Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kauramaito aiheuttaa niin hirveää vastustusta?

Vierailija
23.04.2022 |

Välillä ihmettelen miten joku noinkin viaton ruoka-aine voi herättää niin kamalasti tunteita..

Kommentit (243)

Vierailija
221/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei edes tiedä että sä käytät sitä joten mitä tunteita se herättäisi?

Ai sä saarnaat noista ja haukut ei-vegaanit? Se onkin eri juttu.

Itse olen aloittamassa uutta trendiä. Teen kasviksia muistuttavia lihatuotteita. Pekonista tehty lehtisalaatti on aika lupaava.

Nimimerkillä "en ymmärrä miksi kauralietettä pitää kutsua maidoksi"

Nää mörrimöykyt on kyllä tavallaan jotenkin suloisia. "Minäpä teen siankyljestä salaattia, nih, siitäpä saavat viherpiipertäjät" 😂

Minä käytän kaurajuomaa kahviin, koska en tykkää lehmänmaidosta. Olen käyttänyt myös soija- ja mantelimaitoa, mutta ne on kalliimpia. Syön harvoin kaurapuuroa, mutta teen myös sen kaurajuomaan, tulee paljon parempaa kuin veteen tai maitoon tehty (no täysmaitoon tehty on parempaa tietysti).

Olen sekasyöjä, mutta pyrin vähentämään lihansyöntiä. Tervehdin ilolla kaikkia "lihankorvikkeita" eli tuotteita, jotka muistuttaa maultaan tai rakenteeltaan lihaa, mutta on tehty kasviksista. Minä pidän lihan mausta ja suutuntumasta, mutta aikuisena ihmisenä ymmärrän, että on lukuisia syitä niin oman terveyteni kuin ympäröivän maailman kannalta, miksi en voi koko ajan aina ja ikuisesti syödä vain sitä, mitä haluan.

Mikä tässä nyt on taas muka niin vaikeaa?

Millä tavalla kaurapuuro on erilaista tehtynä kaurajuomaan kuin tehtynä veteen? Samat aineethan siinä on.  Vai onko se vain niin trendikästä se kaurajuoma?

Maista, niin ei tarvitse kysellä tyhmiä.

Vierailija
222/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaura aidoissa isot erot miltä maistuu kahvin kanssa. Halmimmat on semmosia et jää Kahvi juomatta. Mut itse käytän vakio baarista semmonen ruskea purkki ja on jopa Kahvi parempaa kuin normi maidon kanssa, t. Saan maidosta iho oireita vaikka se muuten on hyvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien pitää juoda lehmän maitoa ja syödä perunaa, muuten joku maajussi triggeröityy. Suomalaiset on aivopesty juomaan maitoa.

Peruna ja maito ovat oikein hyviä peruselintarvikkeita. Etenkin, jos perunasta syö myös kuoret.

Totta. Ei kai kukaan mitään muuta ole väittänytkään?

Vierailija
224/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole Aito Kotimainen Tuote ala Valio.

Sillä ei ole maidon kanssa mitään tekemistä. Olisivat keksineet oman markkinointinimensä tuolle sotkulle.

Eihän sitä kukaan kauramaitona myykään vaan kaurajuomana.

Vierailija
225/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on järjetöntä tuoda kaurapuurolta maistuvaa litkua Espanjasta.

Mistä tuon Espanjan nyt repäisit? :D Kauramaitoa tehdään Suomessakin useammassakin paikassa.

Vierailija
226/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aloittamassa uutta trendiä. Teen kasviksia muistuttavia lihatuotteita. Pekonista tehty lehtisalaatti on aika lupaava.

Nää mörrimöykyt on kyllä tavallaan jotenkin suloisia. "Minäpä teen siankyljestä salaattia, nih, siitäpä saavat viherpiipertäjät" 😂

Minä käytän kaurajuomaa kahviin, koska en tykkää lehmänmaidosta. Olen käyttänyt myös soija- ja mantelimaitoa, mutta ne on kalliimpia. Syön harvoin kaurapuuroa, mutta teen myös sen kaurajuomaan, tulee paljon parempaa kuin veteen tai maitoon tehty (no täysmaitoon tehty on parempaa tietysti).

Olen sekasyöjä, mutta pyrin vähentämään lihansyöntiä. Tervehdin ilolla kaikkia "lihankorvikkeita" eli tuotteita, jotka muistuttaa maultaan tai rakenteeltaan lihaa, mutta on tehty kasviksista. Minä pidän lihan mausta ja suutuntumasta, mutta aikuisena ihmisenä ymmärrän, että on lukuisia syitä niin oman terveyteni kuin ympäröivän maailman kannalta, miksi en voi koko ajan aina ja ikuisesti syödä vain sitä, mitä haluan.

Ai terveyssyistä syöt oikean ruuan sijaan noita lisäainefeikkiruokia?

Mitä feikkiä on vedessä liotetussa kaurassa?

Vierailija
227/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai terveyssyistä syöt oikean ruuan sijaan noita lisäainefeikkiruokia?

Mitä feikkiä on vedessä liotetussa kaurassa?

Kommentoin noita "lihankorvikkeita"

Vierailija
228/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuon Espanjan nyt repäisit? :D Kauramaitoa tehdään Suomessakin useammassakin paikassa.

Kauramaitopurkin kyljestä

Vierailija
229/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole maidon kanssa mitään tekemistä. Olisivat keksineet oman markkinointinimensä tuolle sotkulle.

KAURAMAITONA

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006047657.html

Vierailija
230/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauramaitopurkin kyljestä

Kaupassa myydään mm. espanjalaisia leikkeleitä, joten minkä tahansa leikkeleen ostaminen on järjetöntä?

Vierailija
231/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkä imee tissiä!

Vierailija
232/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAURAMAITONA

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006047657.html

Iltasanomat voi otsikoida artikkelinsa miten huvittaa, mutta yksikään kaurajuoman valmistaja ei myy tuotettaan kauramaitona. Vai onko mulla mennyt jotain ohi? Iltasanomat on siirtynyt elintarviketeollisuuteen?

Vierailija
233/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon päivittäin 1-2 mukia kahvia, ja laitan mieluusti pienen lorauksen kaurajuomaa sinne jäähdyttämään ja makeutta tuomaan. Punainen tai sininen maitokin käy, vaikka maku on kirpeämpi.

Muuten en juuri maitoa käytä, eli siksi ei ole mitään viha-rakkaus -suhdetta tähän asiaan.

Toki kahviin laitettavan kaurajuoman tulee olla kahviin tarkoitettua, eli ikävä kyllä paljon prosessoitua. Muuten kahvi tosiaan maistuu puurolta.

Minä käytän siis kaurajuomaa kahvissa maun, en trendin vuoksi.

Vierailija
234/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon päivittäin 1-2 mukia kahvia, ja laitan mieluusti pienen lorauksen kaurajuomaa sinne jäähdyttämään ja makeutta tuomaan. Punainen tai sininen maitokin käy, vaikka maku on kirpeämpi.

Muuten en juuri maitoa käytä, eli siksi ei ole mitään viha-rakkaus -suhdetta tähän asiaan.

Toki kahviin laitettavan kaurajuoman tulee olla kahviin tarkoitettua, eli ikävä kyllä paljon prosessoitua. Muuten kahvi tosiaan maistuu puurolta.

Minä käytän siis kaurajuomaa kahvissa maun, en trendin vuoksi.

Kukaan ei ole vieläkään kertonut mitä tämä "paljon prosessoitu" tarkoittaa tässä yhteydessä..

Vierailija
235/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilin ihan mielenkiinnosta kauramaitoa, kun tavallinen voi aiheuttaa vatsa turpoamista ja kaura on todettu vatsaystävälliseksi. Järkytyin kun purkista tuli ulos sellaista ihme litkua joka näytti pilaantuneelta. En ole montaa kertaa viitsinyt kauramaitoa ostaa. Aina on tuollaista outoa tököttiä.

Vierailija
236/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmean makuista ja sen Oatlyn kamppanan jälkeen meni mielenkiinto kokonaan.

Vierailija
237/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eloveena kauramaito on parasta, raikasta ja täyteläistä. ihanaa kahvin kanssa. Muita en pysty juomaan. Yleensä juon kahvin kuitenkin maidon kanssa.

Vierailija
238/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherhipit trollanneet ruokajätit perustamaan kauramaitolinjoja ja satsaamaan markkinointiin kuvitellen kyseessä olevan massatuote vaikka kyse marginaalimarkkinoista. Sirkat ja soija sama juttu.

Vierailija
239/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en varsinasesti vastusta kauramaitoa, mutta kannatan suomalaista maitoteollisuutta. Vegaaniutta parempi vaihtoehto on eettinen eläinhoito tehotuotannon sijaan, mutta se vaatii sitä, että ihmiset ovat valmiita maksamaan enemmän tuotteista. Jos maitoteollisuus lakkaa, niin ei se tarkoita, että lehmät kirmaisivat vapaina kedolla ja vasikat juovat maidon. Se merkitsee vain sitä, että lehmiä ja vasikoita ei olisi ollenkaan. Ja maidossa on paljon hyviä ravintoaineita.

Eläinten paikka on lähtökohtaisesti elää luonnonvaraisena, mutta naudan luonnollinen muoto on tietääkseni kuollut sukupuuttoon kaiken tehotuotannon myötä. Eläintuotanto on mielestäni ok, kunhan se on mieluiten kokonaan luomua ja eläintä kunnioittavasti hoidettua. Tehotuotanto pitäisi kieltää kokonaan. Samalla panostettaisiin kaikkien hyvinvointiin.

Vierailija
240/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin voi juoda myös mustana. En koske noihin kauralitkuihin pitkällä tikullakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä