Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kauramaito aiheuttaa niin hirveää vastustusta?

Vierailija
23.04.2022 |

Välillä ihmettelen miten joku noinkin viaton ruoka-aine voi herättää niin kamalasti tunteita..

Kommentit (243)

Vierailija
201/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, en varsinasesti vastusta kauramaitoa, mutta kannatan suomalaista maitoteollisuutta. Vegaaniutta parempi vaihtoehto on eettinen eläinhoito tehotuotannon sijaan, mutta se vaatii sitä, että ihmiset ovat valmiita maksamaan enemmän tuotteista. Jos maitoteollisuus lakkaa, niin ei se tarkoita, että lehmät kirmaisivat vapaina kedolla ja vasikat juovat maidon. Se merkitsee vain sitä, että lehmiä ja vasikoita ei olisi ollenkaan. Ja maidossa on paljon hyviä ravintoaineita.

Näin juuri. En ymmärrä miksi maitoa ei saisi juoda, jos siitä pitää. Siksikö, kun muuallakaan maailmassa ei juoda. Huono argumentti. Se on meidän juttu eikä tarvitse tuntea alemmuutta, eikä tarvitse hävetä.

Sama se mistä sen päivittäisen kalsiumin saa, maidosta vai viilistä. Maidossa on muitakin hyviä puolia. Tutkimusten mukaan maito on hyvä palautusjuoma liikunnan jälkeen. Meillä menee paljon maitoa osaksi siksi, koska lapset tarvitsevat kalsiumia ja urheilevat myös. Syövät toki jogurttiakin, mutta maito on pää kalsiumin lähde. Ja sitä ei meillä mikään muuksi muuta.

Saa tottakai juoda! Sitä vaan en ymmärrä miksi pitää turvautua johonkin raivokkaaseen vastakkainasetteluun ja vastustamiseen. Itse en juo maitoa, mutta en saa karmeita kilareita vaikka sitä joku minulle tarjoaisi..

Ap

Ehkä siksi, että kauramaito ei ole maitoa. Parempi nimi olisi vaikkapa kaurajuoma. Lapsella oli pienenä maitoallergia, joka iän myötä poistui, mutta hän joi jonkin aikaa kauramaitoa. En minäkään kauramaitoa vastusta, mutta en ymmärrä maidon demonisointia sen perusteella, että sitä ei tarvita mihinkään ja voi juoda vaikka kauramaitoa. Maito maitona ja kaura kaurana.

Vierailija
202/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran maistoin ja toiste en sitä juo. Karmean makuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä kauramaidon vastustusta.

Luulisi, että kukaan täysijärkinen ei voi suosia lehmänmaitoa, jonka saamiseksi eläimiltä estetään niiden luonnonmukainen käyttäytyminen, liikkuminen, ruokailu ja sosiaalisuus. Sen lisäksi ne raiskataan julmasti usean kerran elämänsä aikana, ja lapset riistetään pois heti synnytyksen jälkeen, jotta joku muu saa maidon itselleen.

Vierailija
204/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen yrittänyt juoda kahvia kauramaidolla, mutta ei... maitokahvin ystävänä joisin mieluummin mustana kuin kauramaidolla, jolla kahviin tulee ihan kummallinen maku.

Vegaaniset maidon- ja juustonkorvikkeet ovat mielestäni lähes poikkeuksetta surkeita, vaikka uteliaisuudesta olen monia maistanut. Eivät ne vaan voita oikeaa kermaa, voita ja lehmänmaitoa, kun halutaan tehdä herkullista ruokaa. Kuitenkin jotkut vegaanisetkin ruoat ovat ihan hyviä, esim. ne "vihikset" ovat oikein hyvä valinta jos tekee mieli jotain rasvaista einestä.

Vierailija
205/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan kauramaitoa iltapalajuomaksi, vaikka kahvissa se on mielestäni pahaa ja leivonnaiset ym. se tekee laihan makuiseksi. Jostain syystä lehmänmaito maistuu paljaana kamalalle, ja kauramaito taas ihan hyvälle, joten juon sitä pelkästään. Kahviin jos erehtyy kaatamaan, on kyllä kahvi pilalla.

Vierailija
206/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaito on hyvää.Ehkä nimi maito on väärä koska sehän on kaura vettä.Maito nimellä sanotaan usein kun se on maidon väristä ja sakeaa.Ulkomailla on juustoja lampaan ja vuohen maidosta saako niistä kahvimaitoa ei ole käytössä.Kauramaito sopii hyvin teehen.Suojamaito ei myöskään ole maitoa.Sehän on papua.

Vierailija
207/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei edes tiedä että sä käytät sitä joten mitä tunteita se herättäisi?

Ai sä saarnaat noista ja haukut ei-vegaanit? Se onkin eri juttu.

Itse olen aloittamassa uutta trendiä. Teen kasviksia muistuttavia lihatuotteita. Pekonista tehty lehtisalaatti on aika lupaava.

Nimimerkillä "en ymmärrä miksi kauralietettä pitää kutsua maidoksi"

Nää mörrimöykyt on kyllä tavallaan jotenkin suloisia. "Minäpä teen siankyljestä salaattia, nih, siitäpä saavat viherpiipertäjät" 😂

Minä käytän kaurajuomaa kahviin, koska en tykkää lehmänmaidosta. Olen käyttänyt myös soija- ja mantelimaitoa, mutta ne on kalliimpia. Syön harvoin kaurapuuroa, mutta teen myös sen kaurajuomaan, tulee paljon parempaa kuin veteen tai maitoon tehty (no täysmaitoon tehty on parempaa tietysti).

Olen sekasyöjä, mutta pyrin vähentämään lihansyöntiä. Tervehdin ilolla kaikkia "lihankorvikkeita" eli tuotteita, jotka muistuttaa maultaan tai rakenteeltaan lihaa, mutta on tehty kasviksista. Minä pidän lihan mausta ja suutuntumasta, mutta aikuisena ihmisenä ymmärrän, että on lukuisia syitä niin oman terveyteni kuin ympäröivän maailman kannalta, miksi en voi koko ajan aina ja ikuisesti syödä vain sitä, mitä haluan.

Mikä tässä nyt on taas muka niin vaikeaa?

Vierailija
208/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset yleensä loukkaantuvat kun kokevat että heidän syömisiään arvostellaan. Vaikka kukaan ei arvostelisi, niin ottavat tällaisista jutuista itseensä.

Vierailija
209/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitää juoda lehmän maitoa ja syödä perunaa, muuten joku maajussi triggeröityy. Suomalaiset on aivopesty juomaan maitoa.

Vierailija
210/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole Aito Kotimainen Tuote ala Valio.

Sillä ei ole maidon kanssa mitään tekemistä. Olisivat keksineet oman markkinointinimensä tuolle sotkulle.

Vierailija
211/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole Aito Kotimainen Tuote ala Valio.

Sillä ei ole maidon kanssa mitään tekemistä. Olisivat keksineet oman markkinointinimensä tuolle sotkulle.

"Kauravesiseos" ei kuulosta hyvältä, niin piti ratsastaa lehmänmaidon hyvällä maineella. 

Vierailija
212/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien pitää juoda lehmän maitoa ja syödä perunaa, muuten joku maajussi triggeröityy. Suomalaiset on aivopesty juomaan maitoa.

Peruna ja maito ovat oikein hyviä peruselintarvikkeita. Etenkin, jos perunasta syö myös kuoret.

Vierailija
213/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aloittamassa uutta trendiä. Teen kasviksia muistuttavia lihatuotteita. Pekonista tehty lehtisalaatti on aika lupaava.

Nää mörrimöykyt on kyllä tavallaan jotenkin suloisia. "Minäpä teen siankyljestä salaattia, nih, siitäpä saavat viherpiipertäjät" 😂

Minä käytän kaurajuomaa kahviin, koska en tykkää lehmänmaidosta. Olen käyttänyt myös soija- ja mantelimaitoa, mutta ne on kalliimpia. Syön harvoin kaurapuuroa, mutta teen myös sen kaurajuomaan, tulee paljon parempaa kuin veteen tai maitoon tehty (no täysmaitoon tehty on parempaa tietysti).

Olen sekasyöjä, mutta pyrin vähentämään lihansyöntiä. Tervehdin ilolla kaikkia "lihankorvikkeita" eli tuotteita, jotka muistuttaa maultaan tai rakenteeltaan lihaa, mutta on tehty kasviksista. Minä pidän lihan mausta ja suutuntumasta, mutta aikuisena ihmisenä ymmärrän, että on lukuisia syitä niin oman terveyteni kuin ympäröivän maailman kannalta, miksi en voi koko ajan aina ja ikuisesti syödä vain sitä, mitä haluan.

Millä tavalla kaurapuuro on erilaista tehtynä kaurajuomaan kuin tehtynä veteen? Samat aineethan siinä on.  Vai onko se vain niin trendikästä se kaurajuoma?

Vierailija
214/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on järjetöntä tuoda kaurapuurolta maistuvaa litkua Espanjasta.

Vierailija
215/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai terveyssyistä syöt oikean ruuan sijaan noita lisäainefeikkiruokia?

Vierailija
216/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin joskus syödä myös juustoa, joka oli tehty tärkkelyksestä. Se oli hirveää, ja sen lisäksi tuotu Kreikasta. Varmaankin polkupyörällä eikä dieselin voimalla?

Vierailija
217/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihan syöntiä voi vähentää lisäämällä papujen ja kasvisten käyttöä. Ekologisinta ja terveellisintä on syödä niitä mahdollisimman vähän prosessointuna. Korvikkeet on huijausta eli tyhmiltä rahat pois.

Vierailija
218/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauranesteen tuoteseloste.

Kaurapohja (vesi, kaura 10%), rapsiöljy, kalsiumkarbonaatti, kalsiumfosfaatteja, suola, vitamiinit (D2, riboflaviini, B12), kaliumjodidi.

Ihmettelen kyllä miten jotkut "terveysvaikuttajat" tätä pystyvät nauttimaan. Aivan järkyttävä ainesosaluettelo.  Toista se on luonnontuotteessa, Valio kevytmaito:

AINESOSAT

Maito*, D-vitamiini.

Ja helvatanmoinen prosessointi, jotta ihmisen olisi turvallista juoda toisen eläimen lapselle tarkoitettua kasvuhormonien täyteistä eritettä ja silti menee maha kuralle. 👍

Niin, lehmähän tuottaa maidon syömällä ruokansa kahteen kertaan (märehtiminen).  Aika kovaa prosessointia.

Lehmänmaidon kalsium-pitoisuus on suuri, koska vasikan pitää pystyä äkkiä olemaan kävelykunnossa seuraamaan laumaa - siis alun perin, lehmä on vaellus- ja laumaeläin.

Vierailija
219/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kauramaitoa vastustetaan? Siis sehän ei ole vastustamista, jos ei itse tykkää eikä käytä. Ei kukaan puhu kaalinkaan vastustamisesta, vaikka kaikki eivät kaalista tykkää.

Vai onko tänä joku natiivimarkkinointitopa? Suomessa ei saa piilomainostaa, se on laitonta.

Vierailija
220/243 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaito maistuu psklta. That's it.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan