstein olet kun välttelet E-koodeja, vaikka se E-koodihan sen kemikaalin edessä tarkoittaa, että se on tarkasti tutkittu ja turvalliseksi todettu.

Vierailija
104/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oy Oatly Ab liikevoittoprosentti vuonna 2020 oli 19,2! Edellisenä vuonna huikeat 56,5%. Nää vegaaneille maitotuotteiden korvaajia valmistavat firmat todellakin naureskelee matkalla pankkiin.

Vierailija
105/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jkljkl kirjoitti:

Ei lihankaan aminohappokoostumus mikään täydellinen ole.

Vierailija
106/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinulle on sellainen käsitys tullut? Ehkä olet ymmärtänyt jotain aivan väärin, sillä kovin monet pitävät siitä.

Vierailija
107/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahaa, ravitsemuksellisesti mitätöntä litkua, mutta sillä voi kätevästi hyvesignaloida olevansa Parempi Ihminen.

Makuja on monia. Jos kaksi kulutustottumuksiltaan jne vastaavaa ihmistä verrataan joista toinen on kasvissyöjä ja toinen ei, niin kyllä sillä mittarilla se kasvissyöjä on parempi ihminen. Joku sentään ajattelee muutakin kuin omaa napaa, ilmastoa ja eläimiä. Eikä mene sieltä mistä aita on matalin koska "joka päivä on pakko syödä lihaa koska se on hyvää" . Lihansyönti on tottumuskysymys vaan useimmille. Ei kannata olla vihamielinen ihmisiä kohtaan joiden toiminta on eettisempää kuin toisten.

Ai ainoat vaihtoehdot olivat joko syödä lihaa joka päivä tai juoda kauramaitoa? Itse en tee kumpaakaan. Aika epäeettistä ajatella noin mustavalkoisesti.

Vierailija
108/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi kyllä menee joidenkin tunteisiin kauramaito 🤣. Itte olen siirtynyt ruismaitoon.

Vierailija
109/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska SE EI OLE maitoa.

Kyllä saa. Sen sijaan kaupan hyllylle ei saa laittaa tuotetta, jossa lukee kauramaito.

Vierailija
110/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska SE EI OLE maitoa.

Se valkoinen neste kookospähkinän sisällä? Se on aikoinaan saanut nimen kookosmaito.

Missäs kaurassa on sellaista nestettä?

Vierailija
111/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinulle on sellainen käsitys tullut? Ehkä olet ymmärtänyt jotain aivan väärin, sillä kovin monet pitävät siitä.

No kato nyt näitä kommentteja.

Vierailija
112/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska SE EI OLE maitoa.

Oletko nähnyt elävää Kookoa esim eläintarhassa? Kookot elää luonnonvaraisina mm. Filippiineillä, joissa niitä tarhataan herkullisen kookosmaidon takia.

Vierailija
113/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska SE EI OLE maitoa.

Se valkoinen neste kookospähkinän sisällä? Se on aikoinaan saanut nimen kookosmaito.

Missäs kaurassa on sellaista nestettä?

Missäs lehmän maidossa on sellaista nestettä?

Vierailija
114/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahaa, ravitsemuksellisesti mitätöntä litkua, mutta sillä voi kätevästi hyvesignaloida olevansa Parempi Ihminen.

Oikeestiko sä luulet, että ihmiset ostaa maidon sijaan kaurajuomaa näyttääkseen (sulle) olevansa parempia?! 🤣

Ei hyvänen aika.

Jos vatsa ei kestä lehmänmaitoa, niin sitten sitä ei juoda.

Ei sulla ole kyse siitä etteikö vatsa kestäisi (luomu tai etenkin maatilalta suoraan haettu on hyvinkin siedettyä) et vaan hyväksy lehmää tuotantoeläimenä.

Tää on kyllä internetin parasta antia. Täysin tuntematon ihminen kertomassa mulle, mitä mun maha kestää 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Sä et tiedä musta MITÄÄN.

Sä et tiedä, että mä olen kasvanut maitotilan naapurissa. Mulla ei ole kertakaikkiaan mitään vastuullista karjankasvatusta vastaan. Olen muuten ollut siellä tilalla töissäkin aika monta kesää.

Älä viitti jauhaa p a s k a a.

Vierailija
115/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kato nyt näitä kommentteja.

Sata kommenttia alle tunnissa kertoo jo aika paljon :D

Ap

Vierailija
116/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska palstalla herää silmitön raivo jos joku yrittää pienentää hiilijalanjälkeään.

Mitä vikaa on vedessä?

Miksi tarvii jotain teollisuushiilijalanjälkilitkua juoda veden sijaan.

En halua laittaa vettä esim. kahviin. Ei kiinnosta teollisuus, en muutenkaan syö terveellisesti.

Mitä halvattua, keitätkö kahvin maitoon vai kaurajuomaan ?

Vierailija
117/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelimaito on hyvää. Ja siinä on vähemmän sokeria kuin noissa kauramaidoissa

Vierailija
118/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oddlygood barista on omasta mielestä parempi kahvin kanssa kuin ikaffe. Lisäksi se on suomalainen ja gluteeniton.

Vierailija
119/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen huonolaatuisia öljyjä kuten rapsiöljy, jotka ei ole terveydelle hyväksi. Niitä tungetaan joka paikkaan. Miksi joisin niitä jonkun prosessoidun litkun mukana? Syön yleensä vain hyvälaatuista oliiviöljyä, jota lorautan esimerkiksi salaattiin. Paistorasvana käytän neutraalinmakuista kookosöljyä tai voita jotka pysyy stabiilina kuumennettaessakin, tämä on tärkeä ottaa huomioon erilaisia rasvoja ja öljyjä kuumennettaessa ja se että jotkut rasvat voi härskiintyä. Maidot juon maitona.

Vegaanit saa olla vegaaneita mutta turha alkaa tuputtaa ruokavaliotaan muille. Eniten älyllistä epärehellisyyttä on väittää että veganismi olisi terveellistä ja sitten ruokavalio koostuu suureksi osaksi jostain prosessoidusta vegaani"franken"ruoasta. Prosessoituja kasviproteiineja, lisäaineita, rapsiöljyjä, ja guarkumeja. Tosi terveellistä joo.

Kohtuus kaikessa on hyvä ajatus ainakin minulla kuvaamaan suhtautumistani ruokaan. En syö lihaa ylettömästi ja voin välissä syödä kasvispitoistakin ruokaa, mutta liha on tärkeä osa ruokavaliotani ja vitamiininsaantiani.

Vierailija
120/243 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelen huonolaatuisia öljyjä kuten rapsiöljy, jotka ei ole terveydelle hyväksi. Niitä tungetaan joka paikkaan. Miksi joisin niitä jonkun prosessoidun litkun mukana? Syön yleensä vain hyvälaatuista oliiviöljyä, jota lorautan esimerkiksi salaattiin. Paistorasvana käytän neutraalinmakuista kookosöljyä tai voita jotka pysyy stabiilina kuumennettaessakin, tämä on tärkeä ottaa huomioon erilaisia rasvoja ja öljyjä kuumennettaessa ja se että jotkut rasvat voi härskiintyä. Maidot juon maitona.

Vegaanit saa olla vegaaneita mutta turha alkaa tuputtaa ruokavaliotaan muille. Eniten älyllistä epärehellisyyttä on väittää että veganismi olisi terveellistä ja sitten ruokavalio koostuu suureksi osaksi jostain prosessoidusta vegaani"franken"ruoasta. Prosessoituja kasviproteiineja, lisäaineita, rapsiöljyjä, ja guarkumeja. Tosi terveellistä joo.

Kohtuus kaikessa on hyvä ajatus ainakin minulla kuvaamaan suhtautumistani ruokaan. En syö lihaa ylettömästi ja voin välissä syödä kasvispitoistakin ruokaa, mutta liha on tärkeä osa ruokavaliotani ja vitamiininsaantiani.

Mistäs sinä nyt olet saanut päähän että rapsiöljy olisi mukamas epäterveellistä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän