Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksuaalisen hyväksikäytön muistaminen aikuisena

Vierailija
22.04.2022 |

Millaisia oireita teille on tullut, jos olette alkaneet muistaa vasta aikuisena pahoja asioita, joita tapahtui, kun olitte lapsi? Olen aika dissosioivassa tilassa, aikaa vaan katoaa jne. Luultavasti aika normaalia?

Kauanko toipumisessa ylipäätään meni?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan oikein käsittänyt ihmisiä, kenelle on pakkomielle vänkyttää että jotain ihmistä olisi käytetty seksuaalisesti hyväksi lapsena.

Vierailija
2/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan koko lapsuuden kestäneen kaltoinkohtelun ja väkivallan niin hyvin etten oikein sisäistä miten yhtäkkinen muistaminen on mahdollista, jos omalle kohdalle osuisi pitäisin varmaan valemuistona. Pahasti näyttää kuitenkin että tuskin toivun koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan oikein käsittänyt ihmisiä, kenelle on pakkomielle vänkyttää että jotain ihmistä olisi käytetty seksuaalisesti hyväksi lapsena.

Mitähän tämä tarkoittaa?

Vierailija
4/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina tällaiset "aikuisena muistamiset" ovat valemuistoja. Tästä on ihan luotettavaa tutkimustietoakin.

Vierailija
5/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tämä tarkoittaa?

Varmaan joku äityli jolle oma lapsi uskoutunut hyväksikäyttävästä isukista ja ollut niin kova paikka, että väittänyt lastansa valehtelijaksi hyläten tämän ja tullut kunnolla muutkin defenssit päälle, tai jotain tuollaista vastaavaa. Kannattaa jättää omaan arvoonsa - joillakin ei asioiden tiedostaminen tai psykologian tuntemus ole kovin hyvää tasoa.

Vierailija
6/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain. Onko siinä taustalla jotain psykologista vikaa?

Vierailija
7/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes aina tällaiset "aikuisena muistamiset" ovat valemuistoja. Tästä on ihan luotettavaa tutkimustietoakin.

Miten tällaista asiaa voisi tutkia? Tarkkaillaan ihmisiä syntymästä saakka 247 ja kirjataan kaikki seksuaalinen väkivalta?

Vierailija
8/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole tällaista tarvetta. Ihmettelen niitä kenellä on.

Vierailija
9/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa valemuisto.

Vierailija
10/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittääkö tällainen ihminen kohottaa jotain itsessään? Tuntea olevansa parempi mitä oikeasti on?

Vierailija
11/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaista asiaa voisi tutkia? Tarkkaillaan ihmisiä syntymästä saakka 247 ja kirjataan kaikki seksuaalinen väkivalta?

Ihan psykologian perusteiden tunteminen auttaa.

Vierailija
12/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä kävi niin, että tietoisuus minulle tapahtuneesta hyväksikäytöstä pamahti tietoisuuteen lapsuudenkotini pellonreunassa kivellä istuessani. Se oli valtava myllerrys tunteita ja mielteitä. Oma esikoistyttäreni oli silloin kuusivuotias kuten itse silloin olin, kun hyväksikäyttö tapahtui.

Jopa se, miltä maailma näytti, muuttui erilaiseksi, värit kirkastuivat. Koska energiaa vapautui kun ei tarvinnut enää painaa tätä muistoa tiedostamattomaan.

Sitten seurasi paljon vihaa ja katkeruutta, ja asia pyöri mielessä jatkuvasti. Myös ymmärsin monia tilanteita elämässäni uudella tavalla, ja tajusin myös, miksi teininä olin niin perusteellisesti sekaisin. Ja miksi minua lähestyivät teini-iässä sellaiset tyypit, jotka halusivat hyötyä puolustuskyvyttömyydestäni, joka johtui siitä, että rajani oli niin perusteellisesti rikottu.

Tiesittekö muuten, että tilastollisesti on havaittu, että lapsena hyväksikäytön kohteeksi joutuneiden naisten tyttäret joutuvat muita useammin itse lapsena hyväksikäytetyiksi, ei siis oman äitinsä taholta, vaan ulkopuolisten.

Vierailija
13/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa valemuisto.

Googlaa dissosiaatio, lapsen seks. hyväksikäyttö tai syvä traumatisoituminen.

Vierailija
14/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse epäilisin myös valemuistoja. 

Pitää tietysti huomioida se koko lapsuus, oliko jatkuvasti jotain outoa tunnetta tai pelkoa jostain. Tuntuiko joku aikuinen jotenkin pahalta tai synkältä. Mulla on täysin normaali ja turvallinen lapsuus, joten joku uusi "muisto" olisi taatusti jotain muuta kuin totta.

Vierailija
15/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue mitä psykologi sanoo. Aina kun ihminen arvelee alkaneensa muistaa asioita, joita ei aiemmin ole muistanut, on suuri mahdollisuus että kyseessä on valemuisto. https://kotiliesi.fi/terveys/hyvinvointi/valemuisto-vaanii-ihmismuistot…

Vierailija
16/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tietäisit niistä jotain, ymmärtäisit varmaan sen että kyseessä ei ole millään tavalla eksakti tiede.

Vierailija
17/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kyllä kävi niin, että tietoisuus minulle tapahtuneesta hyväksikäytöstä pamahti tietoisuuteen lapsuudenkotini pellonreunassa kivellä istuessani. Se oli valtava myllerrys tunteita ja mielteitä. Oma esikoistyttäreni oli silloin kuusivuotias kuten itse silloin olin, kun hyväksikäyttö tapahtui.

Jopa se, miltä maailma näytti, muuttui erilaiseksi, värit kirkastuivat. Koska energiaa vapautui kun ei tarvinnut enää painaa tätä muistoa tiedostamattomaan.

Sitten seurasi paljon vihaa ja katkeruutta, ja asia pyöri mielessä jatkuvasti. Myös ymmärsin monia tilanteita elämässäni uudella tavalla, ja tajusin myös, miksi teininä olin niin perusteellisesti sekaisin. Ja miksi minua lähestyivät teini-iässä sellaiset tyypit, jotka halusivat hyötyä puolustuskyvyttömyydestäni, joka johtui siitä, että rajani oli niin perusteellisesti rikottu.

Tiesittekö muuten, että tilastollisesti on havaittu, että lapsena hyväksikäytön kohteeksi joutuneiden naisten tyttäret joutuvat muita useammin itse lapsena hyväksikäytetyiksi, ei siis oman äitinsä taholta, vaan ulkopuolisten.

Kiitos tästä. 

Onhan tämä muisto/epäily/fläsäri mulla aina ollut, mutta nyt sitten ensimmäistä kertaa uskallan tarkastella sitä ja yrittää muistaa tarkemmin ja myös asioita ympäriltä. Elämässä todellakin valunut vuosikymmenten varrella paljon energiaa asioiden alaspainamiseen ja kestämiseen. 

Ap

Vierailija
18/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tietäisit niistä jotain, ymmärtäisit varmaan sen että kyseessä ei ole millään tavalla eksakti tiede.

Tieteellisempi tiede kuin musta tuntuu -uskomukset. Tässä vielä lisää valemuistoista: https://www.duodecimlehti.fi/duo15974

Vierailija
19/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pieni ja  läheinen käytti hyväkseen olin kolmevuotias ja se jatkui hiplailuna yli 10 vuotiaaksi, sen takia sain väärän kuvan miehistä, hain vanhempia miehiä ja olin kauhean seksuaalinen, luulin että naisen pitää hallita miestä ehdottaa seksiä jne.

Mutta kun tuo ihminen kuoli mun pää sekosi, itkin kaikkialla lääkärillä ja psykiatrille.

Mun mieleen ponnahti kaikki nuo ja muistan myös kun istuin potalla halusin pissata nallen päälle, muutenkin olin kummallisen seksihullu. 

sain paniikkihäiriöitä ja aloin vihaamaan kaikkia, ja saan tapella kelan kanssa.

Eniten mua rassaa se että se johon luotin käytti hyväkseen, muistan miten viuhuin kädet vauhdikkaasti käsi osui häneen ja se oli kovana, hämmennyin ja häpesin.

En tykänny hänen hiplailusta pyysin aina että lopeta, yks sukulainenkin sanoi jätä tyttö rauhaan.

Vierailija
20/48 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa valemuisto.

Valemuisto on eliitin tarkoitushakuista keksittyä propagandaa, jolla saadaan heidän pedofiliaansa peiteltyä.