Mitä ihmeellistä siinä on, että hoitajat käyttävät oikeuttaan irtisanoutua työstään? Jos työnantajan mielestä palkkaus on kunnossa, korvaavien työntekijöiden löytäminenhän ei silloin ole temppu eikä mikään.
Palkatkoon uudet töihin. Näinhän se menee muillakin aloilla.
Kommentit (909)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehykäiset hei,
mikä suunnitelma teillä on ryhmäkurin varmistamiseksi? Että kaikki sit irtisanoutuu?
Kaikkien ei ole tarkoitus irtisanoutua. Irtisanoutumiset sovitaan ja kohdennetaan erikseen.
Kaikki jotka asiasta sopivat*
en kuvittele että kaikki hoitsut irtisanoutuis.
Minna ja Maarit määrätään ottamaan loparit, mutta mitä jos Minna jänistää? Tai jos Maarit sanoo jotain vmäistä joka ärsyttää Minnaa?
Ja tämä siis ihan uteliaisuutta, ei koske minua mitenkään.
Ei koske sinua mitenkään, mutta kuitenkin keskustelet asiasta täällä?
Kyselen mielipiteitä ja kerron omiani. Onko siinä jotain pahaa, keskustelupalstalla?
Samalla toki alan ymmärtämään alanne ongelmia. Tarvitsette miehiä ohjaamaan työtänne ja kertomaan kuinka toimia.
Väität, että minua ei kiinnosta, eikä ole minun asiani, mutta jankkaat ja jankkaat asiasta? Eikun ,vaan keskustelen keskustelupalstalla? Eikun.
Voi pientä...
Eli osui ja upposi. Katsos, kun sinulta puuttuu logiikka täysin tästä kommentoinnistasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs nää meidän irtisanoutumis-suunnitelmat nyt niin kamalasti ihan sivullisia mietityttää ja puhuttaa? Kauhea huoli tuntuu olevan miten me jatkossa pärjätään ja mihin työllistytään. Ei teidän hei TARVITSE näitä miettiä. Se on ihan meidän jokaisen henkilökohtainen asia miten jatkossa asiamme järjestetään, kuka mitenkin päin. Te voitte keskittyä ihan omiin asioihinne. Varmaan teilläkin on ihan omat murheet kannettavana, joten jättäkää nyt mahdolliset työttömyys- ja köyhyys uhat ihan meidän itsemme hoidettavaksi. Kiitos välittämisestä, mutta kyllä me pärjätään!
Juu, hyvä huomio! Ei todellakaan kiinnosta, mutta silti näitä aloituksia on täällä monta kertaa päivässä.
Voitte siis hyvillä mielin lopettaa näiden ketjujen tekemisen, jankkaatte tätä samaa joka päivä.
HOitsujen on vähän pakko tehdä näit ketjuja koska ei kukaan muuten edes muista tuota uhoa, saatika huomaa kun ne toteuttaa sen.
Eikun sinä teet näitä ketjuja, koska a) sulla ei ole elämässä muuta ja b) kukaan ei muuten missään huomaisi sinua.
Voi pientä... en ole hoitsu ulìsemassa "nähkää mut"
Niinpä. Markkinat.
Kolahtaa kenties veroista urputtajan nilkkaan, kun istuu päivystyksessä odottamassa apua aivoinfarktiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehykäiset hei,
mikä suunnitelma teillä on ryhmäkurin varmistamiseksi? Että kaikki sit irtisanoutuu?
Kaikkien ei ole tarkoitus irtisanoutua. Irtisanoutumiset sovitaan ja kohdennetaan erikseen.
Minna ja Maarit määrätään ottamaan loparit, mutta mitä jos Minna jänistää? Tai jos Maarit sanoo jotain vmäistä joka ärsyttää Minnaa?
Kyselen mielipiteitä ja kerron omiani. Onko siinä jotain pahaa, keskustelupalstalla?
Samalla toki alan ymmärtämään alanne ongelmia. Tarvitsette miehiä ohjaamaan työtänne ja kertomaan kuinka toimia.
Väität, että minua ei kiinnosta, eikä ole minun asiani, mutta jankkaat ja jankkaat asiasta? Eikun ,vaan keskustelen keskustelupalstalla? Eikun.
Hoitsut, siis ne paremmat kun on tällä tasolla niin tiedetään ettei palkankorotuksiin ole mitään perusteita.
Siis sinun, ei hoitsun, vaan hoitsujankkaajan mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Markkinat.
Kolahtaa kenties veroista urputtajan nilkkaan, kun istuu päivystyksessä odottamassa apua aivoinfarktiin.
Tai sun nilkkaan kun menetät tyttäresi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehykäiset hei,
Voi pientä...
Eli osui ja upposi. Katsos, kun sinulta puuttuu logiikka täysin tästä kommentoinnistasi
Sut tiedetään trolliks :)
En ole, sinä olet. Juuri sen paljastit.
Ei todellakaan ole noin isot palkat, lh tienaa 2063€/kk ja sh noin 600€ enemmän.[/quote]
Ihan normaalit paikat nuo verrattuna muihin vastaaviin aloihin.
Vierailija kirjoitti:
HETKINEN. Eikös juuri ollut ketju missä haukuttiin ahneita hoitajia ja kukaan ei halunnut maksaa enemmän veroja, jotta he saisivat yli 4t euroa kuussa bruttona?
Mites nyt suu pannaan? Ei se lähihoitajan hieman alle 3t euroa tai sh:n 3500 euroa riitä. Verot kun ottaa pois, niin siitä jää vain 2200-2600 euroa näppiin. Lähde itse töihin sillä palkalla.
Käynkin töissä huomattavasti huonommalla palkalla kuin tuo. Koulutus vastaavan tasoinen kuin sh. Työntekijöitä aivan liian vähän ja kiire ja paine ja vastuullisuus on kovat. Lisäksi työturvallisuus kärsii kun työntekijöitä on liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs nää meidän irtisanoutumis-suunnitelmat nyt niin kamalasti ihan sivullisia mietityttää ja puhuttaa? Kauhea huoli tuntuu olevan miten me jatkossa pärjätään ja mihin työllistytään. Ei teidän hei TARVITSE näitä miettiä. Se on ihan meidän jokaisen henkilökohtainen asia miten jatkossa asiamme järjestetään, kuka mitenkin päin. Te voitte keskittyä ihan omiin asioihinne. Varmaan teilläkin on ihan omat murheet kannettavana, joten jättäkää nyt mahdolliset työttömyys- ja köyhyys uhat ihan meidän itsemme hoidettavaksi. Kiitos välittämisestä, mutta kyllä me pärjätään!
Juu, hyvä huomio! Ei todellakaan kiinnosta, mutta silti näitä aloituksia on täällä monta kertaa päivässä.
Voitte siis hyvillä mielin lopettaa näiden ketjujen tekemisen, jankkaatte tätä samaa joka päivä.
HOitsujen on vähän pakko tehdä näit ketjuja koska ei kukaan muuten edes muista tuota uhoa, saatika huomaa kun ne toteuttaa sen.
Eikun sinä teet näitä ketjuja, koska a) sulla ei ole elämässä muuta ja b) kukaan ei muuten missään huomaisi sinua.
Voi pientä... en ole hoitsu ulìsemassa "nähkää mut"
Eli tuokin osui kohdalleen. Et ole hoitsu niin,kun valitatte hoitsuista joka hoitsuketjuossa, joista suurimman osan olet aloittanut. Ei voi muuta sanoa, kuin että voi voi, pahasti olet ihmissuhteesi sössnyt, kun et muualla pääse ihmisten kanssa keskustelemaan kuin täällä, etkä muuten saa huomiota kuin haukkumalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Markkinat.
Kolahtaa kenties veroista urputtajan nilkkaan, kun istuu päivystyksessä odottamassa apua aivoinfarktiin.Tai sun nilkkaan kun menetät tyttäresi
Anteeksi? Uhkailetko tap pavasi toisten lapsia täällä? Onko jääneet lääkkeet ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Markkinat.
Kolahtaa kenties veroista urputtajan nilkkaan, kun istuu päivystyksessä odottamassa apua aivoinfarktiin.Tai sun nilkkaan kun menetät tyttäresi
Anteeksi? Uhkailetko tap pavasi toisten lapsia täällä? Onko jääneet lääkkeet ottamatta.
Todellakin parempi, että tämä aines katoaa alalta. Huhhuh mitä juttua.
Mutta eipä tuo olisi ensimmäinen. Taitaa se maailman pahin sarjamurhaajakin olla terveydenhoitoalalta ja potilaita tappoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Markkinat.
Mutta eipä tuo olisi ensimmäinen. Taitaa se maailman pahin sarjamurhaajakin olla terveydenhoitoalalta ja potilaita tappoi.
Miltä alalta? Minä en ole th- alalla töissä, tulin lukemaan tätä ketjua, kun juon aamukahvia. Eli sinä uhkailet täällä täällä toisia ja sitten vielä alat haukkumaan. Ja koska syyttelet hoitajia, et ole itse hoitaja, ja vielä noin. Taitaa olla itselläsi aamulääkkeet ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Markkinat.
Ai katos tämä tollukka- trollukka on herännyt. Työpäivä av- palstalla voi alkaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Markkinat.
Oletko ihan sekopää? Toivot ihmisille heidän lastensa kuolemaa. Menisit jo hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis tekemään mitä muuta työtä tahansa missä voisi keskittyä yhteen hommaan kerrallaan. On äärimmäisen kuluttavaa kun revitään joka suuntaan ja työ keskeytyy koko ajan. Mitään ei saa kunnolla tehtyä loppuun. Hoidan omat potilaat, avustan lääkäriä, vastaan puhelimeen, teen tutkimuksia, käyn luukulla vastaamassa kyselijöille, teen tilaukset, puran tavarat, hoidan huoneet kuntoon, sitten tuleekin jokin äkkitilanne joka vie huomion jne. Kaikkea tätä yhtä aikaa. Tänään tein taas kahden ihmisen työt kun ei ollut sijaista. Tuplamäärä työtä. Tuntuu ettei riitä mihinkään. Ei tätä vaan jaksa. Ei edes raha houkuttele enää. Tätä ollut viimeiset viisi vuotta. Työkokemusta yli kaksikymmentä vuotta. Työ on muuttunut täysin mitä se joskus oli. Haluaisin tehdä työni hyvin mutta se ei enää ole mahdollista. Minulla on vankka ammattitaito ja tietämys mutta nyt on pois päästävä. Harmi tutuille potilaille joista todella välitin kovasti.
Mieti tarkkaan mille alalle siirryt.
Ihan vain sen vuoksi, että kuvailemasi ongelmat repimisestä ja monesta hommasta samaan aikaan kuvaa lähes kaikkea työtä, jos ei nyt olla tehtaan lattialla moppaamassa.
Tiedostan tuon hyvin. Se lattian moppaaminenkin kiinnostaa tällä hetkellä enemmän. Harmittaa kun oma tietotaito menee hukkaan vaikka on siitä toki siviilissäkin hyötyä. Jokaisella on kuitenkin rajansa. En taida olla ainoa.
Ei sulla ole niin paljoa tietotaitoa että se hukkaan menisi. Ikävä rikkoa kuplas...
Sanoo trolli, joka ei ole itse edes töissä. Olet vain kateellinen hoitajille, kun niille on töitä. Mutta vaikka olisit hoitaja, niin et kuitenkaan töitä saisi, vaikka kuinka on pula,, kun olet niin häiriintynyt. Et kyllä muultakaan alalta. Parempi, kun olet av- palstalla päivähoidossa Kela tuella. Tosin olethan saitauseläkkeellä muutenkin mielenterveyssyistä
Ketjun läpi lukeneena pakko sanoa, että hoitsuiksi itsensä tunnustaneiden kommentointi on enimmäkseen vähintäänkin häiriintynyttä.
Ei kaikkien, mutta monien. Ihan asiallisiakin on kyllä seassa.
Osa (tai yksi) pusuttelee ja rakastaa kaikkia (lapsia?) Tällä palstalla ja melko yleinen kommentti kritisoijalle on "että ei sulla mitään työtä ole kuitenkaan jne", "olet tyhmä"
Oikeesti?
Ei se muidenkaan kommentointi ihan asiallista ole, mutta olen kuvitellut, että hoitajilla, jotka kuitenkin tekevät ihmisten kanssa töitä olisi edes jonkinlaiset ihmissuhdetaidot, kyvyt ja halu.
Toivon, että jokainen hoitaja, joka päättää irtisanoutua, löytää itselleen mieleisensä työn, opiskelupaikan jne mitä sitä kukin sitten toivookaan.
Kannattaa kuitenkin ajoissa luopua tuosta uhriviitasta. Sitä ei monellakaan työpaikalla kauaa jakseta kuunnella. On eri asia jauhaa näistä kollegan kanssa, jolla sama mielentila, mutta siellä uudessa paikassa saattaa riittää yksi keskustelu siitä kuka olet ja miksi vaihdoit alaa.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun läpi lukeneena pakko sanoa, että hoitsuiksi itsensä tunnustaneiden kommentointi on enimmäkseen vähintäänkin häiriintynyttä.
Ei kaikkien, mutta monien. Ihan asiallisiakin on kyllä seassa.
Osa (tai yksi) pusuttelee ja rakastaa kaikkia (lapsia?) Tällä palstalla ja melko yleinen kommentti kritisoijalle on "että ei sulla mitään työtä ole kuitenkaan jne", "olet tyhmä"
Oikeesti?
Ei se muidenkaan kommentointi ihan asiallista ole, mutta olen kuvitellut, että hoitajilla, jotka kuitenkin tekevät ihmisten kanssa töitä olisi edes jonkinlaiset ihmissuhdetaidot, kyvyt ja halu.
Toivon, että jokainen hoitaja, joka päättää irtisanoutua, löytää itselleen mieleisensä työn, opiskelupaikan jne mitä sitä kukin sitten toivookaan.
Kannattaa kuitenkin ajoissa luopua tuosta uhriviitasta. Sitä ei monellakaan työpaikalla kauaa jakseta kuunnella. On eri asia jauhaa näistä kollegan kanssa, jolla sama mielentila, mutta siellä uudessa paikassa saattaa riittää yksi keskustelu siitä kuka olet ja miksi vaihdoit alaa.
Tuo pusutteleva ja työttömäksi haukkuva on tunnettu palstahullu "terrieri"
Se kulkee ketjusta toiseen ja käy vain haukkumaan toisia keskustelijoita. Miehen ollessa uhrina hän saa toisilta naisilta tykkäyksiä, siinä onkin hänen elämänsä sisältö.
Pitää ymmärtää, se on palstan nykytila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Markkinat.
Miksi uhkailisin?
Eiköhän jonku hoitsun tytär ole synnyttämässä tai vaikkapa kolarissa.
Kuka tietää, tuurilla se jää auton kolhaisemaksi ja tietää ettei tänään leikata.
Rahalla on ihmeellinen vaikutus. Olin vaihtamassa paikkaa joku vuosi sitten. Sain henkilökohtaisen lisän, joten jäin työpaikkani. Kateuden vuoksi tätä en toki kenellekään ole sanonut. Mutta kyllä raha auttaa kummasti
Sori, tiedän ongelmista alalla joten ei paljoa kiinnosta.
Lisäksi mua ei kiinnosta vaikka kaikki sairaalassa tänään olevat kuolis pois. En itkenyt edes isäni kuolemaa.