Mitä ihmeellistä siinä on, että hoitajat käyttävät oikeuttaan irtisanoutua työstään? Jos työnantajan mielestä palkkaus on kunnossa, korvaavien työntekijöiden löytäminenhän ei silloin ole temppu eikä mikään.
Palkatkoon uudet töihin. Näinhän se menee muillakin aloilla.
Kommentit (909)
Vierailija kirjoitti:
Rahalla on ihmeellinen vaikutus. Olin vaihtamassa paikkaa joku vuosi sitten. Sain henkilökohtaisen lisän, joten jäin työpaikkani. Kateuden vuoksi tätä en toki kenellekään ole sanonut. Mutta kyllä raha auttaa kummasti
eli kiire ja työturvallisuus korjaantui sillä?
On se jännä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Markkinat.
Kolahtaa kenties veroista urputtajan nilkkaan, kun istuu päivystyksessä odottamassa apua aivoinfarktiin.Tai sun nilkkaan kun menetät tyttäresi
Anteeksi? Uhkailetko tap pavasi toisten lapsia täällä? Onko jääneet lääkkeet ottamatta.
Todellakin parempi, että tämä aines katoaa alalta. Huhhuh mitä juttua.
Mutta eipä tuo olisi ensimmäinen. Taitaa se maailman pahin sarjamurhaajakin olla terveydenhoitoalalta ja potilaita tappoi.Miltä alalta? Minä en ole th- alalla töissä, tulin lukemaan tätä ketjua, kun juon aamukahvia. Eli sinä uhkailet täällä täällä toisia ja sitten vielä alat haukkumaan. Ja koska syyttelet hoitajia, et ole itse hoitaja, ja vielä noin. Taitaa olla itselläsi aamulääkkeet ottamatta.
ok Terrieri, sut on nähty . Voit mennä takas peiton alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Markkinat.
Kolahtaa kenties veroista urputtajan nilkkaan, kun istuu päivystyksessä odottamassa apua aivoinfarktiin.Tai sun nilkkaan kun menetät tyttäresi
Oletko ihan sekopää? Toivot ihmisille heidän lastensa kuolemaa. Menisit jo hoitoon.
Sairaanhoitajat toivoivat ihmisille aivoinfarkteja joten...
Uutisissa on kerrottu, että sairaaloissa ja päivystyksissä on nyt paha tilanne. Ambulanssipotilaatkin odottavat pihalla ambulanssissa toista tuntia, koska ei ole kukaan joka ottaisi vastaan. Aivoverenvuotopotilaiden pitää odottaa puoli päivää ja terveempien jopa yli 60 tuntia....
Olen töissä suuressa yliopistosairaalassa. En ole hoitopuolella, vaan ns. tukipalveluissa (taloushallinnossa). Teen ammattikoulututkintoa vaativaa työtä, vaikka koulutukseni on korkeampi. En ole kuitenkaan kunnianhimoinen, tärkeämpää on työn sisältö ja siihen kuuluva, työn sisältöön suhteessa oleva palkka. Peruspalkkani on korkeampi kuin sairaanhoitajilla. Omasta mielestäni palkka on hyvässä tasapainossa työn vaativuuteen nähden, työni vaatii tarkkuutta, laajaa tietoa koko sairaalan toiminnasta, myös hoitopuolesta, ja työlläni on suora vaikutus asioihin.
Mielestäni palkkatasossa on jokin vinouma, jos minä saan parempaa peruspalkkaa kuin korkeammin koulutettu henkilö, jonka työssä ollaan kuitenkin vastuussa toisten ihmisten hengestä ja terveydestä.
Ketjun alkupäässä joku kirjoitti siitä, kuinka ajan mittaan työt vain kasautuvat, ja lopulta teet useamman ihmisen työt. Sama se on meilläkin, nyt työtä tekee noin 60% siitä henkilömäärästä millä aiemmin selvittiin töistä, vaikka työtä on tullut erilaisten uudelleen järjestelyjen myötä lisää. Nykyään ei enää selvitä töistä, on pakko oikoa mutkia, tehdä akuuteimmat asiat, ja kaiken kaikkiaan huonontaa palvelua. Pinna on koko ajan kireämmällä, ja porukkaa enemmän ja enemmän sairaslomilla kun ei vaan jaksa. Meidän työssämme sentään kukaan ei kuole jos ne jäävät tekemättä, toisin kuin hoitajilla.
Tiedän että hoitopuolella on ihan sama tilanne kuin meillä. Työt lisääntyvät, väki vähenee, sairaslomat kasvavat. Itseäni huolestuttaa rankasti tämä tilanne. Keskellä vuotta osastoja on sulussa, kun ei ole työntekijöitä. Kesäisin sulut ovat normaaleja, nykyään sulkuja on talvisinkin. Omassa kotikunnassani (eri kuin työkunta) ei ole enää päivystystä tänä kesänä, on pakko hankkiutua yo-sairaalan päivystykseen, joka sekin on todella ruuhkainen. Onneksi en ole tarvinut kyseisiä palveluita, mutta koko ajan sitä pelkää että jotain käy. Ei se työviihtyvyys ole kiinni vain palkasta, vaan siitä, että on riittävästi tekijöitä. Minun alalleni tulijoita on paljon enemmän kuin työpaikkoja, palkkataso meillä on vallan riittävä, mutta tarpeeksi tekijöitä ei vaan palkata. Sitten kun otetaan vihdoin se yksi lisää, sekin lähtee pois kun ei kukaan ehdi kunnolla opettaa töitä, ja työtaakka alkaa paljastua.
Ei kukaan sh saa julkisella puolella mitään yli kolmen tonni palkkoja :D hyvä se on taas jostai kotitoimistolta pullanmurut rinnuksilla huudella muiden palkkakuiteista. Itse sh:na olen ollu yliopistosairaalassa töissä, peruspalkka 2500 ja 5v työputken jälkeen palkka nousi 70e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Markkinat.
Oletko ihan sekopää? Toivot ihmisille heidän lastensa kuolemaa. Menisit jo hoitoon.
Opettele lukemaan. Olet sairas. Kukaan ei täällä toivo pahaa, paitsi sinä toivot lasten kuolemaa. Ota b i m b o lääkkeesi. Lue lehtiä ja seuraa mediaa, siellä ei potilaat, edes aivoinfarktipotilaat pääse hoitoon,kun jonot on niin pitkät,kun ei ole hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Markkinat.
Ei vaan sinä täällä toivot, että ihmisten lapset kuolisivat. Olet kipeä. Mene hullu hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Markkinat.
Opettele lukemaan. Olet sairas. Kukaan ei täällä toivo pahaa, paitsi sinä toivot lasten kuolemaa. Ota b i m b o lääkkeesi. Lue lehtiä ja seuraa mediaa, siellä ei potilaat, edes aivoinfarktipotilaat pääse hoitoon,kun jonot on niin pitkät,kun ei ole hoitajia.
ok Terrieri, sut on nähty kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Markkinat.
Ei vaan sinä täällä toivot, että ihmisten lapset kuolisivat. Olet kipeä. Mene hullu hoitoon.
ok Terrieri
Irtisanoutukaa kaikki. Keikkafirman kautta omaa työtä tekemään yli 60 000 vuosipalkalla. Kyllä hymyilyttää!
Voisiko oikeasti nyt joku laittaa tarkat summat mitä tienaa sh viisi vuotta alalla ollut.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutukaa kaikki. Keikkafirman kautta omaa työtä tekemään yli 60 000 vuosipalkalla. Kyllä hymyilyttää!
Just noin. Mitä vi..... itkeä vuodesta toiseen. Turha pelätä muutosta. Itse tein samoin.
Kannattaa aina vaihtaa alaa jos työuraa on vielä vuosikymmeniä jäljellä, eikä työstään saa minkäänlaista iloa. Taloudellisestihan irtisanoutuminen voi ottaa koville, jos ei tosiaan ole uutta työpaikkaa mieluisemmalta alalta jo tiedossa. Työt, joissa ei vaadita toista tutkintoa ovat yleensä heikosti palkattua vuorotyötä, mutta ehkä se on joku muu juttu mikä hoitoalan työssä harmittaa kuin ansiotaso ja mahdollinen vuorotyö. Tai sitten todella monella on toinen ammatti jo opiskeltuna, vaikka tekniikan alalta, jolloin ihmettelen hieman mikä sieltä alunperin ajoi hoitoalan työhön (?) ja muuttuiko tämä ala sitten tällä välin houkuttelevammaksi (?)
Minä olen hoitajana teholla mutta minulla on kaksi muuta koulutusta. Mutta pidän vuorotyöstä, ei tarvi tehdä viittä aamua peräkkäin.
Mutta nyt alkaa olla niin vähän väkeä, eikä ole oikein että joudun tekemään puuttuvien hoitajien työt, että alkaa riittää.
Lakko-oikeuttahan ei ole, pakkolaki tulee heti vastaan. Mutta älkööt nostako liksoja houkuttelevalle tasolle, kaatukoon terveydenhuolto.
Laitan CV:tä silloin tällöin, olen käynyt yhdessä firmassa työhaastattelussa ja nyt nostan tahtia.
Mutta en aio sairastua tai menen yksityiselle, olen nähnyt millaista sairaalassa tällä hetkellä on.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aina vaihtaa alaa jos työuraa on vielä vuosikymmeniä jäljellä, eikä työstään saa minkäänlaista iloa. Taloudellisestihan irtisanoutuminen voi ottaa koville, jos ei tosiaan ole uutta työpaikkaa mieluisemmalta alalta jo tiedossa. Työt, joissa ei vaadita toista tutkintoa ovat yleensä heikosti palkattua vuorotyötä, mutta ehkä se on joku muu juttu mikä hoitoalan työssä harmittaa kuin ansiotaso ja mahdollinen vuorotyö. Tai sitten todella monella on toinen ammatti jo opiskeltuna, vaikka tekniikan alalta, jolloin ihmettelen hieman mikä sieltä alunperin ajoi hoitoalan työhön (?) ja muuttuiko tämä ala sitten tällä välin houkuttelevammaksi (?)
Naiset on kattonu ER-sarjaa ja ajatelleet että kaikki vain nussii lääkäreitä siellä.
Meiltä on lähtenyt tänä vuonna 11 hoitajaa. Koko ajan on toimia auki. Arvatkaa sitä työn määrää. Itsekin haen muualle, voin mennä vaikka tehtaaseen, ei tarvi pelätä että tulee hoitovirhe..
Tämä kesä on ollut niin kauhea, että ensi kesänä romahtaa. Jopa esimiestaso myöntää sen. Ei kannata jäädä sitä näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutukoot, jos on säästöjä niin eläkööt niillä, jos ei niin voi voi. Kela, Sossu tai muukaan taho ei maksa irtisanoutuneelle mitään.
Ja sinun pyllyäsi se kirvelee syystä että..?
Sanoinko että kirvelee? Mulle on aivan sama mitä tekevät, rahaa vaan on turha odottaa sitten mistään.
Ulosannista päätellen kirvelee ja kovasti. Rauhoitu vähän.
Just oli yks jäänyt kiinni kuolevien kipulääkkeiden varastamisesta. Meni parempaan käyttöön ne huumeet.
Tiedän kyllä että toimistoissa vitsaillaan että otetaan kynä kotiin koska liksa on niin huono, mutta se että varastaa kuolevalta ihmiseltä sen kivunlievityksen... kylmää. Vain hoitajat pystyy tuohon.