Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvin mielenterveytesi kestäisi lapsettomuuden?

Vierailija
22.04.2022 |

Itse jouduin kannattelemaan vanhemman henkistä terveyttä vastaamalla hänen odotuksiinsa perhe-elämästä ja elämänsisällöstä, kunnes tajusin lähteä menemään.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakentanut elämäni lasten varaan.

Vierailija
2/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen on pakko kun ei ole muita vaihtoehtoja. Välttelen tilanteita joissa joudun käsittelemään asiaa jollain lailla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti paremmin kun tän totaaliyh.n elämän...

Vierailija
4/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä elämässä on ehdottomasti lapset. Rikastuttavat omaa elämääni. He ovat niin riippuvaisia minusta että tuskin muuttavat pois koskaan <3

Oman lapsen kuolema olisi pahinta.

Vierailija
5/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielenterveyteni kestää juuri sen lapsettomuuden. On minun (ja syntymättömien lasteni) onni, että lapsia ei ole minulle siunaantunut.

Vierailija
6/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29v. En tällä hetkellä pysty lasta kasvattamaan koska olen itse uupunutta mutta uskon voivani elää ihan hyvää elämää vaikka en saisikaan lasta ikinä. Ei ole mulle mikään must juttu, ja vauva kuumetta ei ole näkynyt.

Vierailija
7/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta, joten jos yhtäkkiä olisinkin lapseton, niin kaulakiikku kutsuisi, todnäk.

Vierailija
8/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rakentanut elämäni lasten varaan.

Minä myös tein tulevaisuudensuunnitelmani heillä.

Vierailija
9/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut lapsia. eikä mieheni

Vierailija
10/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän se elämä vaan paranee kun ei tartte kakaroita katella.

Vierailija
11/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio, mutta tuntuu pahalta ajatella ensisijaisesti lapsen parasta eikä omaansa. 

Vierailija
12/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä elämässä on ehdottomasti lapset. Rikastuttavat omaa elämääni. He ovat niin riippuvaisia minusta että tuskin muuttavat pois koskaan <3

Oman lapsen kuolema olisi pahinta.

Lapsesi tulevat kuolemaan.

Sori jos spoilasin.

Vierailija
13/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, et paremmin kuin tämän lapsiperhesotkun keskellä elämisen.

Vierailija
14/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin kestää kuin lapsellisuuden

Vierailija
15/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi lasta, joten jos yhtäkkiä olisinkin lapseton, niin kaulakiikku kutsuisi, todnäk.

Minull velana taas niinpäin, että jos minulla yhtäkkiä olisinin lapsi/lapsia niin kiikkuun menisin.

Vierailija
16/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys on lisääntymisen edellytys. Suomalaisten äo on laskenut 90-luvulta asti: https://www.ts.fi/uutiset/3786346

Vierailija
17/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, raskaaksi tulossani kesti aika paljon aikaa, joten siinä tuli mietittyä asiaa. Olin aika rikki ja varmasti olisin ollut loppu elämäni rikki.  Vielä senkin jälkeen kun tuli raskaaksi se olo jäi pitkäksi aikaa.

Vierailija
18/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain ole vaihtoehtoja niin kestettävä vain on. Kaikki mahdollinen on yritetty. Eipä tässä muutoinkaan keltään kysellä vaan elämä antaa ja se ottaa - ihan miten tahtoo. Ristinsä kullakin.

Onhan tämä ollut tosi pitkä helvetti ennen kuin aloin edes jotenkin hyväksyä. Noin vuosikymmenen kesti kaikkein pahin vaihe. Toinen vuosikymmen oli vähän helpompi. Ja nytkin se kipu aina välillä yllättää.

Vierailija
19/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, niin kuin eilen ja tänään, tuntuu että olisi päässyt helpommalla elämässä, jos lasta ei olisi. Häpeän toki näitä ajoittaisia ajatuksiani. Yleisesti ottaen lapsi tietysti on ilo. Ja aikuisesta lapsesta nyt kysymys,

Vierailija
20/69 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan halunnut lapsia. eikä mieheni

Edustat kuitenkin vähemmistöä. Vain viidesosa naisista jää lapsettomiksi ja siihen on laskettu mukaan lapsia haluavat lapsettomat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi