Törkein tekemäsi rikos?
Itse olen aika lälläri, enkä ole kovin törkeitä rikoksia edes tehnyt. Tuhansia kannabíksen käyttörikoksia, mutta sen käyttöä en pidä edes rikollisena toimintana. Ajelin autollakin kymmenen vuoden ajan ja polttelin jointteja ajellessakin. Ajan paremmin autolla kannabíspäissäni kuin selvinpäin. Kyllähän se kortti lopulta sitten lähti, mutta ei kannabíksen takia. Siitä en jäänyt koskaan kiinni, vaikka olin useammin laittomassa kuin laillisessa kunnossa ratin takana. Ai niin, sitten on vielä jotain lapsuuden näpistyksiä, mutta niitäkään ei oikein osaa pitää rikoksina, pikemminkin normaalia lapsuuden kokeiluja.
Kommentit (41)
Nuorena ja tyhmänä tuli varasteltua kaupoista tavaraa kun en saanut vanhemmilta hirveästi rahaa ja silti halusin jotain tavaroita joihin ei ollut varaa. Esimerkiksi vaatteita, meikkejä ja koruja lähti mukaan kaupasta sekä tupakkaa ja alkoholijuomia. Tämä oli yläasteikäisenä 1990-luvulla.
Ukko39 kirjoitti:
Aviorikokseen syyllistyn melkein joka päivä.
Minkä sille voin ettei yksi nainen riitä, vaan vähintään kolme pitää olla kierrossa.
Se ei nykypäivänä, eikä ole koskaan ollutkaan, ole rikos, josta saisi sakko- tai vankeustuomion.
Joskus se oli avioeron peruste, mikä piti petetyn todistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökille karkaaminen maaliskuussa 2020 juuri ennen Uudenmaan sulkua. Toki se ei ollut rikos siinä mielessä ettei siitä ollut laissa säädetty minkäänlaista rangaistusta, mutta tämän palstan kirjoitusten perusteella se oli suunnilleen pahin mahdollinen rikos jonka ihminen voi tehdä. Ilta-Sanomien kolumnissakin kirjoitettiin että se oli rintamakarkuruuteen verrattava teko.
Nyt jälkikäteen ajateltuna tää mökkihomma oli kyllä aivan älytön ja koko Uudenmaan sulku. "Nyt ei ole aika mökkeillä jne".
Onneksi
Nyt
Saa
Taas
Mökkeillä
Vierailija kirjoitti:
Nuorena ja tyhmänä tuli varasteltua kaupoista tavaraa kun en saanut vanhemmilta hirveästi rahaa ja silti halusin jotain tavaroita joihin ei ollut varaa. Esimerkiksi vaatteita, meikkejä ja koruja lähti mukaan kaupasta sekä tupakkaa ja alkoholijuomia. Tämä oli yläasteikäisenä 1990-luvulla.
Mulla ihan sama. Varsinkin meikkejä tuli vietyä. Ja juuri 90-luvulla. Jäin sitten kiinni. Poliisit pitivät tiukan puhuttelun, mutta eivät edes kotia soittaneet. Sen jälkeen en varastanut.
Sitten oma poika jäi kiinni kahden alkoholijuoman varastamisesta noin 15v. Tuli poliisit ja lasut. Keskusteluja yms. Olin aivan järkyttynyt miten oma lapsi voi tuollaista tehdä. 😳
Olen kuunnellut puoli minuuttia vahingossa mulle laukastua taskupuhelua.
Siellä haukuttiin kaikki.
Anna-Liisa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama. Varsinkin meikkejä tuli vietyä. Ja juuri 90-luvulla. Jäin sitten kiinni. Poliisit pitivät tiukan puhuttelun, mutta eivät edes kotia soittaneet. Sen jälkeen en varastanut.
Sitten oma poika jäi kiinni kahden alkoholijuoman varastamisesta noin 15v. Tuli poliisit ja lasut. Keskusteluja yms. Olin aivan järkyttynyt miten oma lapsi voi tuollaista tehdä. 😳
90-luvulla oli näpistäminen huomattavasti helpompaa. Meitä saattoi olla samaan aikaan kymmenenkin 12-vuotiasta nulikkaa pöllimässä kamaa Prismasta. Nykyään on paremmat valvontameiningit.
Möin joskus nuorena satoja kiloja hasista, mutta jäin onneksi kiinni vain parista kilosta.
Löysin mökillä linnunpesän puusta, otin sieltä poikaset ja hukutin ne pihassa olevaan sadevesitynnyriin. Sitten aloin katumaan ja hautasin ne salaa lähellä olevaan melko isoon hiekkakasaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh juu. Moni vanhempi on tainnut itsekin tehdä nuorena jotain, mitä ei kannata ja sitten lapsi jää kiinni "järkytytään". :) Muistaakohan palstalla moni vanhempi minkälainen oli itse nuorena, kun he paheksuvat joskus nuoria (en tarkoita sinua). Toisaalta olen itse katusiisteyshullu, kauhistelen koko ajan katujen tilaa ja mietin kuka sotkee. Tai polttaa tupakkaa vanana.
Myymälävarkaus joskus nuorena. Pöllin vaatteita vaatekaupasta, onneksi en jäänyt kiinni.
kiltti mies 41v kirjoitti:
Löysin mökillä linnunpesän puusta, otin sieltä poikaset ja hukutin ne pihassa olevaan sadevesitynnyriin. Sitten aloin katumaan ja hautasin ne salaa lähellä olevaan melko isoon hiekkakasaan.
Kuka psykopaatti tekee tällaista?
Aloin miettimään nyt olenko koskaan itseasiassa tehnyt mitään rikoksia.. Ehkä joskus matkustanut kahden pysäkin matkan pummilla tai mennyt C vyöhykkeelle AB vyöhykkeen lipulla. Joskus ehkä kävellyt punaisia päin jos on kiire eikä ole ketään tulossa missään tai edes yhtään autoa vielä liikenteessä kun on ollut aamuyö. Onko elokuvien katseleminen netistä rikos jos sitä ei lataa koneelle? Kerran 7-vuotiaana varastin kaverilta kuulakärkikynän. Palautin sen seuraavana päivänä koska tuli huono omatunto.
Olen paatunut rikollinen. Maailma on minua minua varten ja mitä minun jälkeen tulee, ei paljon nappaa...
Minä olen kaksi kissaa tappanu. Laitoin ne katiskaan ja heitin katiskan järveen.
Syy miksi tein näin oli se että ne ei ollu minun kissoja ja ne omi minun pihalla.
Vähän ne mauku katiskassa mutta eipä enää tule mun pihalle tallustelemaan.
M30
4,5 vuoden tuomio törkeästä huumerikoksesta.
Möin netissä huumeita niille jotka niitä halusivat. Ketään en ikinä pakottanut enkä ketään ole uhkaillut niin en oikein ymmärrä miten se pysty olemaan "törkeä" rikos.
Kuka valtio ja yhteiskunta on päättämään mitä aikuiset ihmiset tekevät kotona vapaa ajallaan?
Vierailija kirjoitti:
kiltti mies 41v kirjoitti:
Kuka psykopaatti tekee tällaista?
Yllättävän moni tekee lapsena tällaista. Ei tarvitse olla psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
4,5 vuoden tuomio törkeästä huumerikoksesta.
Möin netissä huumeita niille jotka niitä halusivat. Ketään en ikinä pakottanut enkä ketään ole uhkaillut niin en oikein ymmärrä miten se pysty olemaan "törkeä" rikos.
Kuka valtio ja yhteiskunta on päättämään mitä aikuiset ihmiset tekevät kotona vapaa ajallaan?
Niinpä. Valtio ei myy ja syyttää niitä jotka jää myymisestä kiinni. Kukaan ei tosiaan pakota ostamaan. Kummallista että valtio pyrkii sääntelemään mitä aikuiset ihmiset tekevät itselleen omalla ajallaan.
Olen kusenut naapurin postilaatikkoon nuorempana.